Jump to content

Geometria Tył


Dolny765
 Share

Recommended Posts

Witam, byłem wczoraj ustawia geometrię w Subaru po wymianie drążków i sworzni, z przodu wszystko okej ale z tyłu powiedział mi że jest problem, a on nie może odkręcić srub, (chyba mu nie zależało bo nie użył nawet preparatu penetrujacego). Auta nie ściąga w żadną strone. Moje pytanie iść gdzieś jeszcze żeby mi to ktoś inny próbował zrobić, czy olać temat bo nie jest to znaczne?

IMG_20191228_212103.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prawie się mieścisz w widełkach, ja bym zostawił. 

Gość na siłę nie będzie próbował, bo jak urwie zastaną śrubę to wtedy będziesz miał do niego pretensję a wątpię żeby maił na podorędziu nową śrubę mimośrodową. 

 

Link to comment
Share on other sites

No nie wiem czy z przodu tak wszystko ok, lewe koło w zbyt dużym pozytywie, prawe jeszcze ujdzie. Tył delikatny czteroślad ale nieodczuwalnie. Świeżymi drążkami pokręcił, resztą pewnie nawet za bardzo nie próbował, a problem dla klienta jest dopiero jak śruba stoi w tulei. Opon nie zedrze ale to nie jest ustawiona geometria, tylko sama zbieżność z przodu :) 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Niestety, jedynego fachmana od geometrii znam u siebie. Tzn. W-wa. Może ktoś z kolegów poleci Ci coś bliższego. Na Prymasa byłem kilka razy i zawsze idealnie. Znam kilka innych warsztatów w W-wa, ale co do Subaru to raczej przeciętnie.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

Witam, byłem wczoraj ustawia geometrię w Subaru po wymianie drążków i sworzni, z przodu wszystko okej ale z tyłu powiedział mi że jest problem, a on nie może odkręcić srub, (chyba mu nie zależało bo nie użył nawet preparatu penetrujacego). Auta nie ściąga w żadną strone. Moje pytanie iść gdzieś jeszcze żeby mi to ktoś inny próbował zrobić, czy olać temat bo nie jest to znaczne?IMG_20191228_212103.thumb.jpg.708444cfa77bb423e5045118d3a75228.jpg  

 

 Ani z przodu ani z tyłu nie jest ok. Śrub regulacyjnych od pochylenia kół przednich nawet nie dotknął, mimo że kąty rozjechane. Tył jedno koło za dużo zbieżnie, drugie za dużo rozbieżnie, do tego pomiar pokazuje że auto przekoszone i jedna strona siedzi dużo bardziej. Jak dla mnie albo masz auto po grubym dzwonie, albo mają rozkalibrowany sprzęt albo gość kompletnie nie ogarnia. Obstawiam dwa ostatnie. Wymień śruby zbieżności z tyłu i jedź ustawić do kogoś, kto ma sprzęt i pojęcie o jego obsłudze.  

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, skwaro napisał:

Ani z przodu ani z tyłu nie jest ok

 

Nie jest OK, ale jest na tyle dobrze że kolega za kierownicą nie czuje żadnych anomali, opon nie tnie itd. Pamiętaj że to jest 20letni samochód, żeby mógł doprowadzić wszystko do fabrycznych parametrów, to musi w zawiasach powymieniać praktycznie wszystko i władować łącznie z robotą lekko 2k zł.

Link to comment
Share on other sites

 
Nie jest OK, ale jest na tyle dobrze że kolega za kierownicą nie czuje żadnych anomali, opon nie tnie itd. Pamiętaj że to jest 20letni samochód, żeby mógł doprowadzić wszystko do fabrycznych parametrów, to musi w zawiasach powymieniać praktycznie wszystko i władować łącznie z robotą lekko 2k zł.
Mam rok starszego Forestera i jakoś bez pakowania w niego 2kpln geometria wychodzi poprawnie. Ale jak pisałem wyżej główną przyczyną takich wartości może być nie auto tylko kalibracja sprzętu i/lub operator. Sama wymiana śrub zbieżności z tyłu nie powinna kosztować więcej jak 300zł i po tym trzeba sprawdzić czy wszystko jest ok.
Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, skwaro napisał:

Sama wymiana śrub zbieżności z tyłu nie powinna kosztować więcej jak 300zł i po tym trzeba sprawdzić czy wszystko jest ok.

 

szczerze wątpię, żeby zastane śruby regulacyjne dały się rozruszać w tulejach, ale OK nie znam się. I każde takie sprawdzenie geometrii to 150zł.

Link to comment
Share on other sites

 

szczerze wątpię, żeby zastane śruby regulacyjne dały się rozruszać w tulejach, ale OK nie znam się. I każde takie sprawdzenie geometrii to 150zł.

Robiłem wymianę tych śrub nie raz, wiem ile to powinno kosztować. Nawet jeśli śruba stoi w tulei (a zazwyczaj tylko nakrętka od tyłu jest nie do odkręcenia) jest na to prosty sposób,tylko trzeba wiedzieć jak. A geometrię robi się raz ale porządnie, za powyższą ja bym nie zapłacił, a przynajmniej nie 150zł.

 

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję wszystkich za rady, będę musiał to przemyśleć, robić to czy nie bo auto kupiłem za grosze. Jeżdżę nim bardziej lokalnie (100km/h max) czasami gdzieś do lasu bądź po polach. Nie chce ładować w nie dużych pieniędzy bo to nie ma sensu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...