Jump to content

Outback III 2006 4EAT - pocenie wokół bagnetu skrzyni


sartek

Recommended Posts

Cześć!

Zauważyłem pocenie wokół bagnetu skrzyni. Sięgnąłem do niego i okazało się, że on ma ok. 1 mm luzu, więc teoretycznie olej może się wokół niego wychlapywać. Poziom oleju jest ok. Tylko co? Bagnet jakiś dziwny? Czy po prostu uszczelka się zestarzała i trzeba szukać innego/nowego?

 

20210309_163912.jpg

20210309_180647.jpg

Edited by sartek
Link to comment
Share on other sites

  • sartek changed the title to Outback III 2006 4EAT - pocenie wokół bagnetu skrzyni
2 godziny temu, sartek napisał:

To jest niby do bagnetu oleju silnikowego, ale nic innego nie znajduję. Muszę jutro dokładnie obejrzeć oba bagnety, może oringi są takie same.

https://allegro.pl/oferta/subaru-legacy-oring-rurki-bagnetu-miarki-oleju-10196660379

http://e-subaru.pl/silnik-osprzet/6196-subaru-oring-uszczelka-rurki-miarki-oleju-skrzyni-biegow-at-806913060-806913060.html

Do średnio starych subaraków części, tzn numery znajdziesz tutaj:

http://opposedforces.com/parts/

Edited by ewemarkam
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, lutek34 napisał:

ak tak Cię nurtuje to znikome przypocenie w okolicy bagnetu

Panowie, ja się tak naprawdę nie znam. To moje pierwsze Subaru, zauważyłem zjawisko, więc uderzam do fachowców, żeby niczego nie zaniedbać :)
Poziom oleju w srzyni jest w normie, więc chyba dramatu nie ma. Sama skrzynia też pracuje poprawnie.

Link to comment
Share on other sites

Jak na moje oko to jest bagnet od przedniego dyferencjału, a nie od skrzyni, ale mogę się mylić. Na moim od skrzyni jest napisane Dexron II i jest do niego dostęp od góry silnika. Tu na bagnecie jest napisane DIFF.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Lipton napisał:

Jak na moje oko to jest bagnet od przedniego dyferencjału

Dobra, napis DIFF rzeczywiście daje do myślenia. Bagnet jest zlokalizowany zaraz za silnikiem, od lewej strony, dostęp od góry przez maskę.
W takim razie: czy widoczne na zdjęciu pocenie to przedni dyferencjał, który ja błędnie rozpoznałem jako skrzynię biegów, czy też mam w skrzyni biegów włożony bagnet od dyferencjału?

Link to comment
Share on other sites

Szukaj za silnikiem po prawej:)

 

@sartekNa zdjęciu po lewej zaznaczony bagnet od dyferencjału. Po prawej (to kółko ze strzałką, żeby nie było wątpliwości, o której prawej stronie mówię:D) bagnet od skrzyni AT:)1039844279_IMG_9215(2).thumb.JPG.9fc2963a0241c070d96cb500b4d22c4d.JPG

Edited by Lipton
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję, wychodzi na to, że wyjąłem bagnet od dyferencjału, myśląc, że to skrzynia.

W tym samochodzie jest najwyraźniej tyle bagnetów, że małą bitwę można by zainscenizować ;)

Link to comment
Share on other sites

@sartekSporo czasu straciłem za pierwszym razem jak szukałem tych dwóch bagnetów:D Szczególnie, że ten od skrzyni służy do lania ATF, a jest w takim miejscu, że niezłą konstrukcję z lejków trzeba robić, żeby coś tam wlać. Szukałem go zatem na wierzchu, więc moje zdziwienie było ogromne jak w końcu na niego natrafiłem.

 

Swoją drogą rozgrzej skrzynię, zgodnie z manualem trzeba przejechać (5-10 km). Ustaw się na płaskim, nie wyłączaj silnika i po kolei przejdź manetką po wszystkich pozycjach skrzyni (u mnie P, R, N, D, 3, 2, 1) i z powrotem. Silnika dalej nie wyłączaj i wówczas sprawdź poziom ATF w skrzyni (proponuję kilka razy to zrobić, za każdym razem wycierając bagnet). U mnie za 3-4 razem jest to miarodajne, bo na początku cała końcówka jest ufajdana tym olejem i trudno coś powiedzieć o poziomie. Oczywiście patrz na bagnecie na stronę "hot". Instrukcja z serwisówki na obrazku.

