miki_mi2 Posted October 26, 2020 Share Posted October 26, 2020 Czołem, Wypada mi zaplon podczas jazdy na niskich obrotach (do 2 tys rpm) oraz na jałowym. W serwisie zrobiono regulację zaworów. Świece sprawdzone są ok. Kable sprawdzone też jest ok. I teraz wypadanie jest jeszcze bardziej odczuwalne . Wręcz utrudnia to jazdę. Gdzie jeszcze zajrzeć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz Putaj Posted October 26, 2020 Share Posted October 26, 2020 Nie będzie łatwo. Wygląda na problemy z układem zapłonowym ( kable, świece, cewka ). jak nie ma luzów zaw. to wypadanie jest regularne i występuje raczej w początkowej fazie na biegu jałowym. Jeździsz na gazie? Czy jest różnica pomiędzy rozgrzanym a zimnym silnikiem? jak mamy uszkodzoną świecę, albo kabel to szarpanie jest na zimnym silniku, lub przy kiepskiej pogodzie, cewka daje o sobie znać jak się rozgrzeje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted October 27, 2020 Author Share Posted October 27, 2020 10 godzin temu, Tomasz Putaj napisał: Nie będzie łatwo. Wygląda na problemy z układem zapłonowym ( kable, świece, cewka ). jak nie ma luzów zaw. to wypadanie jest regularne i występuje raczej w początkowej fazie na biegu jałowym. Jeździsz na gazie? Czy jest różnica pomiędzy rozgrzanym a zimnym silnikiem? jak mamy uszkodzoną świecę, albo kabel to szarpanie jest na zimnym silniku, lub przy kiepskiej pogodzie, cewka daje o sobie znać jak się rozgrzeje. Dzieje się tak na gazie i pb. Chyba na zimnym tego nie czuć. Na cieplym jest na pewno. Czyli zmierzamy ku cewce Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 Spryskaj w nocy woda z pomocą zraszacza do kwiatków. Głównie kable i cewkę. Bo zakładam że masz jedna centralna. Zobaczysz choinkę pewnie na silniku. U teścia przebicie było widoczne w biały dzień na cewce. Bo też była zagadka, kable czy cewka. Poza tym nie wiem jak serwis kable sprawdził, mają tester izolacji taki generujący 15-20 kV? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted October 27, 2020 Author Share Posted October 27, 2020 4 godziny temu, ewemarkam napisał: Spryskaj w nocy woda z pomocą zraszacza do kwiatków. Głównie kable i cewkę. Bo zakładam że masz jedna centralna. Zobaczysz choinkę pewnie na silniku. U teścia przebicie było widoczne w biały dzień na cewce. Bo też była zagadka, kable czy cewka. Poza tym nie wiem jak serwis kable sprawdził, mają tester izolacji taki generujący 15-20 kV? Dzięki za przypominajke o tej metodzie jutro sprawdzę. Odnośnie serwisu to nie wiem jak sprawdzali ale padlo pytanie czy po deszczu objawy sie nasilają (wilgoć). Na zimnym objawu nie ma. Dopiero jak troche sie nagrzewa i przełącza na lpg to zaczyna się zapłon grymasić ( teraz sprawdziłem ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
okoń1978r Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 To ja jeszcze dorzucę poradę. trzeba odczytać błędy np. apką torque i sprawdzić na których cylindrach wypada zapłon, jeśli np. powtarzalnie na którymś cylindrze to można zamienić ze sobą przewody zapłonowe 1 z 3 lub 2 z 4 i ponownie odczytać błędy po jeździe testowej, jeśli wypadanie zapłonu będzie na innym cylindrze to można wywnioskować że to przewód padł i wiadomo który. jeśli wypadanie zapłonu jest nie powtarzalne i na różnych cylindrach to raczej nie wina przewodów a raczej cewka lub luzy zaworowe. Metoda z wodą jest jak najbardziej ok, ale przebicie może być na fajce która schowana jest pod gumową uszczelką i test wodny tego nie pokaże bo nie widać , chyba że np. zdejmować po jednym przewodzie ze świecy i wsadzić jakąś inną świecę w fajkę i fajkę położyć gdzieś na kolektorze tak żeby świeca miała kontakt do metalu i wtedy odpalić silnik, będzie trochę telepać silnikiem ale wtedy prysnąć zraszaczem na fajkę i jeśli będzie przebicie to będzie widać i tak każdy przewód sprawdzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 Dwóm osobom z forum wysyłałem zapasową cewkę. Można zapytać też na forum regionalnym, może ktoś użyczy cewki albo przewodów. Przecież w tym samochodzie to chwila roboty podmienić te rzeczy. Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 14 godzin temu, miki_mi2 napisał: Na zimnym objawu nie ma. Dopiero jak troche sie nagrzewa i przełącza na lpg to zaczyna się zapłon grymasić ( teraz sprawdziłem ). Identyczny objaw miałem jak padła cewka na jednym cylindrze, 4 cewki bezpośrednio na świecach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now