Jump to content

Mazda 6 w dislu


kubanow
 Share

Recommended Posts

Co sądzicie o Mazdzie 6 w dislu (tym mocniejszym 143KM)

Stoję właśnie przed wyborem autka i tak ostatnio wpadła mi ta Mazda w oko za 108 kpln mam full wersje w kombi z 6 biegową skrzynią w dislu ale nie wiem co to warte jest.

Generalnie jestem nastawiony na Forka Celebration ale po jeździe próbnej mam mieszane uczucia, autko jeździ super, ale ma słaby hamulec, beznadziejne audio (mimo zestawu 2DIN czyli 7 głośników), słaba jakość skóry na fotelach i jeszcze kilka drobnych dupereli

 

Do tego osoba z serwisu powiedziała że jak będę chciał wymienić sobie audio to tylko w serwisie bo inaczej tracę gwarancje na auto, to samo z montażem anteny CB na stałe

 

pomóżcie bo może się okazać że będę musiał zdecydować się jeszcze w czerwcu czyli w tym tygodniu

Link to comment
Share on other sites

...

Do tego osoba z serwisu powiedziała że jak będę chciał wymienić sobie audio to tylko w serwisie bo inaczej tracę gwarancje na auto, to samo z montażem anteny CB na stałe...

 

Że niby jak wymienisz audio to tracisz gwarancję na silnik? Podaj nazwisko tego sprzedawcy.

Link to comment
Share on other sites

Benzynowy Forester albo Mazda 6 diesel?

No to faktycznie widać, że nie wiesz czego chcesz.

Mazda 6 to raczej konkurent dla Subaru Legacy (dla tych, którzy nie upierają się przy AWD).

Eufemistycznie można by powiedzieć, że porównujesz gruszki z jabłkami... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Benzynowy Forester albo Mazda 6 diesel?

No to faktycznie widać, że nie wiesz czego chcesz.

Mazda 6 to raczej konkurent dla Subaru Legacy (dla tych, którzy nie upierają się przy AWD).

Eufemistycznie można by powiedzieć, że porównujesz gruszki z jabłkami... :wink:

 

autko chce mieć bezawaryjne, a Mazda jako chyba jedyna obok Subaru jest produkowana w Japonii

poza tym bardzo mi się podoba no i cena jest na poziomie Forestera

 

a Skoda odpada bo jakoś jestem uprzedzony do tej marki

Link to comment
Share on other sites

W ostatnim Auto Moto Sport jest porównanie takiej Octawi harcerskiej z Forkiem i Nisanem Kasz-anka. Forka oceniają najwyżej - napędem i trakcją miażdrzy konkurencję pomimo naj :

-wyższej ceny

-wyższego spalania

-gorszego wyposażenia

Octawię oceniono lepiej niż Nysana - warto sobie przeczytać.

A wybór między Mazdą 6 na dislu a Forkiem - faktycznie dziwny.

Link to comment
Share on other sites

kubanow, podaj jakie masz priorytety jesli chodzi o samochod. Forestera kupuje sie ze wzgledu na trakcje, naped 4x4, dobre zawieszenie, wrecz idealne na nasze drogi a rezygnuje sie z bardziej komfortowego wyposazenia. Poza tym te auto naprawde sporo potrafi w lekkim+ terenie.

 

Mazda 6 to zupelnie inna bajka: FWD, lepszy komfort wyposazenia, duzo gorsza trakcja.

 

Nie wspomne juz o tym ze dizel i benzyna to ni jak nie da sie porownac. Ale skoro wystawiles takie dwa auta do porownania to koszty spalania nie sa istotne. Wybor masz pomiedzy wlasciwosciami jezdnymi 9Forek) a wyposazeniem (Mazda).

Link to comment
Share on other sites

Domyślam sie, że mówimy o Foresterze 2.0.

 

Ja bym powiedział, że główne rozróżnienie to nie jest kwestia wyposażenia, bo w Foresterze nie brakuje niczego co jest potrzebne. Audio wprawdzie trzeba sobie poprawić a nawigację dokupić, ale to nie jest przecież poważny problem.

 

Dla mnie zasadnicza różnice na korzyść Mazdy to są komfort oraz ekonomia.

Komfort: wygodniejszy fotel, bardziej komfortowe zawieszenie oraz większy rozstaw kół, niższy hałas, szczególnie przy duzych prędkościach (6-biegowa skrzynia, lepsza areodynamika);

Ekonomia - to jasne

No i do tego dochodzą trochę lepsze osiągi Mazdy z dieslem 148KM, niż Forestera ze 160KM.

Chociaż Mazda jest cięższa, to ma lepszą areodynamiką i nie traci mocy na stały napęd AWD.

Generalnie - na dobrych drogach, przy dobrych warunkach pogodowych Mazda 6 jest o klasę wygodniejsza.

Forester - jest mniejszy, mniej wygodny, droższy w eksploatacji.

