Skocz do zawartości

Outback IV - tył siedzi po wymianie amortyatorów


kruszon

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy potrzebuje pomocy. Dwa dni temu wymieniłem amortyzatory z SLS w outbacku IV 2011r.  200tys przebiegu.

Zastosowałem amortyzatory KAYABA 340057 i sprężyny lesjoforsa 4288352 ( tylko takie znalazłem oprócz peddersa ) . Niestety po wymianie tył jest dużo niżej niż przód, tak jak przed wymianą zużytych SLS-ów. 

Dochodzę do wniosku , że chyba zastosowałem sprężyny które mogą być użyte w systemie SLS

 

Jeżeli wywalam SLS to czy powinienem zastosować inną sprężynę ? Czy może ktoś coś polecić  ? Czy może tył siedzieć z jakiś innych przyczyn ?IMG_7791.thumb.JPG.01afea1fbcce39e52d51f59cd6aea2ad.JPG

Załączam zdjęcie auta.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, czy wiesz może czy sprezyna do sls bedzie takiej samej wysokosci jak peddersa? Z tego co rozumiem to lesjofors będzie bardziej miekki i dlatego siada tył ale wysokość sprężyn powinna byc taka sama.

 

czy stosowałeś u siebie peddersa podwyzszajacego czy normalne ale dla zastapienia sls?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, kruszon napisał(a):

Dzięki za pomoc, czy wiesz może czy sprezyna do sls bedzie takiej samej wysokosci jak peddersa? Z tego co rozumiem to lesjofors będzie bardziej miekki i dlatego siada tył ale wysokość sprężyn powinna byc taka sama.

 

czy stosowałeś u siebie peddersa podwyzszajacego czy normalne ale dla zastapienia sls?

 

Nie wiem jak z wysokością bo nie porównywałem. Sprężyna do SLS jest dużo miękksza i bez amortyzatorów SLS po prostu "leży". Nie ma znaczenia czy to sprężyna OEM, Pedders, Lesjofors czy jakakolwiek inna, jeśli jest pod amortyzatory SLS to będzie leżeć jak zamontujesz ją do klasycznych amortyzatorów. Montując klasyczne amortyzatory potrzebujesz sprężyn pod klasyczne amortyzatory. Moim zdaniem takich:

https://gc8.pl/produkt/pedders-heavy-duty-coil-spring-23

Polecam się jednak skontaktować ze sprzedawcą i na podstawie tego co masz (jakie amortyzatory, czy masz LPG etc.) dobrać odpowiednie sprężyny.

 

28 minut temu, kruszon napisał(a):

Czy jest sens zamontować do tego zestawu co złożyłem jakieś podkładki / dystanse aby podnieść tył? Czy lepiej od razu kupić kolejne sprężyny?

 

Moim zdaniem nie. Masz sprężyny które są za miękkie i nie pracują w ogóle. Całą amortyzację robi teraz amortyzator, i długo w ten sposób nie pożyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kruszon napisał(a):

Ok, dzięki. Kupię w najbliższych dniach peddersa i podeślę fotki po wymianie.

Dopytaj jeszcze najlepiej u sprzedawcy, moja wiedza jest z OBK III, ale co do zasady powinno to tak samo działać w OBK IV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za pomoc

Wrzuciłem sprężyny peddersa ( zastępujące SLS ) i teraz w końcu samochód wygląda jak outback  :) Załączam zdjęcia. 

 

Mam jeszcze pytanko, jak zmieniłem amortyzatory dwa tygodnie temu i były założone sprężyny z lesjoforsa to regenerowałem też maglownicę i ustawiałem zbieżność przód tył po całej operacji. Nie wiem czy teraz po zmianie sprężyn na peddersa również muszę ustawić zbieżność czy sobie odpuścić ?

 

 

IMG_8004.JPG

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 17.02.2024 o 21:08, Eljot Janusz napisał(a):

Kruszon - czeka mnie ta sama operacja którą Ty wykonałeś Podaj proszę jaką w końcu zamontowałeś sprężynę Peddersa 230023?

