Skocz do zawartości

opony do Forka SG


Adi Kordonski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Poszukałem na forum ale nie mogę się doszukać. Potrzebuję aby ktoś, kto ma lub miał w swoim Forku SG opony 215/70/R15 lub 195/80/R15 zapewnił mnie, że pasują bez żadnych modyfikacji. 

Zastanawiam się konkretnie nad Geolandarami lub Cooperami Discovererami. 

Będę wdzięczny jeżeli podzielicie się Waszymi doświadczeniami.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Adi Kordonski napisał:

Cześć,

Poszukałem na forum ale nie mogę się doszukać. Potrzebuję aby ktoś, kto ma lub miał w swoim Forku SG opony 215/70/R15 lub 195/80/R15 zapewnił mnie, że pasują bez żadnych modyfikacji. 

Zastanawiam się konkretnie nad Geolandarami lub Cooperami Discovererami. 

Będę wdzięczny jeżeli podzielicie się Waszymi doświadczeniami.

Dzięki

Jeśli zakładasz na oryginalne felgi 15" to pytanie tylko o to ile wyższe ewentualnie szersze będą te opony, które chcesz. [standardowy rozmiar dla SG to 205/70/15]
Ogólnie przyjmuje się, że różnica do 2% jest OK.
Myślę, że nawet +3,61% w Forku SG (jeśli stoi normalnie i nie opada - bo SLS, czy ubite sprężyny) jest w porządku.
obraz.png.1af85c5af3a7ec1fc5c9577d5867b515.png

 



Dla porównania - gdy wzorcową jest 215/65/16 - która wchodzi bez problemu do normalnego SG (bez liftu) [standardem w SG dla 16" jest 215/60/16]
obraz.png.aebce8f485410cb682e13584fdb038b5.png
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Fala napisał:

Jeśli zakładasz na oryginalne felgi 15" to pytanie tylko o to ile wyższe ewentualnie szersze będą te opony, które chcesz. [standardowy rozmiar dla SG to 205/70/15]
Ogólnie przyjmuje się, że różnica do 2% jest OK.
Myślę, że nawet +3,61% w Forku SG (jeśli stoi normalnie i nie opada - bo SLS, czy ubite sprężyny) jest w porządku.
obraz.png.1af85c5af3a7ec1fc5c9577d5867b515.png

 



Dla porównania - gdy wzorcową jest 215/65/16 - która wchodzi bez problemu do normalnego SG (bez liftu) [standardem w SG dla 16" jest 215/60/16]
obraz.png.aebce8f485410cb682e13584fdb038b5.png
 

Hej, dzięki za pomoc. Tak, te 2% to już też gdzieś mi się obiło o uszy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Adi Kordonski napisał:

Potrzebuję aby ktoś, kto ma lub miał w swoim Forku SG opony 215/70/R15 lub 195/80/R15 zapewnił mnie, że pasują bez żadnych modyfikacji. 

Zastanawiam się konkretnie nad Geolandarami lub Cooperami Discovererami. 

 

Ja mam w SG Geolandary 215/70r15. I delikatny 3cm lift. Bez lifta teoretycznie te opony by weszły, ale nie miałyby miejsca do pracy i na pełnym skręcie mogłyby przycierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wilej napisał:

Ja mam w SG Geolandary 215/70r15. I delikatny 3cm lift. Bez lifta teoretycznie te opony by weszły, ale nie miałyby miejsca do pracy i na pełnym skręcie mogłyby przycierać.

no to pięknie, bo ja mam właśnie dystanse 3cm do zamontowania :-) Masz lift na samych dystansach pod amortyzatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi Kordonski napisał:

 Masz lift na samych dystansach pod amortyzatory?

Tak, na dystansach. Nie jest to idealne rozwiązanie, bo zawieszenie nadal pracuje w takim samym zakresie jak przed liftem, ale pozwala założyć większe opony. U mnie to działa, nic nie ociera, nic nie dobija, jest ok.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz zdjęcia SG z liftem 3cm i na bardzo zdrowym zawieszeniu. Zobacz, ile luzu jest w przypadku opon 215/65/16. Nie ma się czym przejmować :)

 

 

Screenshot_20210418_000046.jpg

Screenshot_20210417_160820.jpg

Screenshot_20210417_160754.jpg

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wilej napisał:

Tak, na dystansach. Nie jest to idealne rozwiązanie, bo zawieszenie nadal pracuje w takim samym zakresie jak przed liftem, ale pozwala założyć większe opony. U mnie to działa, nic nie ociera, nic nie dobija, jest ok.

Też tak mam - pamiętaj że są mocniej naciągnięte staby, samochód sztywniejszy. Chodzą pogłoski, że SLSy szybciej padają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2021 o 19:19, Fala napisał:

pamiętaj że są mocniej naciągnięte staby, samochód sztywniejszy

A od czego się staby naciągnęły? Zamontowałeś podkładki tylko z jednej strony na osi ? Naciągnąć się mogły tuleje wahacza, jeśli ich nie ustawiłeś po montażu podkładek nad poduszki amortyzatora. Ale to spowoduje tylko ich przedwczesne zużycie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Farmer napisał:

A od czego się staby naciągnęły? Zamontowałeś podkładki tylko z jednej strony na osi ? Naciągnąć się mogły tuleje wahacza, jeśli ich nie ustawiłeś po montażu podkładek nad poduszki amortyzatora. Ale to spowoduje tylko ich przedwczesne zużycie. 

Od tego, że karoseria jest 3 cm wyżej na podkładkach w kielichach, a łączniki stabów - seryjne. 

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...