Skocz do zawartości

subaru legacy 2.5


durex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dawna poluję na Subaru. Najpierw myślałem o Imprezie, ale ze względu na rodzinę bardziej odpowiada mi Legaś. Zachorowałem na sprowadzoną ze Stanów 2.5 litrówkę.

Chciałbym się dowiedzieć o opinię na temat tych aut - jaka jest ich jakość, różnice w porównaniu z wersją europejską. Oczywiście atrakcyjna jest cena, ale zastanawiam się czy warto ryzykować. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jakości - różnie mówią. Legacy US Spec jest produkowany w Indianie, nie w Japonii, ale w różnych ichniejszych testach niezawodności miał, o ile kojarzę, bardzo dobre wyniki.

Ale to, co zrobiła fabryka to jedno - a późniejsze zniszczenia przez użyszkodnika to drugie. Mądrość ludowa mówi, że to, co się sprowadza tanio z USA to jest złom, powypadkowe lub topione zwłoki. Pewnie w dużym stopniu to prawda, ale jeśli upolujesz dobry egzemplarz, to nie powinno być źle.

O szanse na takowe upolowanie radziłbym pytać forumowicza XBike - on się trochę ( :cool: ) orientuje w takich rzeczach... :wink: I może sporo pomóc.

 

Co do różnic w specyfikacji - nie są duże (z ważniejszych: amerykańskie kombiaki nie mają np. reduktora).

Proponuję porównanie:

US: http://www.cars101.com/legacy.html

EU: http://subaru.de/kundenservice/prospekt ... legacy.htm

 

I udanych zakupów życzę :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że bez bliższego obejrzenia auta wiele się nie dowiesz, różnice specyfikacyjne nie są jakieś ogromne i w zasadzie oprócz różnic wynikających z jakości montażu (to mimo wszystko nie Japonia) powinieneś być zadowolony. Podaj rok produkcji, cenę i może jakieś fotki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybki odzew.

Subaru, o którym pisałem to rocznik '06 (przebieg ok. 8tys. km) i ma kosztować 66 tys. zł.

Miał lekko uszkodzony bok z tyłu. Jest b. dobrze zrobiony, chociaż można by jescze wypolerować. Sprawdzałem go w stacji diagnostycznej. Grubości lakieru, zużycie podzespołów, geometria, zbieżność itp. jest ok. Nie był bity. Pod względem prawnym podobno też w porządku - myślę, że można im wierzyć. Wszystko niby gra - prawie nowe auto, ale ciągle mam wątpliwości czy nie będę miał kłopotów z częściami do niego. Podobno te amerykańskie mają nieco inne części i bardziej delikatne zawieszenie. Nie wiem, może to tylko ploty.

Mam jeszcze jedno spostrzeżenie. W testach, które czytałem ten model ma podobne przyspieszenie i spalanie co modele z silnikiem 2.0. Natomiast na moją nogę 2.5 jest bez porównania bardziej zrywny. Być może przyczyną jest większy moment obrotowy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="durex

Subaru' date=' o którym pisałem to rocznik '06 (przebieg ok. 8tys. km) i ma kosztować 66 tys. zł.

[/quote]

Cena wydaje się odrobinę za niska. Powinien kosztować o dyszkę więcej. Ustal dlaczego jest tak tanio.

A jeśli chodzi o Subaraki z USA, to nie ma się czego bać. Mój np. jest absolutnie w porządku, nic nie skrzypi, nie trzeszczy, czy stuka. Główny problem, wskazania w milach i Farenheitach oraz radio o nieparzystym UKF-ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj na forum oglolnie jest negatywny "PR" co do samochodow z US (wiadomo - konkurencja cenowa, a to jest forum subaru polska), ale jak szczesliwe znajdziesz wymazony egzemplarz to nie boj sie kupowac. Ja od ponad dwoch lat smigam autem z US i codzien sie nim ciesze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanie dotyczące subaru legacy III GTB (2000-2003). Było kilka limitowanych sportowych wersji modelu z tym oznaczeniem... i......... czy robiono je także z kierownicą po lewej stronie? Szukając w internecie znalazłem tylko z kierownicą po prawej i powiedzmy, że nie ma modeli z kier. po lewej, to czy zamiana stron byłaby kosmicznie trudna? Zwykłe modele samochodów dają się przekładać, ale tu mógłby być problem z nieprodukowanymi częściami. :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chavez, odnośnie przekładek jest osobny temat na technicznym, z pewnością go znajdziesz. Jeżeli silnik nie był turbo to przekładka może się w miarę prosto udać (zależy jak bardzo dokładnie chcesz ją wykonać), w przypadku modeli turbo jest większa zabawa. Ale proszę o kontynuację na technicznym.

 

ps. Witamy się tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...