Jump to content

Wymiana żarówek zegarów Legacy IV


Recommended Posts

Hej, w związku, z tym, że raczej padły mi żarówki w zegarach, przy temp i przy poziomie paliwa, chciałbym to jakoś wymienić, być może we własnym zakresie o ile to nic "karkołomnego". Czy posiada ktoś jakiś manual lub opis - najlepiej krok po kroku, jak zdemotnować zegary, jak wymienić żarówki i na jakie?

 

Na chwilę obecną sytuacja przedstawia się tak:

 

IMG_6274.jpg

Edited by kamul
Link to post
Share on other sites

Żarówek nie wymieniałem ale zegary owszem wyjmowałem. Masz tylko trzy wkręty:

- 1 od góry, na wierzchu, widoczny na twojej focie, jest na tym "daszku"

- 2 wkręty trzymają zegary od dołu i musisz zdjąć dolna osłonę kiery żeby się do nich dostać. 

 

Odpinasz wiązkę i wyjmujesz zegary podważając od dołu i z tyłu zegarów - uważaj żeby nie porwać materiału na daszku. 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, frisco napisał:

i musisz zdjąć dolna osłonę kiery żeby się do nich dostać. 

Dzięki :) Może głupie pytanie, ale jak to się trzyma? Wkręty, spinki? Czego szukać, żeby nic nie uszkodzić.

Edited by kamul
Link to post
Share on other sites
Teraz, kamul napisał:

Może głupie pytanie, ale jak to się trzyma? Wkręty, spinki? Czego szukać, żeby nic nie uszkodzić.

Najpierw osłona na samym dole - nad stopami/pedalami, tu są 3 spinki. Tu jak dobrze kojarzę jest też port OBD2 do odpięcia (2 wkręty od wewnątrz osłony).

 

Potem boczna osłona deski - podważasz lekko, ona jest na wcisk na 3 zapadkach. 

 

Jak te zdejmiesz to masz dostęp do tej właściwej osłony kiery, więc:

- odkrecasz jeden wkręt w dolnej prawej stronie osłony

- podważasz osłone najlepiej od tej strony gdzie zdejmowałes boczną osłonę deski, czyli od góry i jednocześnie masz dostęp do wiązki od przycisków regulacji lusterek etc 

 

Podważasz  z każdej strony i tyle. Nic trudnego, byle nie na siłę. Ta osłona jest na 1 wspomnianym wkręcie plus 5 może 6 zapadek.

 

Opis na bazie wersji US, może być jakaś delikatna różnica gdzieś ale to pierdoły. W EU jest chyba czujnik temp kabiny jeszcze ale nie jestem pewien. U mnie jest w tunelu środkowym, dosłownie 2 cm od tej osłony.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Pytanie laika.

Czy zegary Legacy IV MY06 mają podświetlane czerwone "ringi"? W moim chyba tego nie ma(2.0, manual).

Czy tylko co niektóre wersje miały te świecące piękne czerwone obwódki?

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MacGregor napisał:

Czy zegary Legacy IV MY06 mają podświetlane czerwone "ringi"? W moim chyba tego nie ma(2.0, manual).

Tylko Legacy H6 i Spec B miały takie zegary ;)
Swoją drogą mam gdzieś takie zegary w wersji JDM, oddam za półdarmo :D

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MacGregor napisał:

Czy tylko co niektóre wersje miały te świecące piękne czerwone obwódki?

EDIT: Poliftowe 2.0 chyba tylko miały takie (poza 3.0/GT), tyle że chyba nie wszystkie poliftowe... bo kolega ma sedana polifta i ma jakby te starsze zegary.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

U mnie (spec.b przedlift) te wszystkie ikonki (kierunki, check, niezapięte pasy itd) to są diody wspawane w płytkę. Pod oringi nie zaglądałem, ale podejrzewam, że jest tam coś na wzór taśmy diodowej. 
Nie wiem jak to się pokrywa z innymi wersjami silnikowymi.

IMG_20190727_200343~2.jpg

Taka ciekawostka: jak świeci się rezerwa, po włączeniu zapłonu ring wokół wskaźnika paliwa mruga 5 razy.

Edited by Mnobody
Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Oczkoo15 napisał:

Tylko Legacy H6 i Spec B miały takie zegary ;)
Swoją drogą mam gdzieś takie zegary w wersji JDM, oddam za półdarmo :D

 Pół darmo to ile? :)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Mnobody napisał:

U mnie (spec.b przedlift) te wszystkie ikonki (kierunki, check, niezapięte pasy itd) to są diody wspawane w płytkę. Pod oringi nie zaglądałem, ale podejrzewam, że jest tam coś na wzór taśmy diodowej. 
Nie wiem jak to się pokrywa z innymi wersjami silnikowymi.

IMG_20190727_200343~2.jpg

Taka ciekawostka: jak świeci się rezerwa, po włączeniu zapłonu ring wokół wskaźnika paliwa mruga 5 razy.

Wiesz może czy oringi można wymienić/zdemontować ? 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

150zł? 

Możesz fotkę z tymi zegarami zapodać?

Jakie trudności napotkam przy adaptacji tych zegarów do mojego autka?  Mam polifta 06.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, MacGregor napisał:

Możesz fotkę z tymi zegarami zapodać?

Tak się prezentują:

Screenshot_20201113-182322_eBay.thumb.jpg.83fa79777164d51a31d5e0839080412f.jpg

Screenshot_20201113-182329_eBay.thumb.jpg.587af5c4331c52b9f67d1efd57474833.jpg

 

 

 

A świecą jak te:

1115425.jpg.e64a13d03606895ef8aafa3555784b72.jpg

 

 

7 minut temu, MacGregor napisał:

Jakie trudności napotkam przy adaptacji tych zegarów do mojego autka?  Mam polifta 06.

Immobiliser trzeba będzie zakodować 

Link to post
Share on other sites
55 minut temu, JoteeN napisał:

Wiesz może czy oringi można wymienić/zdemontować ? 

Nie mam pojęcia. Nie chciałem wskazówek ruszać, więc nie zaglądałem do oringów. Trzeba by rozebrać i zobaczyć.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...