sartek Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 (edytowane) Cześć! Zauważyłem pocenie wokół bagnetu skrzyni. Sięgnąłem do niego i okazało się, że on ma ok. 1 mm luzu, więc teoretycznie olej może się wokół niego wychlapywać. Poziom oleju jest ok. Tylko co? Bagnet jakiś dziwny? Czy po prostu uszczelka się zestarzała i trzeba szukać innego/nowego? Edytowane 9 Marca 2021 przez sartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 No to wymień o-ring. Powinno rozwiązać problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 9 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 To jest niby do bagnetu oleju silnikowego, ale nic innego nie znajduję. Muszę jutro dokładnie obejrzeć oba bagnety, może oringi są takie same. https://allegro.pl/oferta/subaru-legacy-oring-rurki-bagnetu-miarki-oleju-10196660379 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 (edytowane) 2 godziny temu, sartek napisał: To jest niby do bagnetu oleju silnikowego, ale nic innego nie znajduję. Muszę jutro dokładnie obejrzeć oba bagnety, może oringi są takie same. https://allegro.pl/oferta/subaru-legacy-oring-rurki-bagnetu-miarki-oleju-10196660379 http://e-subaru.pl/silnik-osprzet/6196-subaru-oring-uszczelka-rurki-miarki-oleju-skrzyni-biegow-at-806913060-806913060.html Do średnio starych subaraków części, tzn numery znajdziesz tutaj: http://opposedforces.com/parts/ Edytowane 9 Marca 2021 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 w każdym sklepie z oringami dobiorą Ci taki oring, jak tak Cię nurtuje to znikome przypocenie w okolicy bagnetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 2 godziny temu, lutek34 napisał: ak tak Cię nurtuje to znikome przypocenie w okolicy bagnetu Panowie, ja się tak naprawdę nie znam. To moje pierwsze Subaru, zauważyłem zjawisko, więc uderzam do fachowców, żeby niczego nie zaniedbać Poziom oleju w srzyni jest w normie, więc chyba dramatu nie ma. Sama skrzynia też pracuje poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Jak na moje oko to jest bagnet od przedniego dyferencjału, a nie od skrzyni, ale mogę się mylić. Na moim od skrzyni jest napisane Dexron II i jest do niego dostęp od góry silnika. Tu na bagnecie jest napisane DIFF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Godzinę temu, Lipton napisał: Jak na moje oko to jest bagnet od przedniego dyferencjału Dobra, napis DIFF rzeczywiście daje do myślenia. Bagnet jest zlokalizowany zaraz za silnikiem, od lewej strony, dostęp od góry przez maskę. W takim razie: czy widoczne na zdjęciu pocenie to przedni dyferencjał, który ja błędnie rozpoznałem jako skrzynię biegów, czy też mam w skrzyni biegów włożony bagnet od dyferencjału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 (edytowane) Szukaj za silnikiem po prawej:) @sartekNa zdjęciu po lewej zaznaczony bagnet od dyferencjału. Po prawej (to kółko ze strzałką, żeby nie było wątpliwości, o której prawej stronie mówię:D) bagnet od skrzyni AT:) Edytowane 10 Marca 2021 przez Lipton 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Bardzo dziękuję, wychodzi na to, że wyjąłem bagnet od dyferencjału, myśląc, że to skrzynia. W tym samochodzie jest najwyraźniej tyle bagnetów, że małą bitwę można by zainscenizować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 @sartekSporo czasu straciłem za pierwszym razem jak szukałem tych dwóch bagnetów:D Szczególnie, że ten od skrzyni służy do lania ATF, a jest w takim miejscu, że niezłą konstrukcję z lejków trzeba robić, żeby coś tam wlać. Szukałem go zatem na wierzchu, więc moje zdziwienie było ogromne jak w końcu na niego natrafiłem. Swoją drogą rozgrzej skrzynię, zgodnie z manualem trzeba przejechać (5-10 km). Ustaw się na płaskim, nie wyłączaj silnika i po kolei przejdź manetką po wszystkich pozycjach skrzyni (u mnie P, R, N, D, 3, 2, 1) i z powrotem. Silnika dalej nie wyłączaj i wówczas sprawdź poziom ATF w skrzyni (proponuję kilka razy to zrobić, za każdym razem wycierając bagnet). U mnie za 3-4 razem jest to miarodajne, bo na początku cała końcówka jest ufajdana tym olejem i trudno coś powiedzieć o poziomie. Oczywiście patrz na bagnecie na stronę "hot". Instrukcja z serwisówki na obrazku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 Dotarł o-ring z linku, ten do bagnetu skrzyni biegów, ale do niczego nie pasuje. Zresztą ten jedyny czarny element na moim bagnecie też nie jest uszczelką, to jakieś twarde tworzywo sztuczne. Czy w związku z tym jakaś dobra dusza mogłaby