Skocz do zawartości

Lekki klekot z silnika benzyna 2.0


Subie2005

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam, ostatnio silnik zaczął chodzić trochę jak diesel, wyraźnie słychać że jedna strona pracuje głośniej od drugiej i teraz nie wiem czy to mogą być wtryski czy może luzy na zaworze? Przyspiesza równo nie szarpie, czasami się zdarza że na jałowym obroty szwankują trochę spadnie poniżej 500 i są drgania ale po chwili wraca na swoje miejsce.  W aucie słychać lekki klekot jak i głośniejsze cykanie bardziej wyraźne n

 

a rozgrzanym silniku z jednej strony. Autko trochę już przejechało ma 170k mil I raczej luzy nie były robione bo mam od 60k Tutaj mam filmik może coś pomoże ale wiadomo trudno po dźwięku stwierdzić. 

Edit: trochę czytałem no i coś znalazłem może być kilka przyczyn

Lifter tick

Piston slap 

Spun rod bearing 

Za bardzo nie wiem od czego zacząć i co mogę sprawdzić aby dojść do problemu. Dzięki 

 

Edytowane przez Subie2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć obserwować ;) A tak poważnie, mam 3 takie subaru i w każdy wydaje jakieś dziwne dźwięki ale wszystkie jeżdżą. Przeważnie jest to związane z wydechem, nieszczelność, metalowe osłonki wydechu lub z dwumasą. Wtryskiwacze same w sobie są już głośne. Luzy zaworowe z reguły się zmniejszają, a nie powiększają lecz i tak już pora do nich zajrzeć. Na jakim oleju jeździsz? Ja na przykład jeżdżę na gęstszym 5w50. Napisz jeszcze czy klekotanie jest głośniejsze przy wyższych obrotach.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, s888 napisał(a):

Jeździć obserwować ;) A tak poważnie, mam 3 takie subaru i w każdy wydaje jakieś dziwne dźwięki ale wszystkie jeżdżą. Przeważnie jest to związane z wydechem, nieszczelność, metalowe osłonki wydechu lub z dwumasą. Wtryskiwacze same w sobie są już głośne. Luzy zaworowe z reguły się zmniejszają, a nie powiększają lecz i tak już pora do nich zajrzeć. Na jakim oleju jeździsz? Ja na przykład jeżdżę na gęstszym 5w50. Napisz jeszcze czy klekotanie jest głośniejsze przy wyższych obrotach.

Ja od dłuższego czasu używam Mobil 5w30 xe fully synthetic raczej jest dobrze ale jeśli jest coś lepszego na rynku proszę powiedzcie. 

 

Moim zdaniem ten klekot to od zaworów, pomiędzy 2-3k słychać wyraźniej takie kla kla kla nie jest to metaliczny dźwięk ale od jakiegoś czasu coś się zaczęło tam odzywać, jak już wejdzie na obroty idzie równo czasami idzie wyczuć lekkie dławienie no ale kurczę auto ma jakieś 280tyś no i wątpię że była regulacja zaworów, wtryski oryginalne nie ruszane. Mam pytanie jeszcze czy z tymi zaworami to pilny zabieg? czy mogę  się wstrzymać z tym myślę żeby zimę jeszcze przejeździć no I na lato gdzieś to ogarnąć. Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Subie2005 napisał(a):

Mam pytanie jeszcze czy z tymi zaworami to pilny zabieg

W Subaru wszystko jest pilne - jak o niego dbasz to się odwdzięczy. To nie jest samochód w stylu: będę jeździł tak jak jest, a za pół roku naprawię. To najlepsza droga do: jeżdżę, aż się rozpadnie, bo już i tak nie warto naprawiać...:>

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lipton dobrze prawi, lepiej wszystko sprawdzić, ja ostatnio olałem jeden problem i miałem zaraz silnik do wymiany :D

U Ciebie jest zdaje się EJ204 na dwóch wałkach, więc nie ma tam dźwigienek zaworowych jak w SOHC, które mogłyby sobie stukać. U Ciebie rozrząd jest na szklankach, wałki bezpośrednio naciskają na szklanki i zawory. Niech może jakiś specjalista się wypowie, ale tam chyba nie ma co stukać.

Sprawdzenie luzów zaworowych to akurat chyba nie jest duży problem, wyciągasz z jednej strony obudowę filtra powietrza, z drugiej wyjmujesz akumulator, ściągasz dekle zaworowe i małą osłonę rozrządu i szczelinomierzem sprawdzasz luzy :) Dopiero do wymiany szklanek lepiej wyjąć silnik.

 

  • Dzięki! 1
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie wiem czy zdiagnozowałeś już usterkę, ale jeśli luzy są ok a dalej ci cyka silnik i nierówno pracuje na wolnych obrotach to sprawdź elektrozawór od zmiennych faz rozrządu...one też potrafią głośno cykać i dają objawy falowania na wolnych obrotach 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Bajer98 napisał(a):

Nie wiem czy zdiagnozowałeś już usterkę, ale jeśli luzy są ok a dalej ci cyka silnik i nierówno pracuje na wolnych obrotach to sprawdź elektrozawór od zmiennych faz rozrządu...one też potrafią głośno cykać i dają objawy falowania na wolnych obrotach 

 

Witam, jeszcze nie zaglądałem  do zaworów  takze nie wykluczam, możliwe ze jakiś wtrysk pada, ale dzięki  za podpowiedź, jak sprawdzić ten zawór i gdzie on sie znajduje?, chodzi o te 2 zawory co są po obu stronach silnika?? Daje zdjecie jak coś.  Dzieki.IMG_20231007_104915.thumb.jpg.b8eb0eedd9380e65f4bdb951330b14dd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Subie2005 napisał(a):

Witam, jeszcze nie zaglądałem  do zaworów  takze nie wykluczam, możliwe ze jakiś wtrysk pada, ale dzięki  za podpowiedź, jak sprawdzić ten zawór i gdzie on sie znajduje?, chodzi o te 2 zawory co są po obu stronach silnika?? Daje zdjecie jak coś.  Dzieki.

 

Dodam jescze ze od strony gdzie ten głos  pochodzi cała  pokrywa jest zarzygana  cos tam sie poci w okolicy cewek, nie jest to dużo, uszczelki pod głowicą są  dobre no ale cos tam dolega. No i ten dzwiek diesla 'klekot cykanie' jak sie siedzi w środku  na rozgrzanym. IMG_20231007_104915.thumb.jpg.b8eb0eedd9380e65f4bdb951330b14dd.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...