Skocz do zawartości

MY16 XT zamula


_akir_

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

po ostatniej wizycie w ASO (serwis na 45k km) zauważyłem ze samochód strasznie zmuliło (przy serwisie zgłaszałem że czasem na staniu na światłach potrafi szarpać skrzynia i silnikiem) - być może była aktualizacja softu.

na każdym z trybów silnik strasznie mułowato reaguje a czasem mam wrażenie że na S# podczas przyspieszania szarpie i nagle wbija mocno obroty.

wykluczam wysokie temperatury i paliwo - tankowałem BP Ultimate 98 i Shell V-Power Racing (efekt ten sam) jazda w niskiej temp daje ten sam efekt, przed wizyta w ASO było git - pytanie do @DZIAŁ TECHNICZNY czy ostatnio pojawił sie jakiś nowy soft do MY16 ? (wiem że nie tylko ja mam ten problem)

 

czy ktoś jeszcze coś zauważył ?

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze zrobili to nie swiadomie :) pojawil sie update to go wrzucili, jutro jade do nich zeby sprawdzili - aczkolwiek w przypadku innej osoby ASO twierdzi ze wszystko jest OK i nowy soft zmienia charakterystykę celem ochrony silnika :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, _akir_ napisał:

moze zrobili to nie swiadomie :) pojawil sie update to go wrzucili, jutro jade do nich zeby sprawdzili - aczkolwiek w przypadku innej osoby ASO twierdzi ze wszystko jest OK i nowy soft zmienia charakterystykę celem ochrony silnika :huh:

Kurła to jeszcze Wranglerem skopię FXT.. Co za czasy.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odgrzeje trochę kotleta
Właśnie dostałem @ z SIPu
I chyba wiadomo czemu zamula


Uprzejmie informuję, że Subaru Corporation (producent samochodów Subaru) poinformował nas o konieczności sprawdzenia szczelności kolektora wylotowego w pewnej partii wyprodukowanych samochodów Subaru. Istnieje możliwość wystąpienia nieprawidłowego działania układu wydechowego spowodowanego nieszczelnościami. Zjawisko to może doprowadzić do nieprawidłowego działania silnika (spadek mocy).
Nie odnotowaliśmy w samochodach wprowadzonych przez nas na polski rynek takiego przypadku, jednakże aby zabezpieczyć pojazdy przed taką ewentualnością, podjęliśmy decyzje o rozpoczęciu kampanii przywoławczej. Grupa pojazdów przeznaczonych do akcji została wyselekcjonowana i dostarczona nam przez Subaru Corporation. „


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, _akir_ napisał:

Odgrzeje trochę kotleta
Właśnie dostałem @ z SIPu
I chyba wiadomo czemu zamula


Uprzejmie informuję, że Subaru Corporation (producent samochodów Subaru) poinformował nas o konieczności sprawdzenia szczelności kolektora wylotowego w pewnej partii wyprodukowanych samochodów Subaru. Istnieje możliwość wystąpienia nieprawidłowego działania układu wydechowego spowodowanego nieszczelnościami. Zjawisko to może doprowadzić do nieprawidłowego działania silnika (spadek mocy).
Nie odnotowaliśmy w samochodach wprowadzonych przez nas na polski rynek takiego przypadku, jednakże aby zabezpieczyć pojazdy przed taką ewentualnością, podjęliśmy decyzje o rozpoczęciu kampanii przywoławczej. Grupa pojazdów przeznaczonych do akcji została wyselekcjonowana i dostarczona nam przez Subaru Corporation. „


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W naszym XT 2016 wymieniono na gwarancji uszczelkę pod kolektorem. To częsty przypadek, tu na Forum też o tym wspominano. To raczej objawia się specyficznym dźwiękiem spod maski. Spadek mocy to już w krytycznym przypadku.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym XT 2016 wymieniono na gwarancji uszczelkę pod kolektorem. To częsty przypadek, tu na Forum też o tym wspominano. To raczej objawia się specyficznym dźwiękiem spod maski. Spadek mocy to już w krytycznym przypadku.

U mnie ASO stwierdzilo ze uszczelka jest ok i nie wymienilo jak zglaszalem
Pocisne jeszcze teraz jak pojade na akcje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami po wizycie w ASO dzieją się dziwne rzeczy i nie zawsze wszystko co jest zalecane wychodzi na plus.

Kilka przykładów:

- Chciałem kiedyś zaktualizować u siebie soft - znajomy mechanik mi odradził, twierdząc, iż często po zmianie softu auto "świruje",

- Często jest tak (raczej standard), że w sytuacji, kiedy wymagane jest odłączenia akumulatora nie jest czyszczona przepustnica. W takiej sytuacji rozwala się mapa, a nowa buduje się na brudnej przepustnicy...

- po spuszczeniu płynu chłodniczego, chłodnica jest napełniana płynem do Max, czyli niby wszystko ok, ale nikt nie bierze pod uwagę faktu, że układ musi się odpowietrzyć i w konsekwencji po jego odpowietrzeniu (z czasem) mamy poziom płynu poniżej minimum. Chcąc być  w zgodzie z instrukcją musimy uzupełnić niedobór płynem, który dostępny jest tylko w ASO, więc dymamy do ASO itd itd.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...