Krzysztof Burbo Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 (edited) Witam, od 5miesiecy jestem posiadaczem auta jakim jest subaru impreza gf z roku 1996. Auto ma przejechane 273tyś km. Od momentu kupna zrobiłem nim 10tys km. A dokładnie było to tak: Po kupnie odrazu posprawdzalem wszystkie płyny i olej był w normie, po jakiś 200km znowu sprawdziłem i olej nadal był. Więc jeździłem bez zmartwień do czasu kiedy po około 1000km sprawdziłem bagnet na którym oczywiście nic nie było. Przez 9tys km przebujałem się na dolewkach których łącznie wyszło z dobre 5 litrów bo auto było potrzebne pilnie i nie miałem czasu i kasy na naprawy. Generalnie co około 200km sprawdzałem olej i średnio tą ,,setke,, lub nieco ponad trzeba było podlać. Moje obserwacje doprowadziły mnie do tego że zauważyłem że olej lekko cieknie (tradycyjnie) spod pokrywy zaworów i spod tej plastikowej osłony rozrządu. Subaru nie kopci na biało. Proszę o jakieś porady jak się za to zabrać i co może być przyczyną, z góry dzieki Edited July 22, 2019 by Krzysztof Burbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Jedną z przyczyn sam wymieniłeś 19 minut temu, Krzysztof Burbo napisał: olej lekko cieknie (tradycyjnie) spod pokrywy zaworów i spod tej plastikowej osłony rozrządu Uszczelki pokryw do wymiany. Jak cieknie z rozrządu to mogą być też uszczelki pompy oleju do wymiany. Druga przyczyna to przedmuchy na pierścieniach co przy tym przebiegu jest prawdopodobne. To, że 23 minuty temu, Krzysztof Burbo napisał: nie kopci na biało. nie świadczy, że nie bierze oleju. U mnie przy spalaniu litra/1000 km też nie kopcił na biało. Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Bo powinien kopcić na niebiesko Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 No na niebiesko też nie . Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcd84 Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 (edited) Na początek uszczelnij miejsca, z których cieknie olej i kontroluj jego poziom. Edited July 22, 2019 by dcd84 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc120 Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 (edited) Wpływ ja to, czy samochód bierze olej czy nie albo czy bierze mniej ma też sam olej, a właściwie to, jaki on jest, jakiego producenta. Jeżeli olej jest "tani" to zazwyczaj więcej go znika, podobnie jest z przebiegiem od wymiany, im większy, tym więcej ubywa. To samo z temperaturami, w zimie zwykle samochód więcej bierze oleju. W takiej sytuacji, jak twoja polecam olej Valvoline albo japońskiego Eneosa, na nich jest mniejsze zużycie oleju. Edited July 22, 2019 by marc120 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted July 23, 2019 Share Posted July 23, 2019 5 godzin temu, marc120 napisał: jaki on jest, jakiego producenta. Jeżeli olej jest "tani" to zazwyczaj więcej go znika Cena nie jest parametrem eksploatacyjnym oleju. Zmniejszeniu konsumpcji oleju powinno sprzyjać zwiększenie lepkości stosowanego oleju. Stosowałem np. Motul 8100 xcess 5W40, którego branie systematycznie rosło ze wzrostem przebiegu silnika a ponadto spadała skuteczność smarowania silnika z powodu luzów w układzie smarowania. Po zmianie oleju na Valvoline VR1 RACING 10W60 spadła konsumpcja i poprawiło się smarowanie. Remontu silnika to nie zastąpi ale może doraźnie zmniejszyć skutki jego zużycia. Cena wymienionych olejów podobna. Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now