BenTheCowboy Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Witam, Wiem, że temat już nie raz i nie sto poruszany, ale nie mogę odkopać konkretnego, acz pewnie nader popularnego wątku:wymiana rozrządu w Foresterze I generacji. Przymierzam się do kupna czarnego turbodziadka, konkretnie w wersji 2.0S Turbo 16V 4x4, za niedługo styknie kolejna setka, więc należałoby wymienić rozrząd. Krążą legendy o tym, jakie to miliony trzeba wpakować w wymianę rozrządu, czy właściwie czegokolwiek w Boxerach. Czy faktycznie dolny próg cenowy to 1600 zł, czy należy po prostu liczyć zestaw + robociznę (albo i bez robocizny)? Tutaj kolejne pytanie, czyli jaki konkretnie zestaw wybrać? Ruville zbiera całkiem przyzwoite opinie. Będę wdzięczny za pomoc. Ps: nie bijcie, pierwszy post na forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Wszystko jest względne, w s-turbo zestaw rozrządu tani nie jest, pompa droga, najgorzej jak cieknie uszczelniacz na wałku, bo koła są ebonitowe, często pękają przy demontażu, a nowe to koszt 300-350 szt. Koniecznie trzeba stosować się do instrukcji, w DOHC istnieje ryzyko uszkodzenia zaworów przy nieprawidłowej kolejności ustawiania kół zębatych na głowicy!!! Pomijając to, rozrząd prostszy niż w V6 VW... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now