Michał Górski Posted March 25, 2023 Share Posted March 25, 2023 Hej. Outack 2010 2.5l Panowie, jeste problem i już ręce opadają. CVT została opuszczona celem wymiany uszczelniacza wału tylnego. Po włożeniu, auto przejechalo ok 20km i to by było na tyle. Komputer Autodata (jak dobrze pamiętam) pokazuje błąd p700, w skrzyni czysto. Skrzynia została ponownie opuszczona, bezpieczniki, kable, wiązka wszystko sprawdzone, masa wymieniona. Po włożeniu drugi raz błąd ciagle wisi i nie da się go wykasować. Przy drugim opuszczeniu został wyjęty konwerter, spuszczony olej i pojawił się kolejny problem bo skrzynia dalej stoi i nie "zasysa" teraz oleju. Weszlo ok 5l. Biegi normalnie chodzą. Skrzynia nie była praktycznie ruszana, zjechała tylko na lewarku w dół, po robocie podjechała do góry i została włożona na miejsce. Jakieś pomysły? A może jest ktoś w okolicy Wołomina, żeby podjechać do warsztatu z kompem od subaru i go podłączyć? Może coś akurat pokaże więcej niż ten co mają chłopaki w warsztacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 25, 2023 Share Posted March 25, 2023 Błąd P700 to ogólny błąd OBD CAN, totalnie olać , trzeba jechać do kogoś kto ma możliwość i wiedzę na temat diagnostyki skrzyni CVT. Tak serio zwykły mechanik czy właściciel z aliex "wykrywacza błędów " raczej nie podoła, bo będzie strzelanie. Ale najpierw proponuje sprawdzić masy i wtyczki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Górski Posted March 27, 2023 Author Share Posted March 27, 2023 (edited) Dostalem screeny z kompa. Trochę jednak tych bledow jest oprocz p0700. C0231 błąd ECM, C0232 AT nieprawidłowe C0242 napięcie zasilania ECU C0057 moduł sterujący silnikiem C0045 moduł sterujący skrzynią biegów Jest coś wspólnego? Jakiś bezpiecznik? Przekaznik? Macie jakiś pomysł? Edited March 27, 2023 by Michał Górski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted March 27, 2023 Share Posted March 27, 2023 Tak jak Ci Carfit napisał - czasem nieszczelna wtyczka lub luźna masa/jej brak daje przeróżne błędy CAN-a. Najtaniej i najprościej zacząć od sprawdzenia tych elementów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Górski Posted March 27, 2023 Author Share Posted March 27, 2023 Sprawdzaja chlopaki ale nic nie moga znaleźć. Wszystko wygląda jakby było ok. Najdzieqniejsze w tym wszystkim, że auto przejechało ok 20km i dopiero wywalilo błędy i odcięło skrzynię Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted March 27, 2023 Share Posted March 27, 2023 Ok, rozumiem. Moje pseudokompetencje w zakresie mechaniki tu się kończą, ale w razie gdyby okazało się, że coś (?) w skrzyni wymaga wymiany to pamiętam, że członek grupy forum Subaru na FB opisany jako "Michał Żabia Wola" ma/miał(?) dużo części do CVT Subaru właśnie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Górski Posted March 27, 2023 Author Share Posted March 27, 2023 Dzięki, oby sie nie przydał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Górski Posted April 16, 2023 Author Share Posted April 16, 2023 Problemem okazała się pompa oleju która prawdopodobnie przy wkładaniu skrzyni została uszkodzona. Teraz jest problem z adaptacja skrzyni. Auto jeździ normalnie ale miga kontrolka od skrzyni i w kompie pokazuje że adaptacja nie została ukończona. Czy skrzynia nauczy się sama np po przejechaniu 50km czy trzeba tą adaptację zrobić przez komputer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted April 17, 2023 Share Posted April 17, 2023 Adaptacja skrzyni CVT lub 5eat to normalna procedura i w ASO kosztuje około 300zł. Urzàdzenie diagnostyczne SSM-III jest do tego konieczne o ile się nie mylę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted April 22, 2023 Share Posted April 22, 2023 W dniu 16.04.2023 o 21:07, Michał Górski napisał(a): Problemem okazała się pompa oleju która prawdopodobnie przy wkładaniu skrzyni została uszkodzona. Teraz jest problem z adaptacja skrzyni. Auto jeździ normalnie ale miga kontrolka od skrzyni i w kompie pokazuje że adaptacja nie została ukończona. Czy skrzynia nauczy się sama np po przejechaniu 50km czy trzeba tą adaptację zrobić przez komputer? Mocno naciągana teoria. Pompa oleju jest napędzana łańcuszkiem, znajduje się pod konwerterem i nie ma bezpośredniego kontaktu z wałkiem wychodzącym ze skrzyni. Uszkodzenie pompy, to totalnie nieprawdopodobny scenariusz. Kilka razy te skrzynie rozbierałem i nie widzę tam możliwości uszkodzenia pompy. To co robiłeś przy skrzyni nie powinno jej uszkodzić, no chyba że odpalaliście samochód bez oleju w skrzyni... Adaptację robi się SSMem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Górski Posted April 23, 2023 Author Share Posted April 23, 2023 20 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Mocno naciągana teoria. Pompa oleju jest napędzana łańcuszkiem, znajduje się pod konwerterem i nie ma bezpośredniego kontaktu z wałkiem wychodzącym ze skrzyni. Uszkodzenie pompy, to totalnie nieprawdopodobny scenariusz. Kilka razy te skrzynie rozbierałem i nie widzę tam możliwości uszkodzenia pompy. To co robiłeś przy skrzyni nie powinno jej uszkodzić, no chyba że odpalaliście samochód bez oleju w skrzyni... Adaptację robi się SSMem Nie znam się na tym, Pan od skrzyń wyjął konwerter, spojrzał i powiedział, że są urwane "wąsy" od pompy które ją napędzają. Przy wkladaniu właśnie miał się wysunąć konwerter i te "wąsy" zmiażdżyć przy skrecaniu bo nie było dobrze ułożone. Naprawił to, nie wiem jak, potem została zrobiona adaptacja skrzyni i wszystko smiga. Generalnie problem rozwiązany. Auto jeździ, mam nawet wrażenie, że cvt lepiej się ogarnia po ten adaptacji niż przed awarią. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted April 23, 2023 Share Posted April 23, 2023 A gdzie w końcu zrobiłeś adaptację skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Górski Posted April 25, 2023 Author Share Posted April 25, 2023 W Bady-Cars. Auto zostało na jeden dzień i wszystko udało się poustawiać. Jak to mówią, czterysta złoty znikają kłopoty Outback śmiga aż miło 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now