skwaro Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Jak poprzednie sprzęgło się ślizgało, to powierzchnia koła zamachowego się zeszkliła. Trzeba wtedy albo wymienić koło albo splanować powierzchnię żeby nowa tarcza mogła się ułożyć i działać poprawnie. Jak tego nie zrobisz to wysprzęglanie powoduje szarpanie a w skrajnych przypadkach ślizganie sprzęgła. Koło trzeba sprawdzić czy trzyma tolerancje wymiarów, jak jest splanowane za dużo trzeba je wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Eh......... porażka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Zmień serwis, bo tak się kończy oszczędzanie na nim... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Nie oszczędzałem... miałem na tapecie gościa, który deklarował wymianę sprzęgła za cenę 2 krotnie niższą niż oni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 A skoro nawet ASO Subru twierdziło, że dwumasy nie ma to co ja mogę powiedzieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Jak ASO po VINie twierdzi że nie było to albo coś miałeś wymieniane, albo co gorsza masz szczepa z VINem innego auta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 No to jakim cudem kupione sprzęgło po vinie pasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 No to jakim cudem kupione sprzęgło po vinie pasuje? Nie takie cuda w katalogach firm trzecich się zdarzały. Np. moim Forku sporo drobiazgów w katalogach jest od polifta mimo że to przedlift, a przedliftowe części nie pasują, np. wycieraczki i kilka innych pierdół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 @Szymon Koronkiewicz nawet Ci kiedyś pisałem że masz dwumasę ale wiedziałeś lepiej, czy tam aso wiedziało Jak masz tarcze bez tłumika drgań to zestaw zapewne jest ok, zapewne, problem może być w tym co opisuje @skwaro lub w braku skoku jałowego pedału sprzęgła, powodując podparcie docisku. Nie wiadomo też co tam misie montujący odwalili, może rozrzuciło nadmiar smaru z wałka sprzęgłowego i problem gotowy, tego nikt nie zgadnie. Zacznij od najprostszego, bo może ktoś kiedyś podkręcił odbojnik pedału pod wyjechane sprzęgło, albo trzpień pompki pod zapowietrzony układ, i teraz masz taki efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 @mirasek no założyłem istotnie że ASO wie lepiej... eh... dobra... Co to odbojnik? Gdzie to znaleźć jak sprawdzić? Trzpień pompki gdzie sprawdzić? Wysprzęglik będzie wymieniany 30 grudnia, wcześniej nikt mi tego nie zrobi. Wówczas wymienimy też płyn hamulcowy i odpowietrzymy układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Ciekawe jest to że jak mi powiedzieli że jest dwumasa to wyraźnie pytałem w jakim jest stanie i wyraźnie mi powiedzieli, że nie wymagała wymiany ani ingerencji. To jest jakaś furtka... jeśli po wymianie wysprzęglika nadal będzie nie tak jak być powinno każę im na własny koszt rozkręcić i sprawdzić robotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 6 minut temu, Szymon Koronkiewicz napisał: Co to odbojnik? Gdzie to znaleźć jak sprawdzić? Trzpień pompki gdzie sprawdzić? Najpierw zobacz czy masz luz roboczy na pedale sprzęgła. https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Centralna-sila,8733,1 Ilustracja 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Zanurkuj pod kierownicę, masz manual do swojego modelu? Poszukaj "clutch pedal adjustment" o ile jest necessary bo może nic nie trzeba tam dotykać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 @ewemarkam @mirasek no więc zanurkowałem. Z ciekawości zrobiłem to w obu samochodach - w Skodzie i w Subaru. W Subaru sprzęgło jest twardsze niż w Skodzie, ale nie ma dramatu. Spodziewam się, że po wymianie wysprzęglika + płynu + odpowietrzeniu powinno być ciut lepiej. I teraz tak. W obu przypadkach sprzęgło mamy całkowicie puszczone. Jeśli delikatnie je dotknąć nogą / ręką to przez pierwsze 0,5-1cm w obu przypadkach pracuje wybitnie lekko. Dopiero po przyciśnięciu o tę wartość czuć realny opór. Wygląda to tak jakby to był właśnie ten luz, o którym mówicie. Czyli te pierwsze 0,5-1cm to jest luz i dopiero dalej nastepuje realny nacisk na łapę sprzęgła. W skodzie nie widzę linki, ale w Subaru jest odkryta. Linka jest cały czas napięta. Tzn. nawet w zakresie tego pierwszego 0,5-1cm linka się rusza wraz z pedałem sprzęgła, ale dopiero po tym 0,5-1 cm czuć opór. Rozumiem, że tak ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Czy jestem w stanie samodzielnie odpowietrzyć układ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Zapowietrzony układ nie będzie prawidłowo wysprzęglał, u Ciebie problem jest odwrotny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 @st981777 gdzieś w sieci znalazłem temat podobny gdzieś gość odpowietrzył układ i problem ustał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 (edytowane) 24 minuty temu, Szymon Koronkiewicz napisał: Subaru jest odkryta To masz linkę czy hydrauliczny wysprzęglik? Tak jak pisze @st981777 zapowietrzony układ najpierw przy nacisku spręża powietrze a dopiero potem płyn. Ty masz odwrotny problem. Edytowane 21 Grudnia 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 @ewemarkam widzę linkę. Czy to oznacza, że to nie jest hydraulika? Do pedału sprzęgła podpięta jest gruba sprężyna, a pod nią linka. Podobna do hamulców rowerowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Z tego co opisujesz jest luz , więc ok, a linka jeśli jest to tylko od hillholder'a, sprzęgło masz na hydraulice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Linka jest od hill holder-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Ok czyli co? Zostaje tylko temat dwumasy czyli de facto cała robota od nowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Pamiętam kiedyś podobną sytuacje w jakimś audi b4, sprzęgło się ślizgało jak u Ciebie, zrzuciliśmy drugi raz skrzynię, wszystko posprawdzane, wszystko ok. Po poskładaniu dalej ślizgało, opadły nam ręce i auto trafiło na "umieralnię" na dobre trzy tygodnie. Paradoks polega na tym, że po trzech tygodniach stania, auto naprawiło się samo i problem ustał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Tu masz tylko domysły, podpowiedzi i możliwe opcje, nikt na odległość nie zdiagnozuje w czym na pewno leży problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Koronkiewicz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Nie no ja wiem, ale dzięki tym domysłom wiele problemów w tym samochodzie rozwiązałem - patrz regulacja zaworów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się