Skocz do zawartości

DMC przyczepy OBK 3.6


zdoon

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, zdoon napisał:

U mnie wbili 1500 kg. Trochę mało. CVT jest powodem?

A może znaczenie ma też producent haka? Jeśli auto ma w homologacji maks 2T na haku ale dokladany hak ma w papierach 1.5T to zapewne diagnosta przy pierwszym przeglądzie haka wpisze mniejsze DMC. Masz tabliczkę na haku? Jaka jest tam waga podana?

Może być też tak że auto sprowadzone z innego kraju ma w homologacji max 1.5T a hak ma na tabliczce 2T wtedy też pewnie wpisze mniejsze DMC (ja tak kiedyś miałem z Legacy z niemiec) Może też tak być że 3.6 mogą mieć większe DMC przyczepy z racji silniejszej jednostki (spotkałem się z tym w 2019 jak szukałem OBK i wtedy mnie to zaskoczyło że 3.6 miały 2T a te 2.5 miały mniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W OBK 3.6 z 2015 mozna ciagnac przyczepe o lacznej masie 3000lbs a w modelu 2017 z tym samym silnikiem 2700lbs.  Zalecane sa hamulce w przyczepie o masie 1000lbs.  Generalnie 3.6 ma mocniejsza skrzynie CVT od 2.5 - i podejrzewam ze jest podobna do skrzyni w Ascencie - ktory ma limit 5000lbs - takze nie wiem czy limity sa powodowane skrzynia czy czyms innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie się zorientowałem, że w naszym ustawodawstwie jest jeszcze jeden parametr: DMC przyczepy nie może być większe niż 1,33 DMC pojazdu - czyli możliwości fizyczne auta (2T) to jedno, a możliwości wynikające z przepisów DMC auta / 1,33 = DMC przyczepy to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2021 o 08:54, aflinta napisał:

To jakieś pomówienia są: https://www.subaru.pl/datasheet/2019outback.pdf

image.png

dla najnowszego MY21 jest tak samo.

 

 

Myślę, że wielu będzie chętnych na OBK 3,6 z polskiej sieci dystrybucji :P.

 

W dniu 3.08.2021 o 20:15, Eryk napisał:

W OBK 3.6 z 2015 mozna ciagnac przyczepe o lacznej masie 3000lbs a w modelu 2017 z tym samym silnikiem 2700lbs

 

W dniu 2.08.2021 o 08:54, zdoon napisał:

U mnie wbili 1500 kg. Trochę mało.

 

Jak widać... i tak za dużo. Sprawdzałeś co jest na tabliczce znamionowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

 

Może nie jest, nie mniej jednak, z jakiegoś powodu spece z Indiany tną masę przyczepy, jakby to Focus był :mrgreen:.

 

A do holowników to tylko automat hydrauliczny. Reszta rozwiązań się nie nadaje tak dobrze.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2021 o 16:53, xt6 napisał:

A może znaczenie ma też producent haka? Jeśli auto ma w homologacji maks 2T na haku ale dokladany hak ma w papierach 1.5T to zapewne diagnosta przy pierwszym przeglądzie haka wpisze mniejsze DMC.

Nie mam jeszcze haka, więc nie ma to znaczenia.

 

W dniu 5.08.2021 o 08:49, house_1 napisał:

 

Myślę, że wielu będzie chętnych na OBK 3,6 z polskiej sieci dystrybucji :P.

 

 

 

Jak widać... i tak za dużo. Sprawdzałeś co jest na tabliczce znamionowej?

GVWR: 4850lb (2200kg)

GAWR: F 2535lb (1150 kg)

GAWR: R 2645 lb (1200 kg) czyli i tak za dużo? :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...