Skocz do zawartości

Złapałem gumę, błąd ER 55


Adam Gruszka

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie. Złapałem dziś gume, założyłem dojazdówke. Został mi jakiś kilometr  żeby dojechać do domu a w dojazdówce było przymało powietrza. Co muszę teraz zrobić aby skasować błąd? Błąd świeci się dlatego że cały czas mam dojazdówke zamiast Alu? Winne mogą być czujniki podobno, ale tak raptownie by dały o sobie znać tylko ze względu na to że dojazdówke założyłem? Szukałem podobnych tematów ale nic mi się nie pokazało, najwyraźniej nie umiem szukać.  Proszę o jakieś rady/sugestie, Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał:

Naprawisz koło, przykręcisz i problem zniknie.

Teraz wywaliło błąd, bo dojazdówka nie ma czujnika.

Tak się też domyślałem że coś związanego z innym kołem..  Opona do wywalenia, więc cały komplet poleci.. Może lepiej, zamówiłem właśnie nowy komplet wielosezonu.. 

Ale, mam inny problem jeszcze.. Mianowicie.. 

Gume złapałem na przednim lewym. Jak pisałem, zostało mi jakoś ok kilometra do domu, przejechałem na dojazdówce gdzie tego powietrza było mało.  Od razu gdy ruszyłem, zauważyłem że zapalił się abs, ale zdziwiłem się że zapalił się też check engine. Wróciłem, poszedłem się przebrać i zjeść, postanowiłem przerzucić prawe tylne na lewy przód po to by mieć dojazdówkę jednak na tyle po to by mieć jednak przednie koła takie same..  Zauważyłem dwie rzeczy przy wjeżdżaniu do garażu. Że od razu po uruchomieniu silnika zaczął mi chodzić wentylator chłodnicy, mimo że silnik temperatury nie miał bo wystygł na tyle ze wskazówka leżała. Drugą rzeczą jest to że kierownica( wspomaganie) ciężej chodzi.. Mechanik ze mnie żaden, olej wymienić wymienię ale jak przychodzi coś poważniejszego to zaczynam mieć milion różnych scenariuszy i szukam odpowiedzi.  Możliwe że coś się potegesowało z układem kierowniczym gdy auto miałem podniesione na ukos ? Chociaż śmiem wątpić.. Głównie dlatego że jak zimą huknąłem w krawężnik felgą( letnie ogumienie)  a raczej rantem  przy maksymalnie skręconych kołach w lewo, to myślałem ze coś je*ło ale nic się nie działo..  Mam podejrzenie że jak założę ponownie felgę to problemy miną..  Nie chce mi się kolejny raz dojazdówki odkręcać, bo bym to sprawdził ale poczekam do środy bo mają mi nowe gumy przyjść i od razu bym pojechał je przerzucić na felgi.  Ale że ciekawość mnie zżera to postanowiłem zasięgnąć języka, może te auta mają taką "naturę " ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd pojawi się również w przypadku kiedy jeden z czujników ABS w kołach przestanie nam działać.

jeśli mnie pamięć nie myli to błąd po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jeśli wszystkie czujniki działają prawidłowo sam zgaśnie.

 

czujnik uszkodzony będzie posiadał nieskończony opór bądź rezystancję znacznie niższa od pozostałych czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten błąd w niedziele, dzień po zmianie kół z letnich na zimowe z 17" na 16". Pojawił się podczas jazdy na tempomacie stałą prędkością, zniknął tak szybko jak się pojawił, gdy zgasiłem silnik na kilka godzin i unormowałem wiatr w oponach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...