Jump to content

Legaś - szybkie pytanie


Vercy
 Share

Recommended Posts

3 godziny temu, Markowy napisał:

Cześć, ja miałem 15/65 teraz mam 16/60, widziałem jedną sztukę podwyższoną na 15/70. Mam jeszcze na złotym 17/50.

Żadna kombinacja nie obciera o nadkola

Ja mam 15/65, i jest jakby to powiedzieć.... Gleba?

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, ewemarkam napisał:

Podajecie rozmiary jakby to była opona rolnicza.
Tak jak pisze@mirasek istotny jest pełny rozmiar opony czyli szerokość/profil i średnica felgi. Wtedy można dopiero wyliczyć faktyczną wysokość całego koła.

Od kiedy szerokość jest wysokością?

Link to comment
Share on other sites

Od kiedy szerokość jest wysokością?

A od wtedy kiedy wprowadzili takie oznaczenia. Wygoogluj sobie jaką wartość wskazuje profil. W oznaczeniu opony profil nie jest wartością wyrażona w mm, tylko w %. Jest to procent szerokości.

Czyli opona 175/70R15 będzie niższa niż 205/70R15

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

A od wtedy kiedy wprowadzili takie oznaczenia. Wygoogluj sobie jaką wartość wskazuje profil. W oznaczeniu opony profil nie jest wartością wyrażona w mm, tylko w %. Jest to procent szerokości.

Czyli opona 175/70R15 będzie niższa niż 205/70R15

Sprawdziłem i masz rację.

 

Całe życie się człowiek uczy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Problem gleby jest bardziej związany ze sprężynami oraz osiadającymi gumami zawieszenia nisz profilem opon. 

Ja wymieniłem sprężyny na najnowsze i najgrubsze, przez jakiś czas było OK. Po jakimś czasie siadło wszystko.

Popełniłem błąd, nie odkręciłem śrub zawieszenia przy wymianie amorów i sprężyn, obecnie większość gum zawieszenia padło.

Jak chcesz przywrócić oryginalną wysokość moim zdaniem trzeba wymienić cały zawias, niestety auta mają swoje lata i większość śrub urywa się. 

Jest to kosztowny zabieg, tanim rozwiązaniem jest danie podkładek pod amory oraz gumy w sprężyny, niestety jak w moim przypadku wszystkie zabiegi powodują wyrwanie gum zawiasu.  

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Markowy napisał:

Problem gleby jest bardziej związany ze sprężynami oraz osiadającymi gumami zawieszenia nisz profilem opon. 

Ja wymieniłem sprężyny na najnowsze i najgrubsze, przez jakiś czas było OK. Po jakimś czasie siadło wszystko.

Popełniłem błąd, nie odkręciłem śrub zawieszenia przy wymianie amorów i sprężyn, obecnie większość gum zawieszenia padło.

Jak chcesz przywrócić oryginalną wysokość moim zdaniem trzeba wymienić cały zawias, niestety auta mają swoje lata i większość śrub urywa się. 

Jest to kosztowny zabieg, tanim rozwiązaniem jest danie podkładek pod amory oraz gumy w sprężyny, niestety jak w moim przypadku wszystkie zabiegi powodują wyrwanie gum zawiasu.  

Ja mam sztukę z siódmej ręki. Oryginalnie była pneu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...