Skocz do zawartości

Forester 2015 2.5, Obroty silnika.


Gumi2404

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem nową osobą i potrzebuję jakiegoś tropu co zrobić z moim pacjentem. 

Subaru Forester 2.5 USA 2015, silnik FB25.  Przebieg 89tyś z czego około 40tyś na LPG.

 

Główny problem polega na zawieszających się obrotach po odpuszczeniu pedału gazu.

Czy to normalne ? 

 

Edytowane przez Gumi2404
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gumi2404 zmienił(a) tytuł na Forester 2017 2.5, Zawieszające, podnoszące się obroty silnika, pomocy (filmiki)
19 godzin temu, Gumi2404 napisał:

Dokładne sprawdzenie OBD silnika

Sprawdź długoterminowe korekty (LTFT) dawkowania paliwa PB. U mnie np. (EJ255) nie powinny przekraczać +/- 5%.

Jeżeli są większe to albo nieszczelność w dolocie albo MAF, sonda O2, odprowadzanie oparów paliwa (EVAP) itd.... Generalnie ilość powietrza i paliwa dostarczanego do silnika. Piszesz, że powietrze sprawdzałeś i jest ok. To przyjrzyj się też ciśnieniu paliwa. Nie wiem czy masz czujnik ciśnienia paliwa (u mnie np. nie ma) ale na pewno masz regulator ciśnienia paliwa. Jak ktoś pisał na forum OEM regulator w przypadku np. EJ255 to straszny badziew i po jakimś czasie przestaje prawidłowo regulować ciśnienie a czasy wtrysku w ECU są zdefiniowane dla ciśnienia paliwa mieszczącego się w określonych limitach.

Kolejny obszar to elektryka (cewki, świece, uziemienia silnika, styki w kostkach, czujniki położenia przepustnicy, pedału przyspieszenia,...). Generalnie (cały ten zwierzyniec) ale w przypadku 5-cio letniego auta to może jeszcze za wcześnie. 

19 godzin temu, Gumi2404 napisał:

Na LPG i na Benzynie ten sam problem, LPG sprawdzone, mapy prawidłowe, filtry zmienione.

Daruj sobie diagnostykę i poprawianie LPG. Dopóki nie będzie prawidłowo na PB, dopóty nie ma sensu grzebać przy LPG.

Pozdrawiam,

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, ura_bus napisał:

Sprawdź długoterminowe korekty (LTFT) dawkowania paliwa PB. U mnie np. (EJ255) nie powinny przekraczać +/- 5%.

Jeżeli są większe to albo nieszczelność w dolocie albo MAF, sonda O2, odprowadzanie oparów paliwa (EVAP) itd.... Generalnie ilość powietrza i paliwa dostarczanego do silnika. Piszesz, że powietrze sprawdzałeś i jest ok. To przyjrzyj się też ciśnieniu paliwa. Nie wiem czy masz czujnik ciśnienia paliwa (u mnie np. nie ma) ale na pewno masz regulator ciśnienia paliwa. Jak ktoś pisał na forum OEM regulator w przypadku np. EJ255 to straszny badziew i po jakimś czasie przestaje prawidłowo regulować ciśnienie a czasy wtrysku w ECU są zdefiniowane dla ciśnienia paliwa mieszczącego się w określonych limitach.

Kolejny obszar to elektryka (cewki, świece, uziemienia silnika, styki w kostkach, czujniki położenia przepustnicy, pedału przyspieszenia,...). Generalnie (cały ten zwierzyniec) ale w przypadku 5-cio letniego auta to może jeszcze za wcześnie. 

Daruj sobie diagnostykę i poprawianie LPG. Dopóki nie będzie prawidłowo na PB, dopóty nie ma sensu grzebać przy LPG.

Pozdrawiam,

 

 

a który gazownik podejmie się naprawy lpg gdy silnik na benzynie źle chodzi?  Każdy do którego pojedzie powie że najpierw samochód musi chodzić dobrze na PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2022 o 09:05, Paweł Wojtkiewicz napisał:

potencjometr "gazu"? nie czuć różnic w pracy? może tam coś się podziało

 

Witam ponownie, 

Potencjometr pedału gazu dzisiaj podmieniłem z innego forestera, niestety zły trop.

 

Edytowane przez Gumi2404
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Za wcześnie się cieszyłem. Obroty się uspokoiły i wszystko wróciło do normy ale okazało się, że łożysko które wstawili nie było odpowiednio dobrane i zaczęło mi sypać błędami. Na drugi dzień jeszcze raz zostało wymienione łożysko na już prawidłowe i co ?? Znowu problem z obrotami powrócił. 

Edytowane przez Gumi2404
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Gumi2404 napisał:

Za wcześnie się cieszyłem. Obroty się uspokoiły i wszystko wróciło do normy ale okazało się, że łożysko które wstawili nie było odpowiednio dobrane i zaczęło mi sypać błędami. Na drugi dzień jeszcze raz zostało wymienione łożysko na już prawidłowe i co ?? Znowu problem z obrotami powrócił. Jestem zrezygnowany, wkur.. i nie wiem co mam robić. 

