Subie2005 Opublikowano 16 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 Witam wszystkich, mam pytanko a konkretnie chodzi o swiece NGK laser iridium, bede je wymienial w moim Subaru Legacy IV 2.0 EJ20 165KM 2005rok. Z jaka sila Nm dokrecamy te swiece? Na internecie pisza rozne rzeczy wiec wole zapytac kogos kto moze juz wymienial. Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 16 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 21Nm. Ale zobacz też wartość która jest napisana na pudełku ze świecą. Jej producent może podać inną wartość i warto się do niej dostosować. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 16 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 A czasem zamiast Nm jest info ze do oporu a następnie dodatkowe 1/4 obrotu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 Dobra dzieki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 22 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2021 (edytowane) Oto jest zdjęcie które znalazłem, niby 25-30Nm tylko że dalej się waham czy nie lepiej dokręcić ręcznie do końca i potem 1/2 obrotu. czy lepiej tym kluczem dynamometrycznym. Doradzcie mi proszę pierwszy raz będę wymieniał. Wiem że przemyślam ale tak już mam Dzieki. Edytowane 22 Października 2021 przez Subie2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 22 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2021 (edytowane) Przykręcić zgodnie z danymi, kluczem lub ręką jak masz wyczucie 25 Nm. ;-) Nie kombinować... Edytowane 22 Października 2021 przez artaa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 15 godzin temu, Subie2005 napisał: Oto jest zdjęcie które znalazłem, niby 25-30Nm tylko że dalej się waham czy nie lepiej dokręcić ręcznie do końca i potem 1/2 obrotu. czy lepiej tym kluczem dynamometrycznym. Doradzcie mi proszę pierwszy raz będę wymieniał. Wiem że przemyślam ale tak już mam Dzieki. Jeśli klucz dynamometryczny przechowywany zgodnie z instrukcją to lepiej kluczem. Jeśli brak pewności co do klucza to metoda ta druga. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 24 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 Moment dokręcania świecy zależy też od tego czy była już ta świeca montowana. w katalogach producentów czasem znajdziemy taką informację. jedna i druga metoda jest poprawna.(świece żarowe mają wyższe wymagania jeśli chodzi o montaż) Możesz obie metody przecież połączyć (zaznaczyć sobie gdzie masz mieć pół obrotu i kręcić kluczem NM, jeśli powstaną rozbieżności to ustawić się na ich połowie) Dokręcamy świece na zimnym silniku gdyż momenty dokręcania są podane do takiej specyfikacji. Nieraz dokręcając śruby w samochodzie nie ma dostępu aby użyć klucza dynamometrycznego. wtedy najlepiej spróbować sobie np w stabilnie przykręconym imadle wkręcić śrubę docelowym kluczem i dynamometrem. ważne informację: Sprawdzamy przy demontażu świecy czy nie są zaolejone od porcelanki jeśli tak usuwamy usterkę jeśli występuje Sprawdzamy czy świece mają prawidłową szczelinę (może i być metoda wizualna porównując nowe świece) Sprawdzamy kolor świec przed tym powinniśmy przejechać co najmniej kilkanaście kilometrów gdyż każdy silnik spalinowy puki jest zimny chodzi na bogato. (wtedy takie sprawdzanie niewiele nam da... ) Dokręcamy górną część świecy (nakrętka kontaktowa) gdyż potrafi się ona luzować. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się