Tak, dokładnie kupiłem sprężyny z gc8 https://gc8.pl/produkt/pedders-heavy-duty-coil-spring-23/   a amortyzatory  zastosowałem kayaba. Wszystko jeździ elegancko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kruszon napisał(a):

Tak, dokładnie kupiłem sprężyny z gc8 https://gc8.pl/produkt/pedders-heavy-duty-coil-spring-23/   a amortyzatory  zastosowałem kayaba. Wszystko jeździ elegancko

Bardzo dziękuję za precyzyjną informację Byłem też na tropie tej sprężyny ale tylko od Ciebie doczekałem się potwierdzenia Dziękuję raz jeszcze mam dokładnie taki sam samochód ja Ty i mam nadzieję, że w końcu będzie wyglądał przyzwoicie. A powiedz jeszcze czy mocowania górne też wymieniałeś? Czy te sprężyny pasują do sprężyn z sls-a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Eljot Janusz napisał(a):

Bardzo dziękuję za precyzyjną informację Byłem też na tropie tej sprężyny ale tylko od Ciebie doczekałem się potwierdzenia Dziękuję raz jeszcze mam dokładnie taki sam samochód ja Ty i mam nadzieję, że w końcu będzie wyglądał przyzwoicie. A powiedz jeszcze czy mocowania górne też wymieniałeś? Czy te sprężyny pasują do sprężyn z sls-a

 

Wymieniłem sprężyny na pedersa a reszta z kayaby z aukcji allegro o numerach aukcji:
- amortyzatory - 12300596048
- poduszka amortyzatora - 12648644574 
-  odboje i osłony - 12648640234 - tu masz od razu zestaw na dwa amortyzatory kupując 1 szt na aukcji

Mocowanie amortyzatora ( poduszka ) jest raczej taka sama jak w sls, po prostu sprężyny z peddersa mają więcej zwojów i są twardsze, dlatego auto ma tą samą wysokość jak przy sls.
Dodatkowo przy wymianie zabezpieczyłem  kielichy przed rdzą środkiem nuxodol 900 ( ten środek bardzo słabo wysycha ale jest bardzo dobry, warto czymś prysnąć jak i tak się to wyciąga )

Powodzenia przy wymianie, jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W identycznym modelu będę instalował niebawem amory KYB i sprężyny Peddersa, ale wersję pod LPG. Piszą że z nią auto (tył) zyskuje +24mm. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kruszon napisał(a):

Wymieniłem sprężyny na pedersa a reszta z kayaby z aukcji allegro o numerach aukcji:
- amortyzatory - 12300596048
- poduszka amortyzatora - 12648644574 
-  odboje i osłony - 12648640234 - tu masz od razu zestaw na dwa amortyzatory kupując 1 szt na aukcji

Mocowanie amortyzatora ( poduszka ) jest raczej taka sama jak w sls, po prostu sprężyny z peddersa mają więcej zwojów i są twardsze, dlatego auto ma tą samą wysokość jak przy sls.
Dodatkowo przy wymianie zabezpieczyłem  kielichy przed rdzą środkiem nuxodol 900 ( ten środek bardzo słabo wysycha ale jest bardzo dobry, warto czymś prysnąć jak i tak się to wyciąga )

Powodzenia przy wymianie, jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało

Bardzo bardzo dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Yanas napisał(a):

W identycznym modelu będę instalował niebawem amory KYB i sprężyny Peddersa, ale wersję pod LPG. Piszą że z nią auto (tył) zyskuje +24mm. Zobaczymy.

Też o tym myślałem ale bałem się, że tył będzie siedział wyżej niż przód. Teraz wizualnie jest proporcjonalnie tak jak na zdjęciu. Też mam lpg w kole , butla około 50l

Dziś pewnie bym kupił te podwyższające sprężyny i z przodu dał też jakieś podkładki podnoszące zawias.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...