Skocz do zawartości

Red Mica BugWagon WRX


Kiwak

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry wszystkim!

 

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem, póki co bezawaryjnej imprezy wrx w sedanie z nadbudówką :biglol:- zwaną Wagonem.

Oprócz wydechu i amorków jest to teoretycznie seria. Rok 2000 i przebieg Ok. 220k km. Auto planuje zrobić pod siebie i chciałbym tutaj dokumentować część prac dla „potomnych” :D. Choć póki co nie wyobrażam sobie życia bez tej świnki.. 

 

Prowadzę tez profil na instagram jeśli ktoś był by zainteresowany to zapraszam! 
ig: wrx_bugeyewagon

 

Jakieś 3 fotki na początek :)E0AC6CAF-5738-4ED3-B1C2-D2D1326CAA64.thumb.jpeg.5898f9c734df32c8ae1ae4ef378bb460.jpeg

6694FA08-A5F8-4182-80EC-A938774BAC34.thumb.jpeg.a2b4994df5ff3368b2ad9dd933bd4896.jpegC73D84CA-A506-4EAB-959A-811982026FE6.thumb.jpeg.aadacc4539a09bfa3197747c518eb5d3.jpeg

  • Super! 9
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! 

Samochód sprowadzony 3 lata temu ze Szwajcarii. Podłoga jest naprawdę w świetnej kondycji jak na 20 letnie subaru. Kielichy mają już naloty od wewnętrznej strony(od oparcia kanapy) - o tym wiem i będę zajmował się tym jak skończę inne auto :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mały update.

Kielichy były w gorszym stanie niż myślałem, ale i tak niezłym jak na subaru. Zrobione solidnie (bez nadmiaru soli myśle ze spokojnie na 10lat) i dobrze zabezpieczone (epoksyd+mastyka+lakier podkładowa+baza+bezbarwny), a od zewnątrz dodatkowo „baran” novola. 
Poprawiła się sztywność auta i mój sen.

Docelowa będzie jeszcze rozporka, rozkręcana, dla usztywnienia całej konstrukcji. Woda wlewała się także do wewnątrz nadkoli przez dziurę przy kielichu, co powodowało gnicie rantow nadkoli. Teraz zostało latem zrobić tylko poszycie(poprzedni malarz się nie popsiał).

2A94698C-7626-48E1-A13C-038825694CAE.jpeg

7ED69507-6A9B-41F8-82E8-C01F80FE3EFC.jpeg

EDBEBAF4-681E-4B82-AD14-FEA967A1C158.jpeg

373A6C57-C234-4F72-A09E-54212601D8E2.jpeg

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuje, wagon dla mnie jest idealny. Już trochę przewiózł B) 

Średnie spalanie wynosi około 15l/100km.

Waham się nad montażem LPG…

Planuje nim jeździć do 2 lat wiec raczej się zwróci, ale z drugiej strony silnik jest w pełni oryginalny oprócz softu(coś tam dmucha ciut więcej) i boję ze straci na oryginalności i skomplikuje serwisowanie.

co mieliście? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem Ci że ja do swojego GF turbo włożyłem gaz. Jeździłem z nim ponad 5lat. Nie działo się z silnikiem nic. Dopiero po włożeniu napędów z fotka i używaniu Subaru zgodnie z przeznaczeniem wydmuchalo mi uszczelkę. Auto jest jako 2 w rodzinie więc gaz z Subaru mogę wymontowac. Zrobiłem na nim około 60kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W lutym zregenerowałem skrzynie.

Nowe łożyska dyferencjału

Nowe łożysko wiskozy

Nowe łożysko wałka sprzęgłowego

Nowe uszczelniacze

Mycie i oczywiście nowy olej Motula.

 

Skrzynia znacząco się wyciszyła po odpuszczaniu gazu, co było największym problemem. 
Z uszczelkami i olejem kosztowało mnie to 1200 polskich złotych. Robocizna we własnym zakresie.

 

FCEC3839-D96F-4FD5-98C9-0FF603BCE16B.jpeg

D02557D9-1FE5-4254-9380-3D5395551519.jpeg

  • Super! 3
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

55CF69D6-6ED8-4A59-8DA1-05F7860702F0.thumb.jpeg.3907f64a513809f21bd38ea74c87a591.jpegWagonik jeździ i ma się dobrze :D

Z racji dużego nakładu prac nad e30 które widać na zdjęciu, świnka wizualnie i mechanicznie za wiele się nie zmieniła. 
Jako że auto jest moim daily podjąłem decyzje o montażu instalacji LPG STAG - a raczej ceny paliwa zdecydowały za mnie :)

W skrócie: 

- Montaż LPG

- Montaż Haka holowniczego (na gospodarce przyczepka to podstawa) :biglol:

- Wymiana cewki zapłonowej( wypadający zapłon na LPG)

- wymiana świec NGK

- serwis olejowy Motul 300V 5w50

 

Subaru spisuje się świetnie, zero awarii.