 

Co ma piernik do wiatraka? Co ma łożysko do silnika? Może najwyżej nie działać ABS przy uszkodzonym kołem fonicznym, albo sypać błędami czujnika prędkości pojazdu jeśli nie ma sygnału z prawego przedniego koła. Może wystarczyć zacząć od początku, tzn. porządnej diagnostyki i obserwacji parametrów pracy silnika, w następnej kolejności sprawdzenia instalacji elektrycznej, a nie wymiany na pałę części. 

W ostatnim czasie miałem przypadek uszkodzonej drugiej sondy lambda, która powodowała zwarcie, wariacje przepustnicy, zero mocy, samochód nie miał siły się toczyć. Klient pół roku woził samochód po warsztatach na lawecie, a to była tylko strzelona sonda i to w dodatku diagnostyczna katalizatora, która nie powinna mieć większego znaczenia, a jednak...

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ir3n3usz napisał:

 

Co ma piernik do wiatraka? Co ma łożysko do silnika? Może najwyżej nie działać ABS przy uszkodzonym kołem fonicznym, albo sypać błędami czujnika prędkości pojazdu jeśli nie ma sygnału z prawego przedniego koła. Może wystarczyć zacząć od początku, tzn. porządnej diagnostyki i obserwacji parametrów pracy silnika, w następnej kolejności sprawdzenia instalacji elektrycznej, a nie wymiany na pałę części. 

W ostatnim czasie miałem przypadek uszkodzonej drugiej sondy lambda, która powodowała zwarcie, wariacje przepustnicy, zero mocy, samochód nie miał siły się toczyć. Klient pół roku woził samochód po warsztatach na lawecie, a to była tylko strzelona sonda i to w dodatku diagnostyczna katalizatora, która nie powinna mieć większego znaczenia, a jednak...

 

Nie wiem co ma piernik do wiatraka ale widocznie musi mieć skoro coś takiego się zadziało z tymi łożyskami. Byłem w kilku warsztatach na dokładniej diagnostyce silnika łącznie z autoryzowanym serwisem SUBARU i każdy mi mówi, że wszystko jest w porządku z silnikiem, brak błędów itp.  Ale znam swoje auto bo przejechałem nim około 80tyś km i wiem jak się zachowywało wcześniej. Jestem skłonny podjechać w każde miejsce w POLSCE aby zdiagnozować ten problem bo już tracę do tego cierpliwość. 

Edytowane przez Gumi2404
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2022 o 20:35, Gumi2404 napisał:

Nie wiem co ma piernik do wiatraka

Tu akurat jest jakieś powiązanie ale 

 

W dniu 5.06.2022 o 15:24, Gumi2404 napisał:

Przyczyna objawów wyżej opisanych było uszkodzone łożysko w przednim kole

to powiązanie łożyska z silnikiem jest tego samego rodzaju co z fazami księżyca. Inaczej mówiąc "zbiór pusty jest jeden". Tyle "filozofii".

W dniu 6.06.2022 o 20:35, Gumi2404 napisał:

Byłem w kilku warsztatach na dokładniej diagnostyce silnika łącznie z autoryzowanym serwisem SUBARU i każdy mi mówi, że wszystko jest w porządku z silnikiem, brak błędów itp. 

Dokładna diagnostyka to nie brak błędów. Taką możesz sobie za perę zeta zafundować sam przy pomocy jakiegoś elma z alledrogo i apki na telefon. 

Szukaj fachowca (i tu jest największy problem), który tak jak pisze kolega @ir3n3usz zacznie od 

W dniu 6.06.2022 o 19:29, ir3n3usz napisał:

porządnej diagnostyki i obserwacji parametrów pracy silnika

Tzw. fachowców to znajdziesz w każdym warsztacie samochodowym (przynajmniej za takich się sami uważają o czym nie omieszkują informować wszem i wobec a najbardziej potencjalnych klientów, czyli leszczy do "oskubania").

Z tego właśnie powodu wcześniej czy później większość posiadaczy samochodów "z problemami" trafia na różne fora.

Pozdrawiam,

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2022 o 10:49, cargo1985 napisał:

Jeżeli już mi Serwis Subaru mówi że wszystko jest okej

Really?, potwierdzili, że obroty silnika są takie jak opisujesz i powiedzieli, ze wszystko jest ok?

Czy tylko podłączyli się skanerem do silnika, skrzyni i nie stwierdzili żadnych zapisanych błędów?

Jeżeli to drugie to tak jak pisałem wyżej: tego nie da się zakwalifikować jako dokładnej diagnostyki zgłoszonej usterki.

W dniu 8.06.2022 o 10:49, cargo1985 napisał:

miałem rozlanczane systemy abs, kontroli trakcji, tempomatu itp. I wtedy obroty były super wróciły do prawidłowego działania tak jak kiedyś

Wcześniej trochę inaczej to ująłeś 

 

W dniu 5.06.2022 o 15:24, Gumi2404 napisał:

Przyczyna objawów wyżej opisanych było uszkodzone łożysko w przednim kole

 

To masz jakiś trop. Sterowanie silnika (ECU) to jak wiadomo elektryka/elektronika. Może sygnały od urządzeń/czujników systemów, które wymieniasz "sieją" jakieś zakłócenia i ECU robi to co robi. Nie wiem, nie jestem fachowcem i nie mam też szklanej kuli.

Pozdrawiam,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gumi2404 zmienił(a) tytuł na Forester 2015 2.5, Obroty silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...