Jump to content

SBD - co jest nie tak z konstrukcją EGR? - Padł drugi...


AdaSch

Recommended Posts

Hej,

 

Zdechł mi drugi zawór EGR - słuchać rzężące zębatki

 

pierwszy raz jak kupiłem auto przy 155k - wymiana na koszt sprzedawcy

drugi raz teraz przy 270kkm

 

Czy trzeba wymienić cały zawór czy są jakieś zestawy naprawcze?

Wg mnie praprzyczyna był SCV czy jak się ten regulator nazywa bo obroty pływały i ten EGR wiecznie pracował, ale bez przesady, nie było to jakieś częste zjawisko

a może jest jakaś akcja serwisowa na EGRy?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, AdaSch napisał:

Hej,

 

Zdechł mi drugi zawór EGR - słuchać rzężące zębatki

 

pierwszy raz jak kupiłem auto przy 155k - wymiana na koszt sprzedawcy

drugi raz teraz przy 270kkm

 

Czy trzeba wymienić cały zawór czy są jakieś zestawy naprawcze?

Wg mnie praprzyczyna był SCV czy jak się ten regulator nazywa bo obroty pływały i ten EGR wiecznie pracował, ale bez przesady, nie było to jakieś częste zjawisko

a może jest jakaś akcja serwisowa na EGRy?

 

Pozdrawiam

 

Zużycie eksploatacyjne, 150tyś km dla EGR to normalny przebieg. W wielu europejskich samochodach czasami wytrzymują połowę tego dystansu. Trwałość na takich poziomie nie jest powodem do zmartwień, a tym bardziej na prowadzenie akcji serwisowej. Wymienia się cały zawór, koszt oryginału 1000zł +robota. SCV nie ma znaczenia dla EGR. SCV w silnikach SBD z początku produkcji są tanie, ale zawodne , aczkolwiek powszechnie stosowane w wielu innych silnikach europejskich producentów(np. Fiat Ducato 2.2 z silnikiem Forda ma taki sam i też pojawia się problem falowania obrotów), więc wymiana i koszt nie jest to problem.

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

obecne jest zamknięty i widzę bardzo szybkie zasadzenie DPF - może bo są mrozy a może i nie ale z 95% sadzy do 20% zajmuje 12km przy prędkości 120km/h

stałe cząstki u mnie to 5%

 

więc wyprogramowanie raczej odpada

Link to comment
Share on other sites

Moze problemem nie jest sam egr a przytkany kat lub dpf? Podlaczyc komputer i w droge. Sprawdz jakie doladowanie oczekuje sterownik a ile dmucha turbo. Moze tu lezy problem

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

nie, brzęczą zębatki - masakra

 

auto ma prawie 300kkm jak dpf miał niecałe 80% zajętości oddałem do regenracji - o dziwo nie widać większej różnicy ani w spalaniu ani w jeździe.

Na pewno EGR dostawał w tyłek przez zawór SCV który nie trzymał odp ciśnienia na CR co powodowało pływanie obrotów a zatem pracą egr.

sam silnik pracuje bardzo dobrze szczególnie po wymianie SCV a dodatek do wtrysków dodaje co 5kkm

 

znalazłem na forum US, że nissan ma identyczny EGR za połowę cenę tyle że nico dwie rurki inaczej wychodzą

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.12.2021 o 15:22, AdaSch napisał:

obecne jest zamknięty i widzę bardzo szybkie zasadzenie DPF - może bo są mrozy a może i nie ale z 95% sadzy do 20% zajmuje 12km przy prędkości 120km/h

stałe cząstki u mnie to 5%

 

więc wyprogramowanie raczej odpada

 

Jeździłem z zaślepionym EGR bez ingerencji w soft. Miedzy regeneracjami robiłem 100km więcej niż bez zaślepki. Na chłopski rozum: silnik dostaje tylko powietrze, w związku z tym dostaje również więcej tlenu, czyli pracuje na uboższej mieszance - skutek jest taki, że wytwarza się mniej sadzy - tak działa diesel.
DPF po 300tyś jest śmietnikiem. Pseudo regeneracje powodują wypłukiwanie pierwiastków z filtra i problem z jego dogrzewaniem. Sprawdzone u chłopa na skupie, niepłukany DPF jest bardziej wartościowy :P

Wymień EGR. Potem sprawdź DPF. Nie jeździj samochodem, aż tego nie naprawisz, bo uwalisz DPF na amen. 
Nowy EGR jeszcze do niedawna kosztował ~1074zł, w obecnych czasach nie jest wielki wydatek. A jak to jest, że na samochód było, a na naprawy nie ma? Tylko jest rzeźbienie i kombinowanie. Zawsze mnie to zastanawia.... 

Link to comment
Share on other sites

DPF był robiony w profesjonalnej firmie, nie mam uwag, a co do ehe to zmniejsza noh3. Mój EGR w JTD był czyszczony raz na 250kkm ale nie było za dużo syfu. Teraz ma 550 kkm i dalej nic mu nie jest ale inna konstrukcja, prosta oś sprężyna i elektromagnes. Założyłem, że może ktoś już robi zębatki serwisowe. Jutro mogę dostać padnięty, otworzę i zobaczę czy takich zębatek sam nie mogę zrobić z lepszego materiału.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...