Andrzej M Posted April 17, 2022 Share Posted April 17, 2022 Mam uszkodzony silnik EE20Z 147KM z 2008r czy pasują silniki od młodszych modeli lub zamiana na benzynowy silnik na jaki czy opłaca się taka podmiana Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Wojtkiewicz Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Nigdy nie jest tak że wszystko jest P&P Zazwyczaj wiąże się to z różnicami w ECU, Wiązce, Gdy mówimy o przekładce z diesla na benzynę trzeba praktycznie rozpruć całe autko, w dużej przenośni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Jak wyżej, totalnie nieopłacalne, chyba że wiesz co robisz i robisz to sam, ale wtedy byś nie pytał... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Jak wyżej, totalnie nieopłacalne, chyba że wiesz co robisz i robisz to sam, ale wtedy byś nie pytał...Nie nastawiajcie chlopa negatywnie. Ja tez bym pytal i robil to sam Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Wojtkiewicz Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 43 minuty temu, Dracula napisał: Nie nastawiajcie chlopa negatywnie. Ja tez bym pytal i robil to sam Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Tu nie chodzi o zachęcanie, czy zniechęcanie. Proces swapa jest czasochłonny, kosztowny i do łatwych nie należy Oczywiście jeśli ma uszkodzony silnik EE20Z i myśli nad benzyną to ok, ale nie mając wiedzy jest to karkołomne zadanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 byly takie projekty na forum. Wystarczy poszukać. Do zmiany jest wszystko łącznie z bakiem paliwa, wiązką elektryczną itp itd. Bez drugiego auta na Pb na swapa będzie ciężko. Obecnie złom jest w całkiem dobrych $$ ( od lat tyle nie płacono ). Zezłomuj to padnięte cudo kup jakiego VW z awd i zapomnij o japońskim dieslu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Wojtkiewicz Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 (edited) 20 minut temu, Karas napisał: byly takie projekty na forum. Wystarczy poszukać. Do zmiany jest wszystko łącznie z bakiem paliwa, wiązką elektryczną itp itd. Bez drugiego auta na Pb na swapa będzie ciężko. Obecnie złom jest w całkiem dobrych $$ ( od lat tyle nie płacono ). Zezłomuj to padnięte cudo kup jakiego VW z awd i zapomnij o japońskim dieslu. Pompa paliwa tak, bak niekoniecznie... to tylko zbiornik na ciecz... //edit; zajrzyj na popularny serwis samochodowy albo wpisz w google swap forester 2.2... Podejdzie Ci multum silników, szczególnie wolnossących, ale najprościej robić to na najprostszych silnikach, a jeszcze prościej kupić sobie "dawce" Edited April 18, 2022 by Paweł Wojtkiewicz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Pompa paliwa tak, bak niekoniecznie... to tylko zbiornik na ciecz... //edit; zajrzyj na popularny serwis samochodowy albo wpisz w google swap forester 2.2... Podejdzie Ci multum silników, szczególnie wolnossących, ale najprościej robić to na najprostszych silnikach, a jeszcze prościej kupić sobie "dawce"Zdecydowanie polecam dawceWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej M Posted April 26, 2022 Author Share Posted April 26, 2022 Witam czy ktos ma info jaka jest różnica pomiędzy blokiem silnika ee20z 2008-2010 a blokiem od 2010 do2012 podobno coś z układem chłodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 (edited) 10 godzin temu, Andrzej M napisał: Witam czy ktos ma info jaka jest różnica pomiędzy blokiem silnika ee20z 2008-2010 a blokiem od 2010 do2012 podobno coś z układem chłodzenia 2008 miał inne wtryski i inne tłoki, aluminiowy kolektor, turbo bez czujnika. Od 2009 plastikowy kolektor, poprawione wtryski, tłoki ze zmienionym kształtem komory spalania, turbo z czujnikiem w gruszce. Układ chłodzenia jest taki sam do 2010. Późniejsze miały drobne różnice w doprowadzeniu płynu do chłodnicy EGR. Wydaje mi się, że może przełożyć ze starszego silnika i będzie pasować P&P. Generalnie w silnikach 2009-2014(euro5) nie było żadnych znaczących różnic, bloki takie same. Jedynie 2008 jak wspomniałem miał inny kolektor, wtryski i tłoki. Edited April 26, 2022 by ir3n3usz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now