Skocz do zawartości

Szarpanie podczas ruszania - Legacy CVT


ater

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

czy doświadczył ktoś może sytuacji, podczas której w momencie ruszania następuje chwilowe (max 2 sekundy) szarpanie?

Jest to dość mocne, raczej głuche szarpanie, które następuje wyłącznie podczas ruszania, tylko do przodu i nie za każdym razem.

Podobny efekt można zaobserwować podczas ruszania pod lekkie wzniesienie na mokrym asfalcie (doświaczenie z innego auta ale z manulaną skrzynią biegów).

Odnoszę wrażenie, że "źródło" tego szarpania umiejscowione jest w okolicach podłokietnika.

Czy takie szarpanie może być spowodowane uszkodzoną/wyrobioną poduszką skrzyni biegów (miejsce by się zgadzało)?

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobry wieczór, dzięki za odzew.

 

Może i drganie, trudno to określić. Rodzaj zatrzęsienia (jeśli można tak powiedzieć).

Można też przyjąć, że to stukanie ale głuche (rodzaj terkotania ale zatrzęsie dość intensywnie).

Okolice środka auta ale siedząc na miejscu pasażera bardziej tył. To w sumie chyba bez znaczenia, jeśli coś rezonuje.

Trwa to dosłownie 2 może 3 sekudny i tylko przy dodaniu gazu na starcie. Na starcie do tyłu jednak również.

Szukam po forach na całym świecie i wychodzi, że może to być problem od świec (raczej odpada) po konwerter momentu w skrzyni.

Mogą to być również półosie, podpora wału, podpora mostu, poduszki silnika, poduszka skrzyni...

Jeden gość w Stanach zmienił paliwo na premium i przestało ;-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmagam się z tym samym problemem. Doskonale wiem o czym piszesz.  Ja już wymieniłem poduszki na sankach z tylu po werdykcie dwóch diagnostów .  Oczywiście nic to nie dało.   Świece i cewki też wymienione. Krzyżaki  , podpora , oraz sam wał w porządku.  Olej w roznicówkach z przodu i z tylu wymieniony. Opony nowe. W pewnej "klinice subaru" zdiagnozowano że to przednie półosie.  Wskazanie żeby zamienić miejscami.  Jutro jestem umowiony na zabieg. Ale podejrzewam że nic to nie da . Jednak 240zl jestem w stanie poświęcić. Osobiście  podejrzewam  regulację zaworową bo czuję wypadanie zapłonów zwłaszcza na rozgrzanym .Mam ej20f bifuel. 200 tysi wiec kto wie . Ale w okolicy trudno o fachure w tym temacie a wizja wydania kolejnych 3.5 tysia zeby sie przekonać nie usmiecha mi sie. Tak czy inaczej nie mam zamiaru w nieskończoność inwestować.  Jeśli półosie niczego nie rozwiążą samochód idzie na sprzedaż. Miałem w zyciu dużo samochodów różnych marek ale tyle krwi żaden mi nie popsuł. Wiec to pierwsze i ostatnie moje spotkanie z tą marką.  Przepraszam miłośników jesli ktoś został urażony . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2023 o 20:06, ater napisał(a):

Dobry wieczór, dzięki za odzew.

 

Może i drganie, trudno to określić. Rodzaj zatrzęsienia (jeśli można tak powiedzieć).

Można też przyjąć, że to stukanie ale głuche (rodzaj terkotania ale zatrzęsie dość intensywnie).

Okolice środka auta ale siedząc na miejscu pasażera bardziej tył. To w sumie chyba bez znaczenia, jeśli coś rezonuje.

Trwa to dosłownie 2 może 3 sekudny i tylko przy dodaniu gazu na starcie. Na starcie do tyłu jednak również.

Szukam po forach na całym świecie i wychodzi, że może to być problem od świec (raczej odpada) po konwerter momentu w skrzyni.

Mogą to być również półosie, podpora wału, podpora mostu, poduszki silnika, poduszka skrzyni...

Jeden gość w Stanach zmienił paliwo na premium i przestało ;-)

 

Pozdrawiam


Spotkałem się z identycznym objawem w starym Foresterze. Uszkodzony był krzyżak wału napędowego, blokował się. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienilem stronami przód. Tak zalecono mi w klinice mimo ze wrażenie miałem że trzesie tyłem.  Fachowiec mówił że przednie zużywają sie częściej (racja bo skrecamy) i rzutuje to na cały zespół napędowy. W końcu skrzynia z silnikiem ktora wpada w drgania jest połączona wałem z tyłem.

Edytowane przez rezacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry,

 

już wszystko wiadomo. Przyczyna szarpania (stukania, terkotania, trzęsienia) to uszkodzona jedna szklanka krzyżaka wału napędowego, tego przy wyjściu wału ze skrzyni.

Wał został wyjęty, profesjonalnie zregenerowany (oba krzyżaki, łożysko podpory, malowanie, wyważanie) i po włożeniu do auta problem nie występuje.

 

Pozdrawiam

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2023 o 15:32, ater napisał(a):

Dzień dobry,

 

już wszystko wiadomo. Przyczyna szarpania (stukania, terkotania, trzęsienia) to uszkodzona jedna szklanka krzyżaka wału napędowego, tego przy wyjściu wału ze skrzyni.

Wał został wyjęty, profesjonalnie zregenerowany (oba krzyżaki, łożysko podpory, malowanie, wyważanie) i po włożeniu do auta problem nie występuje.

 

Pozdrawiam

Jak widać mieliśmy drgania podobne a jednak z różnych powodów.  Ja juz 400km przejechałem i dalej spokój.  Fajnie że opanowałeś.  Niech śmiga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...