Borowik Opublikowano 25 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 Witam , zakładam ogólno techniczny temat dla nowszych wypustów z japońskiej fabryki tzn tych z filtrami cząstek stałych GPF. Czy podczas jazdy ktoś zauważył wypalanie filtra? No bo fizycznie musi się on wypalać coś jak w dpf dieslu gdzie był dolewany ON do dpfa aby zwiększyć temperaturę. Mam aplikację car scanner pod dongla w OBD ale tam nic nie widzę odnośnie filtra. Ja mam swoje przemyślenia ale poczekam na pierwsze info od Was :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borowik Opublikowano 25 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2022 Z górki bez gazu normalnie jest 0,0. CHYBA podczas wypalania chwilowe zużycie pokazuje 2,6 lub 3,0 ( z górki bez gazu) Szkoda że na postoju chwilowe nic nie pokazuje. Nie wiem co ile km bo zazwyczaj trsą na tempomacie jadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 26 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2022 A jak to jest realizowane w subaru? Ogolnie zwiekszona dawka paliwa czy piąty wtrysk do samego GPF jak w Toyocie(dpf)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 26 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2022 (edytowane) 13 godzin temu, Jumpman napisał(a): Ogolnie zwiekszona dawka paliwa czy piąty wtrysk do samego GPF jak w Toyocie(dpf)? Nie ma dodatkowego wtrysku. Jak widać na screenach dolewa paliwa przy hamowaniu silnikiem, dlatego jest ryzyko rozrzedzenia oleju. Część paliwa pójdzie do wydechu, żeby rozgrzać filtr, a część po ściankach cylindra popłynie do oleju. W związku z tym jest takie same ryzyko przedostania się paliwa do oleju jak w dieslu i wiem, że w innych markach pojawia się takie zjawisko. Procedura wypalenia polega na przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem na przemian. Edytowane 26 Listopada 2022 przez ir3n3usz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 (edytowane) Dzieki, dokladnie o to mi chodzilo. A czy procedura wypalania jest jakos sygnalizowana przez auto? Edytowane 27 Listopada 2022 przez Jumpman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 (edytowane) 5 godzin temu, Jumpman napisał(a): Dzieki, dokladnie o to mi chodzilo. A czy procedura wypalania jest jakos sygnalizowana przez auto? może zapalić się kontrolka przy większym zatkaniu W normalnym trybie, tzn. jeśli zatkanie nie osiągnie zbyt dużych wartości regeneracja może przejść bez wiedzy użytkownika. Podobnie było w dieslu. Normalnie nic się nie zapaliło, ale jak ktoś przerywał regeneracje, albo nie było warunków, to w końcu zapalała się kontrolka i konieczna była dłuższa jazda. 2020-09-23 [DT] Gasoline Particulate Filter (GPF) - postępowanie przy regeneracji.pdf Edytowane 27 Listopada 2022 przez ir3n3usz 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkim6 Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca A jak tryb EV ma się do procedury wypalania? Według instrukcji trzeba jechać powyżej 60 i odpuszczać gaz (opcja pierwsza nic nie mówi o trybie manualnym lub S), ALE wtedy silnik przechodzi prawie momentalnie w tryb EV! Czy to przypadkiem nie przerywa procedury i powoduje częstsze zapychanie się bo nie ma kiedy się faktycznie wypalić? (chyba, że system jest tak zestrojony, że 'rozpoznanie' zapchanie filtra i wtedy rzadziej przechodzi w tryb EV?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca 4 godziny temu, Majkim6 napisał(a): A jak tryb EV ma się do procedury wypalania? Według instrukcji trzeba jechać powyżej 60 i odpuszczać gaz (opcja pierwsza nic nie mówi o trybie manualnym lub S), ALE wtedy silnik przechodzi prawie momentalnie w tryb EV! Czy to przypadkiem nie przerywa procedury i powoduje częstsze zapychanie się bo nie ma kiedy się faktycznie wypalić? (chyba, że system jest tak zestrojony, że 'rozpoznanie' zapchanie filtra i wtedy rzadziej przechodzi w tryb EV?) Zdecydowanie warto np. co 40-60 tys. wypalić GPF elektronicznie w serwisie lub u kogoś kto ma odpowiedni komputer. Niestety podobnie jak z DPF, już sie pojawiają problemy z GPF w autach używanych głównie na krótkich dystansach. GPF się zatyka co jest znowu powodem pękających kolektorów wydechowych, spawanie ich dość trudne, a nowy to koszt 15 % wartosci auta..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się