Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią CVT


Michał Górski

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. 

Outack 2010 2.5l 

Panowie, jeste problem i już ręce opadają. 

CVT została opuszczona celem wymiany uszczelniacza wału tylnego. Po włożeniu,  auto przejechalo ok 20km i to by było na tyle. Komputer Autodata (jak dobrze pamiętam) pokazuje błąd p700, w skrzyni czysto. 

Skrzynia została ponownie opuszczona, bezpieczniki, kable, wiązka wszystko sprawdzone, masa wymieniona. Po włożeniu drugi raz błąd ciagle wisi i nie da się go wykasować. 

Przy drugim opuszczeniu został wyjęty konwerter, spuszczony olej i pojawił się kolejny problem bo skrzynia dalej stoi i nie "zasysa" teraz oleju. Weszlo ok 5l. 

Biegi normalnie chodzą. 

Skrzynia nie była praktycznie ruszana, zjechała tylko na lewarku w dół,  po robocie podjechała do góry i została włożona na miejsce. 

Jakieś pomysły? 

A może jest ktoś w okolicy Wołomina, żeby podjechać do warsztatu z kompem od subaru i go podłączyć? Może coś akurat pokaże więcej niż ten co mają chłopaki w warsztacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P700 to ogólny błąd OBD CAN, totalnie olać , trzeba jechać do kogoś kto ma możliwość i wiedzę na temat diagnostyki skrzyni CVT. Tak serio zwykły mechanik czy właściciel z aliex "wykrywacza błędów " raczej nie podoła, bo będzie strzelanie. Ale najpierw proponuje sprawdzić masy i wtyczki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostalem screeny z kompa. Trochę jednak tych bledow jest oprocz p0700.  

C0231 błąd ECM,

C0232 AT nieprawidłowe

C0242 napięcie zasilania ECU

C0057 moduł sterujący silnikiem

C0045 moduł sterujący skrzynią  biegów 

Jest coś wspólnego? Jakiś bezpiecznik? Przekaznik? Macie jakiś pomysł?

 

 

received_934653954339231.jpeg

received_932459164667992.jpeg

received_169906652575074.jpeg

Edytowane przez Michał Górski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci Carfit napisał - czasem nieszczelna wtyczka lub luźna masa/jej brak daje przeróżne błędy CAN-a. Najtaniej i najprościej zacząć od sprawdzenia tych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem. Moje pseudokompetencje w zakresie mechaniki tu się kończą, ale w razie gdyby okazało się, że coś (?) w skrzyni wymaga wymiany to pamiętam, że członek grupy forum Subaru na FB opisany jako "Michał Żabia Wola" ma/miał(?) dużo części do CVT Subaru właśnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problemem okazała się pompa oleju która prawdopodobnie przy wkładaniu skrzyni została uszkodzona.

Teraz jest problem z adaptacja skrzyni. Auto jeździ normalnie ale miga kontrolka od skrzyni i w kompie pokazuje że adaptacja nie została ukończona. Czy skrzynia nauczy się sama np po przejechaniu 50km czy trzeba tą adaptację zrobić przez komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja skrzyni CVT lub 5eat to normalna procedura i w ASO kosztuje około 300zł. Urzàdzenie diagnostyczne SSM-III jest do tego konieczne o ile się nie mylę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2023 o 21:07, Michał Górski napisał(a):

Problemem okazała się pompa oleju która prawdopodobnie przy wkładaniu skrzyni została uszkodzona.

Teraz jest problem z adaptacja skrzyni. Auto jeździ normalnie ale miga kontrolka od skrzyni i w kompie pokazuje że adaptacja nie została ukończona. Czy skrzynia nauczy się sama np po przejechaniu 50km czy trzeba tą adaptację zrobić przez komputer?

 

Mocno naciągana teoria. Pompa oleju jest napędzana łańcuszkiem, znajduje się pod konwerterem i nie ma bezpośredniego kontaktu z wałkiem wychodzącym ze skrzyni. Uszkodzenie pompy, to totalnie nieprawdopodobny scenariusz. Kilka razy te skrzynie rozbierałem i nie widzę tam możliwości uszkodzenia pompy. To co robiłeś przy skrzyni nie powinno jej uszkodzić, no chyba że odpalaliście samochód bez oleju w skrzyni... 
Adaptację robi się SSMem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Mocno naciągana teoria. Pompa oleju jest napędzana łańcuszkiem, znajduje się pod konwerterem i nie ma bezpośredniego kontaktu z wałkiem wychodzącym ze skrzyni. Uszkodzenie pompy, to totalnie nieprawdopodobny scenariusz. Kilka razy te skrzynie rozbierałem i nie widzę tam możliwości uszkodzenia pompy. To co robiłeś przy skrzyni nie powinno jej uszkodzić, no chyba że odpalaliście samochód bez oleju w skrzyni... 
Adaptację robi się SSMem

Nie znam się na tym, Pan od skrzyń wyjął konwerter, spojrzał i powiedział, że są urwane "wąsy" od pompy które ją napędzają. Przy wkladaniu właśnie miał się wysunąć konwerter i te "wąsy" zmiażdżyć przy skrecaniu bo nie było dobrze ułożone. Naprawił to, nie wiem jak, potem została zrobiona adaptacja skrzyni i wszystko smiga. 

Generalnie problem rozwiązany. Auto jeździ, mam nawet wrażenie, że cvt lepiej się ogarnia po ten adaptacji niż przed awarią. 

  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...