DETT Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Jest taki wątek na forum WheelWhores.com. Bardzo fajny, ongiś mój ulubiony na tymże forum. Spróbuję zapoczątkować taki sam tu, na forum.subaru.pl. Może się przyjmie, mam taką nadzieję. Chciałbym żeby był to punkt zborny do rozmów, pytań i chwalenia się kierownicami. Nie tylko do OEM-ami czy "opcjami dealerskimi" do Suabru, ale ogólnie, o aftermarketach, co jest warte uwagi i środków płatniczych, co jest kitem, którego lepiej się wystrzegać, o wrażeniach z obcowania z rozmaitymi wolantami. Bo w końcu to kierownica jest tym co najbardziej łączy nas z samochodem, czym wydajemy najbardziej podstawowe komendy, co tak często widzimy przed sobą siedząc w aucie. Mówi się przecież "Idę wskoczyć za kółko" i wszyscy wiedzą że udajemy się na przejażdżkę... Może ktoś z moderatorów przypnie temat, jeśli zatrybi. Osobiście jestem poważnie wygięty na tle tego elementu samochodu. Mam pewne osobiste upodobania, z którymi nie każdy musi się zgadzać, nie lubię rzeczy popularnych i pospolitych. Dlatego umiłowałem sobie markę ItalVolanti ponad wszystkich innych wytwórców kierownic. Nardi/Personal stoi na drugim miejscu, potem długo nic i MOMO - choć tylko niektóre modele, Raid też ma kilka takich co bym przygarnął. A potem cała reszta. Moje zbieractwo i drążenie wiedzy na temat zaczęło się jeszcze zanim miałem swój pierwszy samochód, kiedy zetknąłem się z anime Inital D. Główny bohater jeździł starą Corollą AE86, w której wyczyniał cuda na górskich przełęczach. I robił to kierownicą, która nawet mi - wówczas laikowi w materii motoryzacji - wyglądała na nieoryginalną. Ewidentnie tuningowa, ale równocześnie klasycznie elegancka. Idealne połączenie formy i funkcji. A kiedy dorobiłem się pierwszego Daihatsu już po miesiącu upolowałem na Allegro swoją pierwszą sportową kierę - ItalVolanti Formel. Dokładnie tą: W pierwszym aucie nigdy jej nie zamontowałem niestety. Na wieńcu nie ma skóry, a na crash-padzie był napis TOYOTA. Ale to było ItalVolanti. I to mi wystarczało... Opowiadajcie o swoich doznaniach, przygodach, ciekawych egzemplarzach jakie mieliście w rękach, pytajcie. Ja postaram się co jakiś czas napisać coś ciekawego o jakimś producencie lub konkretnym modelu, trochę się pochwalę swoimi skarbami. Jest to prawdziwie cała dziedzina wiedzy, która jest dziwnie często niedostrzegana. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Poruszyłeś ciekawe zagadnienie, sam raczej nie mam nic do zaoferowania celem rozwinięcia tego tematu ale mam nadzieje, że się rozwinie. Dodane do obserwowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Ja swoją przemodelowałem, dałem do obszycia i jestem bardzo zadowolony.Muszę jeszcze raz przyciski poprawić ale nie mam bardzo pomysł żeby to ładnie zrobić. Może któryś z modelarzy coś podpowie 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 uwielbiam stare sportowe kieraty mialem ich kilka w roznych autach ale neistety nie mam foto... fajny temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Ja zawsze byłem mocno nakręcony na kierę Momo Tuner. Jest tylko jeden problem z nią, moim zdaniem dobrze wygląda tylko w jednym aucie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Czasem tak jest, że kierownica może stworzyć opowiedni klimat we wnętrzu, nadać mu charakter. Podobnie jak felgi robią to wyglądem zewnętrznym. Są jednak samochody tak jednoznaczne same z siebie, że to kierownicę i felgi trzeba do nich dopasować. Tak jest w istocie z NSX-em. Momo Tuner (zwane też przez wielu po prostu Momo Corse ) jest bardzo wygodną kierownicą, bardzo wyścigową. W ogóle to jedna z najbardziej ergonomicznych kier z jakimi miałem do czynienia. Pod tym względem przebiją ją w mojej hierarchii tylko Personal Grinta. Ciekawe jest też to w jak dużej rozpiętości cenowej takie Momo można trafić. Zdarzało się że były takie (w przyzwoitym stanie) za 150 zł, a czasem ktoś chce za ruinę to remontu cztery stówy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Ja jakoś nigdy się nie moglem przekonać do Grinty, a jeden kolega miał nawet słynną wersję w misie, drugi klasyczną w skórze z czerwoną nicią... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 45 minut temu, skwaro napisał: Ja jakoś nigdy się nie moglem przekonać do Grinty, a jeden kolega miał nawet słynną wersję w misie, drugi klasyczną w skórze z czerwoną nicią... Wizualnie to ja też jej nie łykam. Jest jeszcze bardziej "wyrysowana" od Momo Tuner, a przez to zbyt wulgarna. Mam taką, jest jeszcze pierścień ozdobny i rzadki crash-pad. Miałem ją zamontowaną tylko na chwilę. Na dwa czy trzy lata oddałem ją w dzierżawę wujkowi do jego VW Polo 86C: Jest naprawdę ultra-wygodna, mimo średnicy tylko 330 mm. W mniejszym aucie sprawdza się doskonale, a strona wizualna to już sprawa osobista. