Dolny765 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Witam, byłem wczoraj ustawia geometrię w Subaru po wymianie drążków i sworzni, z przodu wszystko okej ale z tyłu powiedział mi że jest problem, a on nie może odkręcić srub, (chyba mu nie zależało bo nie użył nawet preparatu penetrujacego). Auta nie ściąga w żadną strone. Moje pytanie iść gdzieś jeszcze żeby mi to ktoś inny próbował zrobić, czy olać temat bo nie jest to znaczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 Prawie się mieścisz w widełkach, ja bym zostawił. Gość na siłę nie będzie próbował, bo jak urwie zastaną śrubę to wtedy będziesz miał do niego pretensję a wątpię żeby maił na podorędziu nową śrubę mimośrodową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2019 No nie wiem czy z przodu tak wszystko ok, lewe koło w zbyt dużym pozytywie, prawe jeszcze ujdzie. Tył delikatny czteroślad ale nieodczuwalnie. Świeżymi drążkami pokręcił, resztą pewnie nawet za bardzo nie próbował, a problem dla klienta jest dopiero jak śruba stoi w tulei. Opon nie zedrze ale to nie jest ustawiona geometria, tylko sama zbieżność z przodu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 Niestety, jedynego fachmana od geometrii znam u siebie. Tzn. W-wa. Może ktoś z kolegów poleci Ci coś bliższego. Na Prymasa byłem kilka razy i zawsze idealnie. Znam kilka innych warsztatów w W-wa, ale co do Subaru to raczej przeciętnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 Witam, byłem wczoraj ustawia geometrię w Subaru po wymianie drążków i sworzni, z przodu wszystko okej ale z tyłu powiedział mi że jest problem, a on nie może odkręcić srub, (chyba mu nie zależało bo nie użył nawet preparatu penetrujacego). Auta nie ściąga w żadną strone. Moje pytanie iść gdzieś jeszcze żeby mi to ktoś inny próbował zrobić, czy olać temat bo nie jest to znaczne? Ani z przodu ani z tyłu nie jest ok. Śrub regulacyjnych od pochylenia kół przednich nawet nie dotknął, mimo że kąty rozjechane. Tył jedno koło za dużo zbieżnie, drugie za dużo rozbieżnie, do tego pomiar pokazuje że auto przekoszone i jedna strona siedzi dużo bardziej. Jak dla mnie albo masz auto po grubym dzwonie, albo mają rozkalibrowany sprzęt albo gość kompletnie nie ogarnia. Obstawiam dwa ostatnie. Wymień śruby zbieżności z tyłu i jedź ustawić do kogoś, kto ma sprzęt i pojęcie o jego obsłudze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 5 godzin temu, skwaro napisał: Ani z przodu ani z tyłu nie jest ok Nie jest OK, ale jest na tyle dobrze że kolega za kierownicą nie czuje żadnych anomali, opon nie tnie itd. Pamiętaj że to jest 20letni samochód, żeby mógł doprowadzić wszystko do fabrycznych parametrów, to musi w zawiasach powymieniać praktycznie wszystko i władować łącznie z robotą lekko 2k zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 Nie jest OK, ale jest na tyle dobrze że kolega za kierownicą nie czuje żadnych anomali, opon nie tnie itd. Pamiętaj że to jest 20letni samochód, żeby mógł doprowadzić wszystko do fabrycznych parametrów, to musi w zawiasach powymieniać praktycznie wszystko i władować łącznie z robotą lekko 2k zł. Mam rok starszego Forestera i jakoś bez pakowania w niego 2kpln geometria wychodzi poprawnie. Ale jak pisałem wyżej główną przyczyną takich wartości może być nie auto tylko kalibracja sprzętu i/lub operator. Sama wymiana śrub zbieżności z tyłu nie powinna kosztować więcej jak 300zł i po tym trzeba sprawdzić czy wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 28 minut temu, skwaro napisał: Sama wymiana śrub zbieżności z tyłu nie powinna kosztować więcej jak 300zł i po tym trzeba sprawdzić czy wszystko jest ok. szczerze wątpię, żeby zastane śruby regulacyjne dały się rozruszać w tulejach, ale OK nie znam się. I każde takie sprawdzenie geometrii to 150zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 szczerze wątpię, żeby zastane śruby regulacyjne dały się rozruszać w tulejach, ale OK nie znam się. I każde takie sprawdzenie geometrii to 150zł. Robiłem wymianę tych śrub nie raz, wiem ile to powinno kosztować. Nawet jeśli śruba stoi w tulei (a zazwyczaj tylko nakrętka od tyłu jest nie do odkręcenia) jest na to prosty sposób,tylko trzeba wiedzieć jak. A geometrię robi się raz ale porządnie, za powyższą ja bym nie zapłacił, a przynajmniej nie 150zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dolny765 Opublikowano 2 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Bardzo dziękuję wszystkich za rady, będę musiał to przemyśleć, robić to czy nie bo auto kupiłem za grosze. Jeżdżę nim bardziej lokalnie (100km/h max) czasami gdzieś do lasu bądź po polach. Nie chce ładować w nie dużych pieniędzy bo to nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się