Jump to content

Kolejna operacja udana MT6


Grysza
 Share

Recommended Posts

Witam,

po kilku m-c przygotowań i kompletowaniu części przeszczep się prawie udał, pacjęt MY 03 XT dostał MT6 ze spec B.

Skrzynia ma nowe kompletne sprzęgło,  łożyska oraz nową wiskozę bo stara okazał się uszkodzona

Poza znaną listą rzeczy dodatkowo musiałem wymienić rozrusznik na spec B bo mój miał inną ilość zębów i nie chciał kręcić.

Do wymiany:

- pompa sprzęgła na spec B, bo przy obecnej sprzęgło dziwnie pracuje tzn jest miękkie i bierze na dole, oraz ciężko odbija.

- lewarek na inny bo całość jest przesunięta w lewy dół, a biegi 2/4/6 są bardzo cofnięte w tył ... czy ktoś to przerabiał oprócz @wojnakrzys jaki lewarek pasuje bez cięcia/spawania by całość była na środku ?

 

Co do jazdy to auto się wyciszyło, całkowicie inaczej pracuje oczywiście na mega plus, zbiera się niesamowicie.

kolejną rzeczą to chyba będzie serduszko na takie 2.0 WRX chyba ok 225 :) koników

 

tryby z wiskozy oraz nowe i włożone plastiki :)

Resized_20190509_195654_3797.thumb.jpg.d573b7445a7a67bf4cf55aceaeff656a.jpg20190910_151948.thumb.jpg.7d3078061c76394bf32a45d8b4d819f0.jpg

 

 

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Sam czujnik kupiłem nowy bo starego nie dało się przełożyć, jest tam jakiś plastikowy gwint stożkowy czy coś takiego i był zbyt spieczony a chcę starą skrzynie sprzedać to został nie ruszony.

 

Wymienione : skrzynia, rozrusznik, łapa i poducha skrzyni, most, wiskoza na nową, nowe łożysko za wiskozą, wyprzęgnik, koło zamachowe, nowe kompletne sprzęgło, nowe płyny

Dołożone: czujnik prędkości, tryby i wałek prędkościomierza

Dorobione: tuleja z brązu + łożysko pod wałek spedometru, wał został skrócony i wyważony, ponoć z automatu pasuje ale nie chciałem przecierać szlaków :)

 

robiłem z Sopocie u J.K. tam też serwisuje auto, gdyż nie mam zaplecza technicznego ani garażu :(

o dziwo nie musiałem nic z wydechem robić, inni przerabiali, może dlatego że sam wydech mieli też dorabiany

 

Co do lewarka to dziś przychodzi z STI MY12, jest ponoć dłuższy niż w starszych modelach, we wt będzie przymiarka i zobaczę jak to pasuje

Link to comment
Share on other sites

Bo w zeszłym roku na wiosnę remontowałem silnik mam obecnie ok 450 tys, tak od ok 300 brał olej ok 2 l/mc, i już maiłem dosyć wożenia bańki .... więc sam rozumiesz.

Pierwszą 5MT zajechałem przy 250 tyś bez żadnych wybryków tak że padły biegi chyba 1/3/5 i wsteczny przejechałem na trupku ok 600km,  w ASO Gdańsk stwierdzono że dodatkowo jest pęknięta obudowa.

W obecnie wyjętej 5MT do wymiany jest łożysko bo czasami coś wyło, jak chcesz kupić to sprzedam w cenie pasztetu + reszta gratów :)

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.10.2019 o 09:49, Grysza napisał:

przychodzi z STI MY12

Z tego co pamiętam to lewarek będzie pasował tylko z sti do 2007 roku. Po 2007 ma inne wymiary. Ale pewien na 100% nie jestem

Link to comment
Share on other sites

całość ok 10 tyś brutto w warsztacie.

Robota ok tydzień, bo mały poślizg z podwykonawcami był (wał i tuleja), resztę części kompletowałem od kwietnia, tak wiec nie bolało jako jednorazowy wydatek.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A więc lewarek z STI MY12 ma taką samą długość, co lewarek spec B i przekładka nie ma sensu, stary został przycięty o 2cm i zaczęło to wyglądać.

Jak trafi się coś z STI 03-07 to będę przymierzał zobaczmy co to da :)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...