Jump to content

Wie ktoś co to za piski?


Vercy
 Share

Recommended Posts

Pacjent to Forester SF,

 

Podejrzane piski przy jeździe, słychać powyżej 10kmh, również na podnośniku bez opon ale nie idzie dojść skąd.

 

Na pewno jest to okolice skrzyni lub prawego koła.

 

Na pewno nie jest to układ hamulcowy.

 

 

2019-09-23 18-01-40.aac

Link to comment
Share on other sites

Uruchamiam szklaną kulę... j.w. sprawdź osłony tarcz hamulcowych czy nie mają kontaktu z tarczą, może to być też jakiś syf pomiędzy, może wygięty kołnierz przegubu wewn., może kurczaki się zalęgły. Raczej nie jest to dźwięk obracającej się bieżni łożyska po piaście, panewka też nie, o upg możesz być spokojny ;) powodzenia w szukaniu :) 

Link to comment
Share on other sites

Czy dźwięk nasila się przy skręcaniu kołem? jeśli tak to dźwięk dochodzi raczej z przedniej osi, piszczenie podobne jest kiedy hamulce ocierają o tarcze czy tarcza o osłonę.

Kierownica nie wibruje przy hamowaniu?

Jeśli występuje delikatne popiskiwanie to kopnij delikatnie w hamulec i po odpuszczeniu hamulca jest lepiej czy gorzej?

rozpędź się do prędkości kilkunastu km/h i bardzo delikatnie naciskaj pedał hamulca piszczenia jeśli piski będą głośniejsze to mogły prowadnice stanąć dęba lub jeśli masz zacisk 2 tłoczkowy to jeden z tłoczków stoi. jeśli masz luz na łożysku koła to popiskiwanie może się pojawić.

Trzeba będzie zaglądnąć do kół dźwięk pochodzi moim zdaniem z układu hamulcowego, niewiem dlaczego wykluczyłeś tą sekcję.

Duże progi na tarczy hamulcowej krzywo zużyte klocki próg na bębnie może dawać podobny dźwięk, zwłaszcza jeśli ktoś zapoda nowe klocki na mocno zużyte tarcze

Edited by SubaruLPG
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, SubaruLPG napisał:

Czy dźwięk nasila się przy skręcaniu kołem? jeśli tak to dźwięk dochodzi raczej z przedniej osi, piszczenie podobne jest kiedy hamulce ocierają o tarcze czy tarcza o osłonę.

Kierownica nie wibruje przy hamowaniu?

Jeśli występuje delikatne popiskiwanie to kopnij delikatnie w hamulec i po odpuszczeniu hamulca jest lepiej czy gorzej?

rozpędź się do prędkości kilkunastu km/h i bardzo delikatnie naciskaj pedał hamulca piszczenia jeśli piski będą głośniejsze to mogły prowadnice stanąć dęba lub jeśli masz zacisk 2 tłoczkowy to jeden z tłoczków stoi. jeśli masz luz na łożysku koła to popiskiwanie może się pojawić.

Trzeba będzie zaglądnąć do kół dźwięk pochodzi moim zdaniem z układu hamulcowego, niewiem dlaczego wykluczyłeś tą sekcję.

Duże progi na tarczy hamulcowej krzywo zużyte klocki próg na bębnie może dawać podobny dźwięk, zwłaszcza jeśli ktoś zapoda nowe klocki na mocno zużyte tarcze

Cenne uwagi, hamulce zostały rozebrane do części pierwszych łącznie z regeneracją wszystkiego co w ręce wpadło i szlifowaniem rantów. Zero zmian przed i po.

 

Nie ma różnicy od hamowania, przy skręcaniu też nie ma zmian czy innych dźwięków; jest słyszalne inne popiskiwanie ale nie mam jeszcze zbieżności zrobionej po tulejach przód i tył więc może to być to (przed tulejami nie słyszałem); ewentualnie może siadać zwyczajnie przegub bo hałasuje przy skręcie w jedną a w drugą nie

 

Piszecie że może to być kwestia osłony tarczy, domyślam się że to może być trafne że gdzieś nie zauważone zostały jakieś nierówności (generalnie i przednie i tylne są w niezafajnym stanie) 

 

Nie pamiętam czy sprawdzane było mocowanie łożysk, jutro rano zadzwonię. 

Edited by Vercy
Link to comment
Share on other sites

Osłony na tarcze w Legacy idą dość blisko tarcz więc łatwo o ocieranie, nwm czy w foresterze jest podobnie.

teoretycznie po wymianie tulei nie ma potrzeby robić zbieżności kątów. ale w praktyce lepiej to zrobić:)

 

jeśli łożysko jest wybite to przy nie pogiętej osłonie może tarcza haczyć jednak wywalone łożysko do takiego stanu da inne objawy huczenie,  drżenie kierownicy etc.

 

niech się ktoś z Tobą przejedzie z tyłu nawet w bagażniku, nie jest to żart osoba z poziomu tylnej kanapy bagażnika wykluczy albo potwierdzi ten pisk z przodu.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, SubaruLPG napisał:

Osłony na tarcze w Legacy idą dość blisko tarcz więc łatwo o ocieranie, nwm czy w foresterze jest podobnie.

teoretycznie po wymianie tulei nie ma potrzeby robić zbieżności kątów. ale w praktyce lepiej to zrobić:)

 

jeśli łożysko jest wybite to przy nie pogiętej osłonie może tarcza haczyć jednak wywalone łożysko do takiego stanu da inne objawy huczenie,  drżenie kierownicy etc.

 

niech się ktoś z Tobą przejedzie z tyłu nawet w bagażniku, nie jest to żart osoba z poziomu tylnej kanapy bagażnika wykluczy albo potwierdzi ten pisk z przodu.

Jechałem z żoną za kierownicą, hałas od przedniego prawego.

 

Nie mam pewności tylko dlatego że słychać z obu stron a od lewej bardziej jak gumowy stukot. Z prawej znacznie głośniej i bardziej metalowo.

Link to comment
Share on other sites

na odległość nie pomogę...

Podnieść auto na podnośniku i rozpędzaj je kręć przednimi kołami. bez obaw na podnośniku można auto rozbujać na piątym biegu do 180km/h

 

Jest to sprawdzona i dobra metoda diagnostyki szurania trekotania zwłaszcza w samochodach z napędem na 4 koła

 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, SubaruLPG napisał:

na odległość nie pomogę...

Podnieść auto na podnośniku i rozpędzaj je kręć przednimi kołami. bez obaw na podnośniku można auto rozbujać na piątym biegu do 180km/h

 

Jest to sprawdzona i dobra metoda diagnostyki szurania trekotania zwłaszcza w samochodach z napędem na 4 koła

 

Tak będę musiał zrobić.

 

Albo raczej mechanik to zrobi w piątek w ramach tej ceny którą zapłaciłem

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...