w wolnej chwili wyjąć bagnet ze swojego dyfra i cyknąć fotkę? Wiedziałbym przynajmniej, do czego mam dążyć. Na chwilę obecną ten bagnet po prostu jest luźny w swoim kanale i nie zgubiłem go chyba tylko dlatego, że jest długi i aż tak wysoko na wybojach nie podskakuje Ja bym to najchętniej okleił power-tape'em i uszczelnił w ten sposób, boję sie tylko, że kiedyś przy wyjmowaniu bagnetu taśma się zsunie i wpadnie do wewnątrz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 Dotarł o-ring z linku, ten do bagnetu skrzyni biegów, ale do niczego nie pasuje. Zresztą ten jedyny czarny element na moim bagnecie też nie jest uszczelką, to jakieś twarde tworzywo sztuczne. Czy w związku z tym jakaś dobra dusza mogłaby w wolnej chwili wyjąć bagnet ze swojego dyfra i cyknąć fotkę? Wiedziałbym przynajmniej, do czego mam dążyć. Na chwilę obecną ten bagnet po prostu jest luźny w swoim kanale i nie zgubiłem go chyba tylko dlatego, że jest długi i aż tak wysoko na wybojach nie podskakuje Ja bym to najchętniej okleił power-tape'em i uszczelnił w ten sposób, boję sie tylko, że kiedyś przy wyjmowaniu bagnetu taśma się zsunie i wpadnie do wewnątrz...Tam jest o-ring, tylko tak stwardniał że jeśli go wyjmiesz to pęknie jak plastik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 40 minut temu, ewemarkam napisał: Tam jest o-ring, tylko tak stwardniał że jeśli go wyjmiesz to pęknie jak plastik To w takim razie ten od bagnetu skrzyni biegów jest za duży. Będę musiał sobie coś dopasować. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 @sartekMyślę że tu zwykły oring we właściwym rozmiarze wystarczy. Zdejmij ten, weź na wymiar, albo poszukaj czegoś w porównaniu do tego co kupiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 Na pewno coś dobiorę, ale to za jakiś czas. W rodzinnym mieście powiatowym sklepów motoryzacyjnych z takimi pierdołami jest na pęczki, a w Poznaniu nawet nie wiedziałbym, dokąd jechać. Przecież do NorAuto nie pojadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 @sartekCastoramy nie macie?:) oring na bagnecie to chyba zwykły oring, nie ma znaczenia czy będzie ze sklepu motoryzacyjnego czy budowlanego:> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 Nie wiedziałem, że w Castoramach mają takie drobiazgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 9 godzin temu, sartek napisał: Na pewno coś dobiorę, ale to za jakiś czas. W rodzinnym mieście powiatowym sklepów motoryzacyjnych z takimi pierdołami jest na pęczki, a w Poznaniu nawet nie wiedziałbym, dokąd jechać. Przecież do NorAuto nie pojadę wpisz w googla sklep łożyska, uszczelniacze Poznań i masz kilka wyników, np ten https://sklep.stamarpoznan.pl/pl/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 @sartekMają mają, ostatnio Teściowi szukałem podobnego oringu do nietypowej baterii kuchennej. Co prawda w Leroy konkretnie, ale myślę, że w Castoramie czy Obi też będą:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 1 minutę temu, Lipton napisał: @sartekMają mają, ostatnio Teściowi szukałem podobnego oringu do nietypowej baterii kuchennej. Co prawda w Leroy konkretnie, ale myślę, że w Castoramie czy Obi też będą:) jedna sprawa, oring musi być olejoodporny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 13 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 @lutek34To taki nazwijmy to standardowy się nie sprawdzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 Jak zwykle mieliście Panowie rację. Ściąłem nożem stary oring (wtedy się rozkruszył) i założyłem ten nowy, od bagnetu oleju silnikowego. Wydawał się minimalnie za duży, ale w praktyce jest idealny. Bagnet wchodzi dość ciasno i nie jest już luźny. Dzięki za wszelką okazaną pomoc! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 13 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 @sartek Btw sprawdzałeś poziom ATF w skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 13 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 (edytowane) 3 godziny temu, Lipton napisał: Btw sprawdzałeś poziom ATF w skrzyni? Sprawdzałem. Wydaje się, że jest w 2/3 normy, ale silnik był normalnie rozgrzany po jeździe (nie wykonałem sprawdzenia według instrukcji z serwisówki). Swoją drogą nie poparzyć się przy tym to sztuka Według papierów zostawionych przez poprzedniego właściciela olej w skrzyni był wymieniany 7 tys. mil temu, więc powinno być OK. Edytowane 13 Marca 2021 przez sartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się