arecki74s Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 Witam Postanowiłem profilaktycznie , chcociaz może juz za późno sprawdzić stan zaworu EGR w silniku 2.0 n/a. Czasami mam wrażenie, że na zimnym silniku w czasie jazdy słyszę jakby ocieranie/zacieranie. Czytałem o niedomykamiu zaworów i problemach z zacieraniem pomp. Dlatego proszę o informację czy w tej wersji jest sławetna pompa powietrza wtórnego? Gdzie jej szukać? Ile jest zaworów powietrza wtórnego? Namierzyłem jeden między alternatorem a kolektorem ssącym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 Przeniesiono do właściwego działu. Co do tematu. Tak, ej204 posiada pompę powietrza wtórnego. Są dwa zawory od dodmuchu powietrza i zawór EGR. Masz na obrazku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 11 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 To chyba SG do 2007 roku. U mnie lewa/prawa nic nie widzę po obu stronach przepustnicy i pompy z przodu też brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 11 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 u mnie jest taki układ silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 to masz z tym spokój bo nie posiadasz masz tylko EGR. tez tak mialem w SH ale w EJ20FL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 A faktycznie, nie zwróciłem uwagi, że masz wpisane Forester III. To u Ciebie jest tylko EGR. Tak jak kolega wyżej napisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 12 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 Czy rozwiązanie po modyfikacjach z jednym EGR jak u mnie nie wymaga okresowej obsługi, czyszczenia itp.? Czy wg posiadaczy SH to układ bezawaryjny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 EGR w benzyniakach nie brudzi się tak jak w dieslu. IMO nie ma potrzeby go okresowo czyścić. Zdecydowanie częściej warto czyścić przepustnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 12 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 No to mam kolejne pytanie właśnie w kwestii przepustnicy. Silnik krokowy w mojej wersji jest zintegrowany z przepustnicą. Zdejmowałem kiedyś dekiel ale tam nic się nie dzieje jak z wspomnianym zaworem. Przepustnicę demontowałem i czyściłem dokładnie jakieś 8-10 tys km temu. Co zauwazyłem na zdemontowanej - nie zamyka się całkowicie, zostaje szczelina ok 1-2mm ( czy tak ma być?). I jeszcze jedno przepustnica na właczonym zapłonie wydaje jednostajny wysoki dźwięk do czasu uruchomienia silnika ( czy to prawidłowe?) A tak właściwie to szukam przyczyny lekkiego opóźnienia w stabilizacji obrotów po wcisnięciu sprzęgła przy hamowaniu ( na lpg na Pb jest ok albo jeszcze jest ok) Podejrzewałem wpomniany EGR ( może sie nie domyka), przepustnicę lub servo. Co do Serva zdarza się latem że po dłuższym postoju kiedy wsiadam do auta pedał hamulca jest mega twardy do momentu rozruchu. podpowiecie coś konstruktywnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 4 godziny temu, arecki74s napisał: Co zauwazyłem na zdemontowanej - nie zamyka się całkowicie, zostaje szczelina ok 1-2mm ( czy tak ma być?). I jeszcze jedno przepustnica na właczonym zapłonie wydaje jednostajny wysoki dźwięk do czasu uruchomienia silnika ( czy to prawidłowe?) Tak ma być. Ta szczelina reguluje ilość powietrza wpadającego do silnika na wolnych obrotach na zamkniętej przepustnicy. Inaczej. Nie czyść przez 3 lata przepustnicy, pozwól żeby się tak zabrudziła od dołu, że szczeliny nie będzie to zobaczysz co się stanie 5 godzin temu, arecki74s napisał: Co do Serva zdarza się latem że po dłuższym postoju kiedy wsiadam do auta pedał hamulca jest mega twardy do momentu rozruchu. Normalne. 5 godzin temu, arecki74s napisał: A tak właściwie to szukam przyczyny lekkiego opóźnienia w stabilizacji obrotów po wcisnięciu sprzęgła przy hamowaniu ( na lpg na Pb jest ok albo jeszcze jest ok) Tu już wchodzimy w diagnostykę. Trzeba by zobaczyć co się dzieje na sondach w momencie falowania. Najczęściej wina leży po stronie lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrk2607 Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 W dniu 12.11.2021 o 16:16, pablonas napisał: EGR w benzyniakach nie brudzi się tak jak w dieslu. IMO nie ma potrzeby go okresowo czyścić. Zdecydowanie częściej warto czyścić przepustnice. EGR miałem najbardziej brudny z całego układu dolotowego ale u mnie pewnie nikt nie czyścił prze te chyba 190 000 km. Za to przepustnica była w przyzwoitym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 14 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 mrk2607 jakie były objawy przed czyszczeniem? I czy poczyszczeniu coś sie poprawiło w pracy silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrk2607 Opublikowano 14 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 U mnie było i jest delikatne szarpanie, duszenie się silnika przy przyspieszaniu. Po wyczyszczeniu według mnie nic się nie zmieniło. Podobno katalizator mam zapchany i przez to się dławi jak wymienię i nie pomoże to wrócę do tematu z EGR. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2022 WITAM po przerwie. mrk2607 czy potwierdziły się Twoje przypuszczenia w kwestii zapchanego katalizatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrk2607 Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Okazało się, że katalizator był czysty. Natomiast winne prawdopodobnie były sondy lambda. Ale ja ich nie wymieniałem bo auto sprzedałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki74s Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2022 W jaki sposób sprawdziłeś czystość katalizatora ( fizyczny demontaż , kamera inspekcyjna)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrk2607 Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Zdemontowałem cały wydech. Odkręciliśmy sondy lambda i było w miarę widać. Na tyle widać gołym okiem i latarką by uznać jaki jest stan. Całego wkładu nie widać, może tak z 30 %. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maksym2209 Opublikowano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2023 (edytowane) Zrobiłem sobie emulator instalacji powietrza wtórnego Symuluje pracę pompy i zaworów Można usunąć całą instalację Mogę zrobić jak ktoś potrzebuje Edytowane 21 Czerwca 2023 przez Maksym2209 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziq Opublikowano 1 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2023 Możesz mi coś takiego zrobić Maksym? Będzie działać w MY 2006 2.0 NA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się