Jump to content

Subaru impreza GF duży ubytek oleju


Krzysztof Burbo
 Share

Recommended Posts

Witam, od 5miesiecy jestem posiadaczem auta jakim jest subaru impreza gf z roku 1996. Auto ma przejechane 273tyś km. Od momentu kupna zrobiłem nim 10tys km. 

A dokładnie było to tak:

Po kupnie odrazu posprawdzalem wszystkie płyny i olej był w normie, po jakiś 200km znowu sprawdziłem i olej nadal był. Więc jeździłem bez zmartwień do czasu kiedy po około 1000km sprawdziłem bagnet na którym oczywiście nic nie było.

Przez 9tys km przebujałem się na dolewkach których łącznie wyszło z dobre 5 litrów bo auto było potrzebne pilnie i nie miałem czasu i kasy na naprawy. Generalnie co około 200km sprawdzałem olej i średnio tą ,,setke,, lub nieco ponad trzeba było podlać.

Moje obserwacje doprowadziły mnie do tego że zauważyłem że olej lekko cieknie (tradycyjnie) spod pokrywy zaworów i spod tej plastikowej osłony rozrządu.  Subaru nie kopci na biało.

 

Proszę o jakieś porady jak się za to zabrać i co może być przyczyną, z góry dzieki

Edited by Krzysztof Burbo
Link to comment
Share on other sites

Jedną z przyczyn sam wymieniłeś 

19 minut temu, Krzysztof Burbo napisał:

olej lekko cieknie (tradycyjnie) spod pokrywy zaworów i spod tej plastikowej osłony rozrządu

Uszczelki pokryw do wymiany. Jak cieknie z rozrządu to mogą być też uszczelki pompy oleju do wymiany.

Druga przyczyna to przedmuchy na pierścieniach co przy tym przebiegu jest prawdopodobne. To, że 

23 minuty temu, Krzysztof Burbo napisał:

nie kopci na biało.

nie świadczy, że nie bierze oleju. U mnie przy spalaniu litra/1000 km też nie kopcił na biało.

 

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Wpływ ja to, czy samochód bierze olej czy nie albo czy bierze mniej ma też sam olej, a właściwie to, jaki on jest, jakiego producenta. Jeżeli olej jest "tani" to zazwyczaj więcej go znika, podobnie jest z przebiegiem od wymiany, im większy, tym więcej ubywa. To samo z temperaturami, w zimie zwykle samochód więcej bierze oleju.

W takiej sytuacji, jak twoja polecam olej Valvoline albo japońskiego Eneosa, na nich jest mniejsze zużycie oleju.

Edited by marc120
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, marc120 napisał:

jaki on jest, jakiego producenta. Jeżeli olej jest "tani" to zazwyczaj więcej go znika

 

Cena nie jest parametrem eksploatacyjnym oleju. Zmniejszeniu konsumpcji oleju powinno sprzyjać zwiększenie lepkości stosowanego oleju. Stosowałem np. Motul 8100 xcess 5W40, którego branie systematycznie rosło ze wzrostem przebiegu silnika a ponadto spadała skuteczność smarowania silnika z powodu luzów w układzie smarowania. Po zmianie oleju na Valvoline VR1 RACING 10W60 spadła konsumpcja i poprawiło się smarowanie. Remontu silnika to nie zastąpi ale może doraźnie zmniejszyć skutki jego zużycia. Cena wymienionych olejów podobna.

 

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...