Vercy Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Legacy3 jakie maks opony wchodzą? Z tego co.widze na internetach, to raz maks się pojawia 15/60, raz 15/65, raz 15/70? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markowy Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Cześć, ja miałem 15/65 teraz mam 16/60, widziałem jedną sztukę podwyższoną na 15/70. Mam jeszcze na złotym 17/50. Żadna kombinacja nie obciera o nadkola Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Wysokość profilu opony wyrażona jest procentem jej szerokości, jakby co Bez podania pełnego rozmiaru niestety nic nie wynika. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vercy Posted December 13, 2020 Author Share Posted December 13, 2020 3 godziny temu, Markowy napisał: Cześć, ja miałem 15/65 teraz mam 16/60, widziałem jedną sztukę podwyższoną na 15/70. Mam jeszcze na złotym 17/50. Żadna kombinacja nie obciera o nadkola Ja mam 15/65, i jest jakby to powiedzieć.... Gleba? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Podajecie rozmiary jakby to była opona rolnicza.Tak jak pisze@mirasek istotny jest pełny rozmiar opony czyli szerokość/profil i średnica felgi. Wtedy można dopiero wyliczyć faktyczną wysokość całego koła. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vercy Posted December 13, 2020 Author Share Posted December 13, 2020 18 minut temu, ewemarkam napisał: Podajecie rozmiary jakby to była opona rolnicza. Tak jak pisze@mirasek istotny jest pełny rozmiar opony czyli szerokość/profil i średnica felgi. Wtedy można dopiero wyliczyć faktyczną wysokość całego koła. Od kiedy szerokość jest wysokością? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Od kiedy szerokość jest wysokością?A od wtedy kiedy wprowadzili takie oznaczenia. Wygoogluj sobie jaką wartość wskazuje profil. W oznaczeniu opony profil nie jest wartością wyrażona w mm, tylko w %. Jest to procent szerokości. Czyli opona 175/70R15 będzie niższa niż 205/70R15 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markowy Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Dobrze gadają, szerokość felgi jest istotna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vercy Posted December 13, 2020 Author Share Posted December 13, 2020 2 godziny temu, ewemarkam napisał: A od wtedy kiedy wprowadzili takie oznaczenia. Wygoogluj sobie jaką wartość wskazuje profil. W oznaczeniu opony profil nie jest wartością wyrażona w mm, tylko w %. Jest to procent szerokości. Czyli opona 175/70R15 będzie niższa niż 205/70R15 Sprawdziłem i masz rację. Całe życie się człowiek uczy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markowy Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Problem gleby jest bardziej związany ze sprężynami oraz osiadającymi gumami zawieszenia nisz profilem opon. Ja wymieniłem sprężyny na najnowsze i najgrubsze, przez jakiś czas było OK. Po jakimś czasie siadło wszystko. Popełniłem błąd, nie odkręciłem śrub zawieszenia przy wymianie amorów i sprężyn, obecnie większość gum zawieszenia padło. Jak chcesz przywrócić oryginalną wysokość moim zdaniem trzeba wymienić cały zawias, niestety auta mają swoje lata i większość śrub urywa się. Jest to kosztowny zabieg, tanim rozwiązaniem jest danie podkładek pod amory oraz gumy w sprężyny, niestety jak w moim przypadku wszystkie zabiegi powodują wyrwanie gum zawiasu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vercy Posted December 13, 2020 Author Share Posted December 13, 2020 5 minut temu, Markowy napisał: Problem gleby jest bardziej związany ze sprężynami oraz osiadającymi gumami zawieszenia nisz profilem opon. Ja wymieniłem sprężyny na najnowsze i najgrubsze, przez jakiś czas było OK. Po jakimś czasie siadło wszystko. Popełniłem błąd, nie odkręciłem śrub zawieszenia przy wymianie amorów i sprężyn, obecnie większość gum zawieszenia padło. Jak chcesz przywrócić oryginalną wysokość moim zdaniem trzeba wymienić cały zawias, niestety auta mają swoje lata i większość śrub urywa się. Jest to kosztowny zabieg, tanim rozwiązaniem jest danie podkładek pod amory oraz gumy w sprężyny, niestety jak w moim przypadku wszystkie zabiegi powodują wyrwanie gum zawiasu. Ja mam sztukę z siódmej ręki. Oryginalnie była pneu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted December 14, 2020 Share Posted December 14, 2020 Już jest taki temat a w tej chwili będą koło siebie oba. Prośba do moderacji o przeniesienie, 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now