Jump to content

opony do Forka SG


Adi Kordonski

Recommended Posts

Cześć,

Poszukałem na forum ale nie mogę się doszukać. Potrzebuję aby ktoś, kto ma lub miał w swoim Forku SG opony 215/70/R15 lub 195/80/R15 zapewnił mnie, że pasują bez żadnych modyfikacji. 

Zastanawiam się konkretnie nad Geolandarami lub Cooperami Discovererami. 

Będę wdzięczny jeżeli podzielicie się Waszymi doświadczeniami.

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Adi Kordonski napisał:

Cześć,

Poszukałem na forum ale nie mogę się doszukać. Potrzebuję aby ktoś, kto ma lub miał w swoim Forku SG opony 215/70/R15 lub 195/80/R15 zapewnił mnie, że pasują bez żadnych modyfikacji. 

Zastanawiam się konkretnie nad Geolandarami lub Cooperami Discovererami. 

Będę wdzięczny jeżeli podzielicie się Waszymi doświadczeniami.

Dzięki

Jeśli zakładasz na oryginalne felgi 15" to pytanie tylko o to ile wyższe ewentualnie szersze będą te opony, które chcesz. [standardowy rozmiar dla SG to 205/70/15]
Ogólnie przyjmuje się, że różnica do 2% jest OK.
Myślę, że nawet +3,61% w Forku SG (jeśli stoi normalnie i nie opada - bo SLS, czy ubite sprężyny) jest w porządku.
obraz.png.1af85c5af3a7ec1fc5c9577d5867b515.png

 



Dla porównania - gdy wzorcową jest 215/65/16 - która wchodzi bez problemu do normalnego SG (bez liftu) [standardem w SG dla 16" jest 215/60/16]
obraz.png.aebce8f485410cb682e13584fdb038b5.png
 

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, Fala napisał:

Jeśli zakładasz na oryginalne felgi 15" to pytanie tylko o to ile wyższe ewentualnie szersze będą te opony, które chcesz. [standardowy rozmiar dla SG to 205/70/15]
Ogólnie przyjmuje się, że różnica do 2% jest OK.
Myślę, że nawet +3,61% w Forku SG (jeśli stoi normalnie i nie opada - bo SLS, czy ubite sprężyny) jest w porządku.
obraz.png.1af85c5af3a7ec1fc5c9577d5867b515.png

 



Dla porównania - gdy wzorcową jest 215/65/16 - która wchodzi bez problemu do normalnego SG (bez liftu) [standardem w SG dla 16" jest 215/60/16]
obraz.png.aebce8f485410cb682e13584fdb038b5.png
 

Hej, dzięki za pomoc. Tak, te 2% to już też gdzieś mi się obiło o uszy. 

 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Adi Kordonski napisał:

Potrzebuję aby ktoś, kto ma lub miał w swoim Forku SG opony 215/70/R15 lub 195/80/R15 zapewnił mnie, że pasują bez żadnych modyfikacji. 

Zastanawiam się konkretnie nad Geolandarami lub Cooperami Discovererami. 

 

Ja mam w SG Geolandary 215/70r15. I delikatny 3cm lift. Bez lifta teoretycznie te opony by weszły, ale nie miałyby miejsca do pracy i na pełnym skręcie mogłyby przycierać.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, wilej napisał:

Ja mam w SG Geolandary 215/70r15. I delikatny 3cm lift. Bez lifta teoretycznie te opony by weszły, ale nie miałyby miejsca do pracy i na pełnym skręcie mogłyby przycierać.

no to pięknie, bo ja mam właśnie dystanse 3cm do zamontowania :-) Masz lift na samych dystansach pod amortyzatory?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Adi Kordonski napisał:

 Masz lift na samych dystansach pod amortyzatory?

Tak, na dystansach. Nie jest to idealne rozwiązanie, bo zawieszenie nadal pracuje w takim samym zakresie jak przed liftem, ale pozwala założyć większe opony. U mnie to działa, nic nie ociera, nic nie dobija, jest ok.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tutaj masz zdjęcia SG z liftem 3cm i na bardzo zdrowym zawieszeniu. Zobacz, ile luzu jest w przypadku opon 215/65/16. Nie ma się czym przejmować :)

 

 

Screenshot_20210418_000046.jpg

Screenshot_20210417_160820.jpg

Screenshot_20210417_160754.jpg

Edited by Fala
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, wilej napisał:

Tak, na dystansach. Nie jest to idealne rozwiązanie, bo zawieszenie nadal pracuje w takim samym zakresie jak przed liftem, ale pozwala założyć większe opony. U mnie to działa, nic nie ociera, nic nie dobija, jest ok.

Też tak mam - pamiętaj że są mocniej naciągnięte staby, samochód sztywniejszy. Chodzą pogłoski, że SLSy szybciej padają ;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.04.2021 o 19:19, Fala napisał:

pamiętaj że są mocniej naciągnięte staby, samochód sztywniejszy

A od czego się staby naciągnęły? Zamontowałeś podkładki tylko z jednej strony na osi ? Naciągnąć się mogły tuleje wahacza, jeśli ich nie ustawiłeś po montażu podkładek nad poduszki amortyzatora. Ale to spowoduje tylko ich przedwczesne zużycie. 

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Farmer napisał:

A od czego się staby naciągnęły? Zamontowałeś podkładki tylko z jednej strony na osi ? Naciągnąć się mogły tuleje wahacza, jeśli ich nie ustawiłeś po montażu podkładek nad poduszki amortyzatora. Ale to spowoduje tylko ich przedwczesne zużycie. 

Od tego, że karoseria jest 3 cm wyżej na podkładkach w kielichach, a łączniki stabów - seryjne. 

Edited by Fala
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Adi Kordonski napisał:

Spoko, a oprócz IronManów masz jakis lift? Jakieś modyfikacje? Bo wysoko stoi...

Tylko Ironmany i podkładka pod tylny wzdłużny wahacz, żeby koło stało centralnie na środku.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, koziolek napisał:

Chyba 35 mm, ale z czasem podobno siadają.

Chyba nie ma takich, które z czasem by nie klękły, no chyba, że jakieś gwinty, ale nie znam się:P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...