grakoz Posted April 17, 2023 Share Posted April 17, 2023 Pacjent jak w temacie plus automat: na ciepłym silniku obroty idą do 6k, na gorącym silniku już tylko do 5k i czuć że dalej nie ma siły/chęci zmienione świece nowa cewka nowe przewody podmieniony przepływomierz podmieniony czujnik położenia wałka rozrządu. brak gniazda OBD a kody błyskowe nic nie pokazują na początku myślałem, że to może tylko na LPG (instalacja prawie nowa zrobiona z zapasem do 250KM, wszystko ok). sprawdziłem na PB i jest to samo tylko bardziej agresywnie czuć, że nie chce dalej się wkręcać. proszę nie śmiać się po co tyle go kręcić, podczas wyprzedzania przydaje się ten zakres. ma ktoś jakiś pomysł bo mi się już skończyły... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted April 17, 2023 Share Posted April 17, 2023 25 minut temu, grakoz napisał(a): instalacja prawie nowa A przed instalacją LPG było ok.? Bo jeżeli tak to tu szukaj przyczyny/związku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grakoz Posted April 17, 2023 Author Share Posted April 17, 2023 instalacja ma dwa lata, mało przejechanych kilometrów. problem wystąpił nagle z miesiąc temu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grakoz Posted May 5, 2023 Author Share Posted May 5, 2023 Ciąg dalszy problemu. Instalacja LPG odcięta, wtryskiwacze benzyny nie przechodzą przez sterownik LPG. Problem dalej ten sam. Kupiłem też nowy czujnik położenia wału (markowy bo nie są drogie). Jedyna zmiana to rano na zimnym nie strzela przez chwilę w wydech i stabilniej utrzymuje wolne obroty. Sonda lambda też sprawdzona. Ze spostrzeżeń to problem pojawia się po dłuższej jeździe czytaj mocnym nagrzaniu silnika. Czy czujnik TPS może mieć wpływ na "ograniczenie" mocy? Skończyły się mi i nie tylko pomysły co z tym dalej robić. Usterka jest wkurzająca i w trasie przy wyprzedzaniu jak się zapomni robi się nie wesoło... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 (edited) 51 minut temu, grakoz napisał(a): Ciąg dalszy problemu. Instalacja LPG odcięta, wtryskiwacze benzyny nie przechodzą przez sterownik LPG. Problem dalej ten sam. Kupiłem też nowy czujnik położenia wału (markowy bo nie są drogie). Jedyna zmiana to rano na zimnym nie strzela przez chwilę w wydech i stabilniej utrzymuje wolne obroty. Sonda lambda też sprawdzona. Ze spostrzeżeń to problem pojawia się po dłuższej jeździe czytaj mocnym nagrzaniu silnika. Czy czujnik TPS może mieć wpływ na "ograniczenie" mocy? Skończyły się mi i nie tylko pomysły co z tym dalej robić. Usterka jest wkurzająca i w trasie przy wyprzedzaniu jak się zapomni robi się nie wesoło... Wg mnie jedyna opcja to sprawdzić sygnał z czujników wałka i wału OSCYLOSKOPEM. Sprawdzić sygnał przy czujnikach i przy komputerze. Tego typu ograniczenie obrotów może brać się w utraty sygnału z tych czujników zwłaszcza jeśli wpływ ma temperatura silnika. No chyba, że jeszcze jest problem ze sterowanie wtryskami i też traci sygnał np. z powodu umierającego komputera. Trzeba zrobić pomiary. Edited May 5, 2023 by ir3n3usz Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 Oba czujniki położenia j.w. do sprawdzenia na wejściu do ecu. Problem jest tylko od 5000 rpm czy słabnie w całym zakresie po rozgrzaniu? Takie legacy ma jeszcze dwa czujniki temperatury, jeden na zegary a drugi dla sterownika, może przekłamywać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grakoz Posted May 5, 2023 Author Share Posted May 5, 2023 9 minut temu, mirasek napisał(a): Oba czujniki położenia j.w. do sprawdzenia na wejściu do ecu. Problem jest tylko od 5000 rpm czy słabnie w całym zakresie po rozgrzaniu? Takie legacy ma jeszcze dwa czujniki temperatury, jeden na zegary a drugi dla sterownika, może przekłamywać. Problem zaczyna się między 4.5-5k RPM po rozgrzaniu. Czasem czuć, że słabnie i tak małym kangurkiem do przodu a czasem zacina go i słabnie całkowicie. Po odpuszczeniu gazu i zmianie biegu na wyższy przez automat jedzie normalnie. ir3n3usz i mirasek Dziękuję za wskazówki. Popytam kto ma oscyloskop w okolicy i będę szukał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grakoz Posted July 19, 2023 Author Share Posted July 19, 2023 Sam sobie odpowiadam ale jako ciekawostka. Problem rozwiązany. Na 1/4 baku wlany środek do czyszczenia wtryskiwaczy i zrobione 200km na PB z obrotami powyżej 3k/min Wtryski przeczyściły się i problem ustąpił. Niestety nikt nie ma pojęcia jakim cudem miało to wpływ na instalację LPG skoro problem był mechaniczny a nie elektryczny. Tak czy inaczej Legacy jeździ normalnie i wkręca się do ogranicznika temat do zamknięcia/usunięcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now