Za to ma napęd AWD, trwałe zawieszenie oraz trochę większy prześwit niż typowy (jak w Maździe 6). Daje to przewagę przy złych warunkach drogowych, w zimie, poza asfaltem, kiedy trzeba ciągnąć przyczepę itd...

 

To tak z grubsza... :wink:

Link to comment
Share on other sites

a Mazda jako chyba jedyna obok Subaru jest produkowana w Japonii

 

Accord też jest Made in Japan.

 

honda jest za droga, tak samo Legacy (w pełnym wyposażeniu)

 

a Mazde mam za 107 900 w full wypasie z nawigacją, skórą, dobrym audio no i z silnikiem disla

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie zależy Ci na AWD, to bierz tą Mazdę.

 

Oczywiście jeśli upierasz się, żeby to koniecznie był japończyk no i liczysz się z problematycznym serwisem w Polsce i drogimi częściami.

 

A nie bierzesz pod uwagę nowego Mondeo?

Podobnie wyposażone auto (+więcej high-techowych nowinek) dostaniesz za podobne pieniądze jak ta Mazda.

Link to comment
Share on other sites

Aflinta,

przecież mówimy o 6-biegowej skrzyni w dieslu.

A jest przyjemnie kiedy jedziesz sobie 180km/h po autostradzie a silnik pracuje na 3000obr/min i go w ogóle nie słychać.

I jeszcze przyjemniej jest, kiedy na stacji okazuje się, że przy takiej jeździe spalił Ci 7,5 litra ropy na 100km :grin:

Link to comment
Share on other sites

Aflinta,

przecież mówimy o 6-biegowej skrzyni w dieslu.

A jest przyjemnie kiedy jedziesz sobie 180km/h po autostradzie a silnik pracuje na 3000obr/min i go w ogóle nie słychać.

I jeszcze przyjemniej jest, kiedy na stacji okazuje się, że przy takiej jeździe spalił Ci 7,5 litra ropy na 100km :grin:

 

taa cos wiem na ten temat :wink: moim drugim autkiem jest zafira w dieslu na 6 biegowej skrzyni i calkiem fajnie to chodzi :wink: a jak wsiadam do subarki to wskazowka od paliwa w oczach ginie :mrgreen: ale o to chodzi nie :?: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

pin, chodziło mi o fakt, ze 6 biegowa skrzynia to nic nadzwyczajnego w dyszlach. Przy 180km/h faktycznie silnika nie słychać, zagłusza go szum powietrza :mrgreen:

Nie wiem co to za silnik i jakie auto co spala 7,5 litra ropy przy 180km/h, ale z doświadczenia wiem, że nie jest to Volvo S40 :)

Link to comment
Share on other sites

Pewnie, że o to chodzi :twisted:

Kiedy jadę Foresterem 180 km/h to spala mi 18 litrów i po 2 godzinach rozglądam się nerwowo za stacją benzynową. Dzięki temu podczas długich wyjazdów mam regularne przerwy na rozprostowanie kości - tak jak zalecają fachowcy :wink:

Link to comment
Share on other sites

pin, chodziło mi o fakt, ze 6 biegowa skrzynia to nic nadzwyczajnego w dyszlach. Przy 180km/h faktycznie silnika nie słychać, zagłusza go szum powietrza :mrgreen:

Nie wiem co to za silnik i jakie auto co spala 7,5 litra ropy przy 180km/h, ale z doświadczenia wiem, że nie jest to Volvo S40 :)

Jeśli chodzi o Volvo S40 to starszy model z dieslem 1,9 Renaulta (110KM) i 5-biegową skrzynią spalał mi na długiej trasie (160-200 km/h) około 8,5 l, a nowy z dieslem Forda 2,0 (138KM) i 6-biegową skrzynią spalał mi w podobnych warunkach właśnie 7,5 l :grin:

Link to comment
Share on other sites

Widzisz, autu trzeba okazywaś sympatię...

a skoro Ty tak się o nim wyrażasz, to on Ci się odwdzięcza zawyżonym spalaniem...

ciesz się, że Ci się w połowie trasy nie popsuł... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mi nie, ale właścicielowi i owszem, kilkaset km po wyjechaniu z salonu. Zatrzymał się na rondzie radośnie mrugając kontrolkami i kierunkowskazami, na szczęście wystarczył reflash softu - porąbane z tymi nowymi autami :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Co sądzicie o Mazdzie 6 w dislu (tym mocniejszym 143KM)

 

Nie warto.

 

Auto brzydkie. Stosunkowo drogie - za te pieniądze można mieć fajną benzyne.

 

Są nowsze, oszczędniejsze, mocniejsze diesla gdy się troszeczke do tej ceny.

 

Tak ni jeż ni wydra.

 

Tak właśnie sądze :cool: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Co sądzicie o Legacy

 

Nie warto.

 

Auto brzydkie. Stosunkowo drogie - za te pieniądze można mieć fajnego diesla.

 

Są nowsze, oszczędniejsze, mocniejsze benzyny gdy się troszeczke do tej ceny.

 

Tak ni jeż ni wydra.

 

Tak właśnie sądze

 

:>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...