Również byłem pod samochodem i mile się zaskoczyłem - zdrowa podłoga i elementy zawieszenia. 

Na przełomie roku planuje postawić ją na kołki i zrobić duży serwis. Do zrobienia jest sprzęgło, drążki kierownicze, węże gumowe, wiskoza tylna już nie spina dyfra tak jak powinna, oraz reperaturki i lakier na nadkolach z tyłu.. 

Myślę również nad zamontowaniem sprężyn eibach -30mm, miałem w wielu autach i byłem bardzo zadowolony z amorkami z wrx powinno to fajnie współpracować, co myślicie? 

B9F4850B-5625-42D4-942A-E9F9CA5BB28A.thumb.jpeg.8ffa63bec68f3749a2284a7d91bc3db4.jpeg48F2BB59-9C9C-463D-88DF-D16D0B8B1BD5.thumb.jpeg.6816335f24e415185303d82732a6daf8.jpeg

Edytowane przez Kiwak
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć.


Kolejny update. 
W lutym br. w mojej imprezie przy zmianie oleju zobaczyłem sporo brokatu w filtrze

Z racji braku środków, odstawiłem auto na 3 miesiące do garażu. 
W maju wyjąłem silnik i oddałem na rozebranie i weryfikacje do znajomego który zna się na rzeczy dużo bardziej niż ja :)

 

W skrócie.

- panewki były już na prawdę cienkie i bliskie obróceniu

- 2 z 4 tłoków już z jajem (kupione używane w bdb stanie)

- z pozytywnych rzeczy to silnik bardzooo czysty, głowice idealne, wałki, wał, wszystko idealne i nominał.

 

W silnik zostało zrobione:

- nowe panewki ACL race  (wszystkie)

- polerowany i sprawdzano wał

- nowe pierścienie Mahle Motorsport (nominał)

- honowanie bloku oraz osiowanie

- nowy rozrząd, pompa oleju 12mm spec-c

- sprawdzenie głowic, planowanie i ustawianie luzów

- nowe uszczelki, śruby, termostat itd. Itp.

- nowe sprzęgło 

 

Oczywiście mam sporo zdjęć z rewizji przed remontem oraz kilka zdjęć po remoncie(poniżej).178C3D32-8309-4AF0-ACDB-EC3A0DB98E33.thumb.jpeg.de5153de662ba4cf656fce4ceac5f924.jpeg9532C39C-4045-4252-8FBD-A735CC05FD9A.thumb.jpeg.c9a194438f57abe16c83efa9f1959151.jpeg0AB42BA4-D749-49BF-B083-836EB556DF57.thumb.jpeg.993798cd522a529b7a0570a52fdc83b4.jpegD3C23690-8D76-4145-AC98-B65A5B750FF5.thumb.jpeg.d1668fa62515cd2eaffae0ef2df2d658.jpeg7F4A6E4C-755A-448E-AAF5-1A9CF8FFF357.thumb.jpeg.145f451fd482b19e6e1d9e202871b101.jpegB6DE8FC6-B318-48CB-92A7-C7EE353E6BEF.thumb.jpeg.537b96c184d8bff0fccfb2d00c92cc91.jpeg


Tak na prawdę nie zostało tylko zrobione turbo, gdyż nie miało luzu i kończył juz się budżet. (Zaczyna go powoli słychać, wiec obstawiam ze jest to jedyna rzecz do zainteresowania się w przyszłości).

 

Za wszystko wyszło mnie 10k pln.

Jak przystało na wrx’a idzie bardzo dobrze.

Aktualnie jest już zalany 3 olej od remontu ( jakieś 3 miesiące). 

 

W aucie do zrobienia nadal pozostają tylne reperaturki błotników. 

 

Samochodem po wszystkich inwestycjach planuje jeździć jeszcze przynajmniej rok, natomiast od września przeprowadzam się i gdyby mnie sytuacja finansowa przycisnęła będę rozważał sprzedaż lub zamianę za np. Wolnossącego Forka w nienagannym stanie z dopłata dla mnie :) 

 

Miłego wieczoru!
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem się z tym i wiadomo że się to nie zwróci :) 

Ale nie żałuje, wrx na codzień to coś pięknego.

 

ps. Tez nie chciałem sprzedawać subaru w której kończy się silnik, żeby ktoś nie przeklnął świnki i mnie przy okazji :biglol:

Edytowane przez Kiwak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie, gaz tutaj nie miał znaczenia.

Silnikowi nic nie dolegało, ale pojawiły się opiłki. Po rozbiórce okazało się ze to tylko i wyłącznie wina panewek(przy 240kkm) to chyba normalne jak na subaru i turbo silnik.

Panewki były już jak żyletki i praktycznie wypadły ze stopek korbowodów.. także udało się to zrobić zanim doszło do przykrego incydentu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...