Skocz do zawartości

Legacy 2,5 MY05 taśma airbag / zwijak a kontrola trakcji


halinka

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Mam taki problem:

Przy wymianie krzyżaka uszkodziłem zwijak taśmy airbag. A więc przestały działać poduszki, klakson, tempomat i kontrola trakcji.

 

Kupiłem używkę na allegro (sam zwijak bez czujnika skrętu kół, pozostawiłem stary), pasowną, przełożyłem ustawiając zwijak na fabryczne znaki z centrowaniem 3.25 obrotu.

 

 

Airbag, klakson i tempomat powróciły, natomiast nadal po lewej stronie licznika świeci na pomarańczowo kontrola trakcji i nie gaśnie.

Jak wprowadzam pojazd w utratę przyczepności to nie ma efektu, (wcześniej ta kontrolka po odpaleniu gasła, natomiast po prawej wyświetlala się taką samą ikonka tylko gasła po powrocie do normalnej jazdy)

 

Proszę o poradę w czym może być problem ?? Czy jest opcja że jak uszkodziłem zwijak (urwałem taśmę) i tak pojeździłem zanim wymieniłem to uwaliłem czujnik skrętu kół ? A może on się rozkalibrował? 

 

 

Z góry dziękuję za odpowedź

Edytowane przez halinka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogole jej nie odpinałem xD

 

 

Z innej beczki, orientuje się ktoś jak jest skonstruowany taki czujnik położenia kół? (To znaczy czy ma tak samo taśmy i nie należy nim kręcić wiele razy w jedną stronę, i czy jak nim podkręciłem to również go mogłem uszkodzić ? )

Edytowane przez halinka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, halinka napisał:

Wogole jej nie odpinałem xD

 

 

Z innej beczki, orientuje się ktoś jak jest skonstruowany taki czujnik położenia kół? (To znaczy czy ma tak samo taśmy i nie należy nim kręcić wiele razy w jedną stronę, i czy jak nim podkręciłem to również go mogłem uszkodzić ? )

Urwana taśma w zawijaku nie powinna wpływać na trakcję. Może Tobie nie zgasła kontrolka poduszki, a nie trakcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, halinka napisał:

Hmm, a jak go ustawić do pozycji zero?

Obracać o 360 (zęby ustalające są różnej wielkości, dlatego co 360, a nie 180) stopni i sprawdzać czy kontrolka zgasła.

Liczyć obroty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, WOJO napisał:

Urwana taśma w zawijaku nie powinna wpływać na trakcję. Może Tobie nie zgasła kontrolka poduszki, a nie trakcji?

 

VDC do sterowania potrzebuje m.in. kąt skrętu kierownicy, więc opisany objaw jest jak najbardziej normalny. Bez tego sygnału VDC będzie OFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, subleo napisał:

 

VDC do sterowania potrzebuje m.in. kąt skrętu kierownicy, więc opisany objaw jest jak najbardziej normalny. Bez tego sygnału VDC będzie OFF.

Rozumiem że muszę skalibrować (ustawić na kompie w pozycji zero) czujnik skrętu kół i wtedy będzie ok? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest procedura kalibracji. Od tego trzeba zacząć. Ale te taśmy są wrażliwe na "przekręcenia" i wtedy ciężko zaradzić.

 

 Poszukaj na forum, był ten temat omawiany.

 

Tu o tym pisałem: 

 

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, subleo napisał:

Tak, jest procedura kalibracji. Od tego trzeba zacząć. Ale te taśmy są wrażliwe na "przekręcenia" i wtedy ciężko zaradzić.

 

 Poszukaj na forum, był ten temat omawiany.

 

Tu o tym pisałem: 

 

Łezka mi się w oku zakręciła.

To już 6 lat, jak poskładany zawijak bezproblemowo służy.

Tylko, że ja pod nim nie mam czujnika skrętu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, subleo napisał:

Tak, jest procedura kalibracji. Od tego trzeba zacząć. Ale te taśmy są wrażliwe na "przekręcenia" i wtedy ciężko zaradzić.

 

 Poszukaj na forum, był ten temat omawiany.

 

Tu o tym pisałem: 

 

Zwijak mam ogarnięty i ustawiony poprawnie w pozycji zero, na znakach. Problem mam z tym czujnikiem skrętu który jest przykręcany do zwijaka. 

Rozumiem, że muszę to rozebrać raz jeszcze i kręcąc tym czujnikiem mając podpięty komputer skalibrować do ustawienia zero i wtedy dopiero skreciń ze zwijakiem również ustawionym na zero czyli na znaki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, halinka napisał:

Zwijak mam ogarnięty i ustawiony poprawnie w pozycji zero, na znakach. Problem mam z tym czujnikiem skrętu który jest przykręcany do zwijaka. 

Rozumiem, że muszę to rozebrać raz jeszcze i kręcąc tym czujnikiem mając podpięty komputer skalibrować do ustawienia zero i wtedy dopiero skreciń ze zwijakiem również ustawionym na zero czyli na znaki. 

Tak to ma wyglądać.

Nie mam pewności, czy jak już komputer zarejestrował błąd czujnika, to takie postępowanie przyniesie oczekiwany skutek, ale jak popróbujesz, to wszyscy się dowiemy...

Drugim wyjściem jest podjechanie do ASO i podpięcie pod SSM....

Musiałeś kręcić tym kółeczkiem z ząbkami? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, WOJO napisał:

Tak to ma wyglądać.

Nie mam pewności, czy jak już komputer zarejestrował błąd czujnika, to takie postępowanie przyniesie oczekiwany skutek, ale jak popróbujesz, to wszyscy się dowiemy...

Drugim wyjściem jest podjechanie do ASO i podpięcie pod SSM....

Musiałeś kręcić tym kółeczkiem z ząbkami? :D

Hmm jak już zakręciłem kierownicą bez krzyżaka, to poleciało po kolei..... Eh

 

Jak ogarnę to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czym, jakim oprogramowaniem polecacie czytać ECU w Legacy ?

Dziś podpiąłem TEXA z legal oprogramowaniem i lipa, widzi ECU body, skrzyni i poduszek, nie chce się za chiny połączyć z modelem skrętu kół..... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...