Bez tytułu.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dotarł o-ring z linku, ten do bagnetu skrzyni biegów, ale do niczego nie pasuje. Zresztą ten jedyny czarny element na moim bagnecie też nie jest uszczelką, to jakieś twarde tworzywo sztuczne.

Czy w związku z tym jakaś dobra dusza mogłaby w wolnej chwili wyjąć bagnet ze swojego dyfra i cyknąć fotkę? Wiedziałbym przynajmniej, do czego mam dążyć. Na chwilę obecną ten bagnet po prostu jest luźny w swoim kanale i nie zgubiłem go chyba tylko dlatego, że jest długi i aż tak wysoko na wybojach nie podskakuje ;)

 

Ja bym to najchętniej okleił power-tape'em i uszczelnił w ten sposób, boję sie tylko, że kiedyś przy wyjmowaniu bagnetu taśma się zsunie i wpadnie do wewnątrz...

Link to comment
Share on other sites

Dotarł o-ring z linku, ten do bagnetu skrzyni biegów, ale do niczego nie pasuje. Zresztą ten jedyny czarny element na moim bagnecie też nie jest uszczelką, to jakieś twarde tworzywo sztuczne.
Czy w związku z tym jakaś dobra dusza mogłaby w wolnej chwili wyjąć bagnet ze swojego dyfra i cyknąć fotkę? Wiedziałbym przynajmniej, do czego mam dążyć. Na chwilę obecną ten bagnet po prostu jest luźny w swoim kanale i nie zgubiłem go chyba tylko dlatego, że jest długi i aż tak wysoko na wybojach nie podskakuje
 
Ja bym to najchętniej okleił power-tape'em i uszczelnił w ten sposób, boję sie tylko, że kiedyś przy wyjmowaniu bagnetu taśma się zsunie i wpadnie do wewnątrz...
Tam jest o-ring, tylko tak stwardniał że jeśli go wyjmiesz to pęknie jak plastik.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, ewemarkam napisał:

Tam jest o-ring, tylko tak stwardniał że jeśli go wyjmiesz to pęknie jak plastik

To w takim razie ten od bagnetu skrzyni biegów jest za duży. Będę musiał sobie coś dopasować. Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Na pewno coś dobiorę, ale to za jakiś czas. W rodzinnym mieście powiatowym sklepów motoryzacyjnych z takimi pierdołami jest na pęczki, a w Poznaniu nawet nie wiedziałbym, dokąd jechać. Przecież do NorAuto nie pojadę ;)

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, sartek napisał:

Na pewno coś dobiorę, ale to za jakiś czas. W rodzinnym mieście powiatowym sklepów motoryzacyjnych z takimi pierdołami jest na pęczki, a w Poznaniu nawet nie wiedziałbym, dokąd jechać. Przecież do NorAuto nie pojadę ;)

 

wpisz w googla sklep łożyska, uszczelniacze Poznań i masz kilka wyników, np ten

https://sklep.stamarpoznan.pl/pl/

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Lipton napisał:

@sartekMają mają, ostatnio Teściowi szukałem podobnego oringu do nietypowej baterii kuchennej. Co prawda w Leroy konkretnie, ale myślę, że w Castoramie czy Obi też będą:)

jedna sprawa, oring musi być olejoodporny. 

Link to comment
Share on other sites

Jak zwykle mieliście Panowie rację. Ściąłem nożem stary oring (wtedy się rozkruszył) i założyłem ten nowy, od bagnetu oleju silnikowego. Wydawał się minimalnie za duży, ale w praktyce jest idealny. Bagnet wchodzi dość ciasno i nie jest już luźny. Dzięki za wszelką okazaną pomoc! :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Lipton napisał:

Btw sprawdzałeś poziom ATF w skrzyni?

Sprawdzałem. Wydaje się, że jest w 2/3 normy, ale silnik był normalnie rozgrzany po jeździe (nie wykonałem sprawdzenia według instrukcji z serwisówki). Swoją drogą nie poparzyć się przy tym to sztuka ;)

Według papierów zostawionych przez poprzedniego właściciela olej w skrzyni był wymieniany 7 tys. mil temu, więc powinno być OK.

Edited by sartek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...