AlwAyS Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Witam, Jestem tu nowy ale może się okazać że niedługo stanę się stałym użytkownikiem . To akurat zależy od tego jak potoczy się dalej ten wątek. Mam okazję kupić Subaru Imprezę z 2010 r. z silnikiem 2.0 diesla 150KM. Dużo słyszałem z różnych źródeł jak fajnie się prowadzi i że nieźle ze spalaniem sobie radzi ale słyszałem także że akurat diesel ma tendencje do awaryjności i nie są to tylko "drobiazgi" takie jak sprzęgło ale także wał korbowy co nie brzmi wesoło (pieniężnie). I teraz pytanie do was, na ile te diesle rzeczywiście się mocno/intensywnie psują a na ile to tylko jakieś pojedyncze przypadki? I czy jako osoba która nie ma jeszcze stałego źródła pieniędzy (19 lat, studia i te sprawy) da radę ten samochód utrzymać? Chodzi mi głównie o to na ile (czy wogóle) eksploatowanie takiego auta będzie droższe niż jakiegoś opla czy innego "generic" auta. Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Witaj. W formie organizacyjnej, do witania się służy osobny wątek. Co się tyczy SBD, jeżeli jako pierwsze Subaru kupisz sobie to w klekocie, to owszem, przez chwilę będziesz stałym użytkownikiem forum, a później znienawidzisz markę. Nie chodzi tylko o słupek, który delikatnie rzecz ujmując jest delikatny, ale dwumasa, lejące wtryski, rozciągnięty rozrząd, awarie pompy CR i zapychający się DPF. Jak już coś chcesz kupić, to kup 2.0 benzynę bez turbo, będzie dużo taniej i mniej awaryjne 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlwAyS Posted January 21, 2022 Author Share Posted January 21, 2022 Dzięki wielkie za odpowiedź. Muszę powiedzieć że prawie rozwiałeś wszystkie moje wątpliwośći Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Dzięki wielkie za odpowiedź. Muszę powiedzieć że prawie rozwiałeś wszystkie moje wątpliwośći Jak wyżej, kup benzynę, ale nie 1.5. Oszczędzisz sobie kupę nerwów i włosów na głowie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buc niskopienny Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 W dniu 21.01.2022 o 20:04, AlwAyS napisał: Witam, Jestem tu nowy ale może się okazać że niedługo stanę się stałym użytkownikiem . To akurat zależy od tego jak potoczy się dalej ten wątek. Mam okazję kupić Subaru Imprezę z 2010 r. z silnikiem 2.0 diesla 150KM. Dużo słyszałem z różnych źródeł jak fajnie się prowadzi i że nieźle ze spalaniem sobie radzi ale słyszałem także że akurat diesel ma tendencje do awaryjności i nie są to tylko "drobiazgi" takie jak sprzęgło ale także wał korbowy co nie brzmi wesoło (pieniężnie). I teraz pytanie do was, na ile te diesle rzeczywiście się mocno/intensywnie psują a na ile to tylko jakieś pojedyncze przypadki? I czy jako osoba która nie ma jeszcze stałego źródła pieniędzy (19 lat, studia i te sprawy) da radę ten samochód utrzymać? Chodzi mi głównie o to na ile (czy wogóle) eksploatowanie takiego auta będzie droższe niż jakiegoś opla czy innego "generic" auta. Pozdro Użytkuję XV (taka podniesiona impreza) z silnikiem fb20 (wielopunkt) z lpg. Nic się nie psuje. Klocki, tarcze, piasty, oleje i to wszystko. Już mi się znudził ale nie wiem co kupić co się nie psuje:) 150KM przy masie 1400kg to niewiele ale okazuje się że za coś szybszego z działającym dobrze awd trzeba dać teraz powyżej 200kPLN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now