Skocz do zawartości

Zawór EGR powietrza wtórnego w SH EJ204


arecki74s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowiłem profilaktycznie , chcociaz może juz za późno sprawdzić stan zaworu EGR w silniku 2.0 n/a. Czasami mam wrażenie, że na zimnym silniku w czasie jazdy słyszę jakby ocieranie/zacieranie. Czytałem o niedomykamiu zaworów i problemach z zacieraniem pomp. Dlatego proszę o informację czy w tej wersji jest sławetna pompa powietrza wtórnego? Gdzie jej szukać? Ile jest zaworów powietrza wtórnego? Namierzyłem jeden między alternatorem a kolektorem ssącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam kolejne pytanie właśnie w kwestii przepustnicy. Silnik krokowy w mojej wersji jest zintegrowany z przepustnicą. Zdejmowałem kiedyś dekiel ale tam nic się nie dzieje jak z wspomnianym zaworem. Przepustnicę demontowałem i czyściłem dokładnie jakieś 8-10 tys km temu. Co zauwazyłem na zdemontowanej - nie zamyka się całkowicie, zostaje szczelina ok 1-2mm ( czy tak ma być?). I jeszcze jedno przepustnica na właczonym zapłonie wydaje jednostajny wysoki dźwięk do czasu uruchomienia silnika ( czy to prawidłowe?)

A tak właściwie to szukam przyczyny lekkiego opóźnienia w stabilizacji obrotów po wcisnięciu sprzęgła przy hamowaniu ( na lpg na Pb jest ok albo jeszcze jest ok) Podejrzewałem wpomniany EGR ( może sie nie domyka), przepustnicę lub servo. Co do Serva zdarza się latem że po dłuższym postoju kiedy wsiadam do auta pedał hamulca jest mega twardy do momentu rozruchu. podpowiecie coś konstruktywnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, arecki74s napisał:

Co zauwazyłem na zdemontowanej - nie zamyka się całkowicie, zostaje szczelina ok 1-2mm ( czy tak ma być?). I jeszcze jedno przepustnica na właczonym zapłonie wydaje jednostajny wysoki dźwięk do czasu uruchomienia silnika ( czy to prawidłowe?)

Tak ma być. Ta szczelina reguluje ilość powietrza wpadającego do silnika na wolnych obrotach na zamkniętej przepustnicy. Inaczej. Nie czyść przez 3 lata przepustnicy, pozwól żeby się tak zabrudziła od dołu, że szczeliny nie będzie to zobaczysz co się stanie ;) 
 

 

5 godzin temu, arecki74s napisał:

Co do Serva zdarza się latem że po dłuższym postoju kiedy wsiadam do auta pedał hamulca jest mega twardy do momentu rozruchu.

Normalne.

5 godzin temu, arecki74s napisał:

A tak właściwie to szukam przyczyny lekkiego opóźnienia w stabilizacji obrotów po wcisnięciu sprzęgła przy hamowaniu ( na lpg na Pb jest ok albo jeszcze jest ok)

Tu już wchodzimy w diagnostykę. Trzeba by zobaczyć co się dzieje na sondach w momencie falowania. Najczęściej wina leży po stronie lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2021 o 16:16, pablonas napisał:

EGR w benzyniakach nie brudzi się tak jak w dieslu. IMO nie ma potrzeby go okresowo czyścić. Zdecydowanie częściej warto czyścić przepustnice.

EGR miałem najbardziej brudny z całego układu dolotowego ale u mnie pewnie nikt nie czyścił prze te chyba 190 000 km. Za to przepustnica była w przyzwoitym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...