AdaSch Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 Hej, Zdechł mi drugi zawór EGR - słuchać rzężące zębatki pierwszy raz jak kupiłem auto przy 155k - wymiana na koszt sprzedawcy drugi raz teraz przy 270kkm Czy trzeba wymienić cały zawór czy są jakieś zestawy naprawcze? Wg mnie praprzyczyna był SCV czy jak się ten regulator nazywa bo obroty pływały i ten EGR wiecznie pracował, ale bez przesady, nie było to jakieś częste zjawisko a może jest jakaś akcja serwisowa na EGRy? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 17 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2021 (edytowane) 11 godzin temu, AdaSch napisał: Hej, Zdechł mi drugi zawór EGR - słuchać rzężące zębatki pierwszy raz jak kupiłem auto przy 155k - wymiana na koszt sprzedawcy drugi raz teraz przy 270kkm Czy trzeba wymienić cały zawór czy są jakieś zestawy naprawcze? Wg mnie praprzyczyna był SCV czy jak się ten regulator nazywa bo obroty pływały i ten EGR wiecznie pracował, ale bez przesady, nie było to jakieś częste zjawisko a może jest jakaś akcja serwisowa na EGRy? Pozdrawiam Zużycie eksploatacyjne, 150tyś km dla EGR to normalny przebieg. W wielu europejskich samochodach czasami wytrzymują połowę tego dystansu. Trwałość na takich poziomie nie jest powodem do zmartwień, a tym bardziej na prowadzenie akcji serwisowej. Wymienia się cały zawór, koszt oryginału 1000zł +robota. SCV nie ma znaczenia dla EGR. SCV w silnikach SBD z początku produkcji są tanie, ale zawodne , aczkolwiek powszechnie stosowane w wielu innych silnikach europejskich producentów(np. Fiat Ducato 2.2 z silnikiem Forda ma taki sam i też pojawia się problem falowania obrotów), więc wymiana i koszt nie jest to problem. Edytowane 17 Grudnia 2021 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 A nie da się wyprogramować z ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 obecne jest zamknięty i widzę bardzo szybkie zasadzenie DPF - może bo są mrozy a może i nie ale z 95% sadzy do 20% zajmuje 12km przy prędkości 120km/h stałe cząstki u mnie to 5% więc wyprogramowanie raczej odpada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Moze problemem nie jest sam egr a przytkany kat lub dpf? Podlaczyc komputer i w droge. Sprawdz jakie doladowanie oczekuje sterownik a ile dmucha turbo. Moze tu lezy problemWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 nie, brzęczą zębatki - masakra auto ma prawie 300kkm jak dpf miał niecałe 80% zajętości oddałem do regenracji - o dziwo nie widać większej różnicy ani w spalaniu ani w jeździe. Na pewno EGR dostawał w tyłek przez zawór SCV który nie trzymał odp ciśnienia na CR co powodowało pływanie obrotów a zatem pracą egr. sam silnik pracuje bardzo dobrze szczególnie po wymianie SCV a dodatek do wtrysków dodaje co 5kkm znalazłem na forum US, że nissan ma identyczny EGR za połowę cenę tyle że nico dwie rurki inaczej wychodzą 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 A hybryde obudowa z wyjściami ze starego a reszta z Nissana, da się zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 29 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 W dniu 27.12.2021 o 15:22, AdaSch napisał: obecne jest zamknięty i widzę bardzo szybkie zasadzenie DPF - może bo są mrozy a może i nie ale z 95% sadzy do 20% zajmuje 12km przy prędkości 120km/h stałe cząstki u mnie to 5% więc wyprogramowanie raczej odpada Jeździłem z zaślepionym EGR bez ingerencji w soft. Miedzy regeneracjami robiłem 100km więcej niż bez zaślepki. Na chłopski rozum: silnik dostaje tylko powietrze, w związku z tym dostaje również więcej tlenu, czyli pracuje na uboższej mieszance - skutek jest taki, że wytwarza się mniej sadzy - tak działa diesel. DPF po 300tyś jest śmietnikiem. Pseudo regeneracje powodują wypłukiwanie pierwiastków z filtra i problem z jego dogrzewaniem. Sprawdzone u chłopa na skupie, niepłukany DPF jest bardziej wartościowy Wymień EGR. Potem sprawdź DPF. Nie jeździj samochodem, aż tego nie naprawisz, bo uwalisz DPF na amen. Nowy EGR jeszcze do niedawna kosztował ~1074zł, w obecnych czasach nie jest wielki wydatek. A jak to jest, że na samochód było, a na naprawy nie ma? Tylko jest rzeźbienie i kombinowanie. Zawsze mnie to zastanawia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2021 DPF był robiony w profesjonalnej firmie, nie mam uwag, a co do ehe to zmniejsza noh3. Mój EGR w JTD był czyszczony raz na 250kkm ale nie było za dużo syfu. Teraz ma 550 kkm i dalej nic mu nie jest ale inna konstrukcja, prosta oś sprężyna i elektromagnes. Założyłem, że może ktoś już robi zębatki serwisowe. Jutro mogę dostać padnięty, otworzę i zobaczę czy takich zębatek sam nie mogę zrobić z lepszego materiału. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2022 EGR wymieniony na nowy, oby pojeździł a w wolnej chwili otworzę i zobaczę, co "grzyzie" egr-y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się