Skocz do zawartości

Swiece NGK Subaru legacy


Subie2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pytanko a konkretnie chodzi o swiece NGK laser iridium, bede je wymienial w moim Subaru Legacy IV 2.0 EJ20 165KM 2005rok. Z jaka sila Nm dokrecamy te swiece? Na internecie pisza rozne rzeczy wiec wole zapytac kogos kto moze juz wymienial. Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto jest zdjęcie które znalazłem, niby 25-30Nm tylko że dalej się waham czy nie lepiej dokręcić ręcznie do końca i potem 1/2 obrotu. czy lepiej tym kluczem dynamometrycznym. Doradzcie mi proszę pierwszy raz będę wymieniał. Wiem że przemyślam ale tak już mam :D Dzieki.

s-l300.jpg

Edytowane przez Subie2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Subie2005 napisał:

Oto jest zdjęcie które znalazłem, niby 25-30Nm tylko że dalej się waham czy nie lepiej dokręcić ręcznie do końca i potem 1/2 obrotu. czy lepiej tym kluczem dynamometrycznym. Doradzcie mi proszę pierwszy raz będę wymieniał. Wiem że przemyślam ale tak już mam :D Dzieki.

s-l300.jpg

Jeśli klucz dynamometryczny przechowywany zgodnie z instrukcją to lepiej kluczem. Jeśli brak pewności co do klucza to metoda ta druga.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment dokręcania świecy zależy też od tego czy była już ta świeca montowana. w katalogach producentów czasem znajdziemy taką informację.

jedna i druga metoda jest poprawna.(świece żarowe mają wyższe wymagania jeśli chodzi o montaż)

 

Możesz obie metody przecież połączyć (zaznaczyć sobie gdzie masz mieć pół obrotu i kręcić kluczem NM, jeśli powstaną rozbieżności to ustawić się na ich połowie)

 

Dokręcamy świece na zimnym silniku gdyż momenty dokręcania są podane do takiej specyfikacji.

 

Nieraz dokręcając śruby w samochodzie nie ma dostępu aby użyć klucza dynamometrycznego.

 

wtedy najlepiej spróbować sobie np w stabilnie przykręconym imadle wkręcić śrubę docelowym kluczem i dynamometrem.

 

ważne informację:

 

Sprawdzamy przy demontażu świecy czy nie są zaolejone od porcelanki jeśli tak usuwamy usterkę jeśli występuje

 

Sprawdzamy czy świece mają prawidłową szczelinę (może i być metoda wizualna porównując nowe świece)

 

Sprawdzamy kolor świec przed tym powinniśmy przejechać co najmniej kilkanaście kilometrów gdyż każdy silnik spalinowy puki jest zimny chodzi na bogato. (wtedy takie sprawdzanie niewiele nam da...  )

 

Dokręcamy górną część świecy (nakrętka kontaktowa) gdyż potrafi się ona luzować.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...