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hardcor Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 (edytowane) Pytanie: może ktoś przerabiał i podpowie: czy kierat jak na filmie 1:24 z nowszego rocznika podejdzie do BE/BH P&P? Edytowane 15 Kwietnia 2020 przez Hardcor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 W dniu 15.04.2020 o 12:16, Hardcor napisał: Pytanie: może ktoś przerabiał i podpowie: czy kierat jak na filmie 1:24 z nowszego rocznika podejdzie do BE/BH P&P? Obstawiam, że tak. Tylko może być tak, że poduszka nie jest wcale podłączona, bo wtyczka może być inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozeek Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) W dniu 8.07.2019 o 17:48, DETT napisał: Czasem tak jest, że kierownica może stworzyć opowiedni klimat we wnętrzu, nadać mu charakter. Dla mnie do Imprezy GD najlepiej pasuje kierownica z hawk'a sti - udało mi się zdobyć taką, znaleźć fachowca, co mi ładnie obszył na nowo fabrycznym ściegiem, i teraz cieszy mnie za każdym razem jak wsiadam do auta... Edytowane 20 Kwietnia 2020 przez kozeek 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agata Szkodzińska Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 W dniu 5.07.2019 o 21:45, DETT napisał: Jest taki wątek na forum WheelWhores.com. Bardzo fajny, ongiś mój ulubiony na tymże forum. Spróbuję zapoczątkować taki sam tu, na forum.subaru.pl. Może się przyjmie, mam taką nadzieję. Chciałbym żeby był to punkt zborny do rozmów, pytań i chwalenia się kierownicami. Nie tylko do OEM-ami czy "opcjami dealerskimi" do Suabru, ale ogólnie, o aftermarketach, co jest warte uwagi i środków płatniczych, co jest kitem, którego lepiej się wystrzegać, o wrażeniach z obcowania z rozmaitymi wolantami. Bo w końcu to kierownica jest tym co najbardziej łączy nas z samochodem, czym wydajemy najbardziej podstawowe komendy, co tak często widzimy przed sobą siedząc w aucie. Mówi się przecież "Idę wskoczyć za kółko" i wszyscy wiedzą że udajemy się na przejażdżkę... Może ktoś z moderatorów przypnie temat, jeśli zatrybi. Osobiście jestem poważnie wygięty na tle tego elementu samochodu. Mam pewne osobiste upodobania, z którymi nie każdy musi się zgadzać, nie lubię rzeczy popularnych i pospolitych. Dlatego umiłowałem sobie markę ItalVolanti ponad wszystkich innych wytwórców kierownic. Nardi/Personal stoi na drugim miejscu, potem długo nic i MOMO - choć tylko niektóre modele, Raid też ma kilka takich co bym przygarnął. A potem cała reszta. Moje zbieractwo i drążenie wiedzy na temat zaczęło się jeszcze zanim miałem swój pierwszy samochód, kiedy zetknąłem się z anime Inital D. Główny bohater jeździł starą Corollą AE86, w której wyczyniał cuda na górskich przełęczach. I robił to kierownicą, która nawet mi - wówczas laikowi w materii motoryzacji - wyglądała na nieoryginalną. Ewidentnie tuningowa, ale równocześnie klasycznie elegancka. Idealne połączenie formy i funkcji. A kiedy dorobiłem się pierwszego Daihatsu już po miesiącu upolowałem na Allegro swoją pierwszą sportową kierę - ItalVolanti Formel. Dokładnie tą: W pierwszym aucie nigdy jej nie zamontowałem niestety. Na wieńcu nie ma skóry, a na crash-padzie był napis TOYOTA. Ale to było ItalVolanti. I to mi wystarczało... Opowiadajcie o swoich doznaniach, przygodach, ciekawych egzemplarzach jakie mieliście w rękach, pytajcie. Ja postaram się co jakiś czas napisać coś ciekawego o jakimś producencie lub konkretnym modelu, trochę się pochwalę swoimi skarbami. Jest to prawdziwie cała dziedzina wiedzy, która jest dziwnie często niedostrzegana. Piękna! Masz ją jeszcze? Zajmuję się renowacją skór i ostatnio właśnie trafiło do mnie takie cudo, udało się ją odnowić i wygląda prawie jak nowa bez wymiany jakichkolwiek elementów. Może tą Twoją też by się udało? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 W dniu 9.06.2020 o 07:59, Agata Szkodzińska napisał: Piękna! Masz ją jeszcze? Zajmuję się renowacją skór i ostatnio właśnie trafiło do mnie takie cudo, udało się ją odnowić i wygląda prawie jak nowa bez wymiany jakichkolwiek elementów. Może tą Twoją też by się udało? Mam takie dwie. Jedną bez skóry na wieńcu, jest owinięta staroświeckim pokrowcem Kamei Super AVUS. Druga ma skórę, ale nie ma nici. Miejscowy tapicer próbował przeszyć ja na nowo, ale stwierdził, że skóra jest zbyt stara i stwardniała, i zaczęła się rwać i pękać podczas prób szycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozeek Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Taka mnie ostatnio ujęła - nie dość, że niezła stylówa, to jeszcze kierowca ma cały czas przed oczami przebieg mocy i momentu... Tutaj więcej info: https://jalopnik.com/behold-one-of-the-truly-wonderful-steering-wheels-you-s-1844691563 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się