SubaruTribeca3,6 Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 Witam, jestem nowy na forum:) wiem, że podobny temat był już na forum ale nie zostało zbyt wiele wyjaśnione, być może do tej pory ktoś z podobnym problemem był już tutaj i ma go już za sobą. Problem dotyczy Subaru Tribeca 3,6 2007 r. wersja USA. Raz na jakiś czas wyskakuje kontrolka AT OIL TEMP + ESP + CHECK ENGINE + migający CRUISE (czasem też ABS ale nie zawsze) i w tym momencie pogarsza się kultura pracy skrzyni (uderzenia podczas zmiany biegów) choć też nie zawsze. Po zgaszeniu auta i odpaleniu od nowa pozostają tylko kontrolki ESP + CRUISE + CHECK i skrzynia pracuje normalnie. Czasem tez skrzynia "uderzy" bez zapalenia się kontrolki. Nie ma reguły kiedy takie zjawisko wystąpi, nieraz po przejechaniu 100km a nie raz po przejechaniu 5km. Jazda spokojna nie przekraczająca 140km/h. Po podłączeniu do komputera zarejestrowano błędy o numerach: - P0700 - P1710 Wydaje mi się że to może być wina oprogramowania. Kiedyś też natrafiłem na taką opinię, że to może być wina zaśniedziałego przewodu masowego. Proszę o podpowiedz co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 błąd związany z czujnikiem prędkości turbiny 2, który znajduje się na płycie sterującej. Oczywiście wpierw przeprowadź procedurę opisaną w manualu, żeby wykluczyć wiązkę. Jak okaże się że wszystko jest drożne to będziesz musiał zrzucić miskę skrzyni i zorientować się którego typu płytę sterującą masz u siebie w skrzyni. PS. fajny nick, taki oryginalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 3 godziny temu, SubaruTribeca3,6 napisał: Witam, jestem nowy na forum:) wiem, że podobny temat był już na forum ale nie zostało zbyt wiele wyjaśnione, być może do tej pory ktoś z podobnym problemem był już tutaj i ma go już za sobą. Problem dotyczy Subaru Tribeca 3,6 2007 r. wersja USA. Raz na jakiś czas wyskakuje kontrolka AT OIL TEMP + ESP + CHECK ENGINE + migający CRUISE (czasem też ABS ale nie zawsze) i w tym momencie pogarsza się kultura pracy skrzyni (uderzenia podczas zmiany biegów) choć też nie zawsze. Po zgaszeniu auta i odpaleniu od nowa pozostają tylko kontrolki ESP + CRUISE + CHECK i skrzynia pracuje normalnie. Czasem tez skrzynia "uderzy" bez zapalenia się kontrolki. Nie ma reguły kiedy takie zjawisko wystąpi, nieraz po przejechaniu 100km a nie raz po przejechaniu 5km. Jazda spokojna nie przekraczająca 140km/h. Po podłączeniu do komputera zarejestrowano błędy o numerach: - P0700 - P1710 Wydaje mi się że to może być wina oprogramowania. Kiedyś też natrafiłem na taką opinię, że to może być wina zaśniedziałego przewodu masowego. Proszę o podpowiedz co to może być? To nie jest wina oprogramowania , masz padniety lub brudny (do wyczyszczenia czujnik prędkości w mechatronice skrzyni ) ta część nie występuje osobno , tylko razem z kasetą sterującą ok 5,5tys PLN , ale jest na to rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruTribeca3,6 Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 2 minuty temu, carfit napisał: To nie jest wina oprogramowania , masz padniety lub brudny (do wyczyszczenia czujnik prędkości w mechatronice skrzyni ) ta część nie występuje osobno , tylko razem z kasetą sterującą ok 5,5tys PLN , ale jest na to rozwiązanie Czy mógłbyś zdradzić jakie jest to rozwiązanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 3 minuty temu, SubaruTribeca3,6 napisał: Czy mógłbyś zdradzić jakie jest to rozwiązanie? poprawna diagnostyka , wyjęcie mechatroniki , sprawdzenie czujnika , ewentualna wymiana , adaptacja skrzyni i gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruTribeca3,6 Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 Teraz, carfit napisał: poprawna diagnostyka , wyjęcie mechatroniki , sprawdzenie czujnika , ewentualna wymiana , adaptacja skrzyni i gotowe Znasz serwis który już ten temat przerabiał i to bez problemu ogarnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 Teraz, SubaruTribeca3,6 napisał: Znasz serwis który już ten temat przerabiał i to bez problemu ogarnie? znam ale lepiej napisz skąd jesteś , będzie prościej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruTribeca3,6 Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 3 minuty temu, carfit napisał: znam ale lepiej napisz skąd jesteś , będzie prościej Okolice Krakowa ale odległość nie jest dużym problemem. Często się poruszam w okolice Warszawy. Zależy mi na konkretnej naprawie ponieważ jest to dość uciążliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 1 minutę temu, SubaruTribeca3,6 napisał: Okolice Krakowa ale odległość nie jest dużym problemem. Często się poruszam w okolice Warszawy. Zależy mi na konkretnej naprawie ponieważ jest to dość uciążliwe. No co Ci mogę zaproponować ..... Emil Frey Kraków , ASO MTS Dzierżoniów , jak w Wawie to ASO Koper , albo szukać dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruTribeca3,6 Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 1 minutę temu, carfit napisał: No co Ci mogę zaproponować ..... Emil Frey Kraków , ASO MTS Dzierżoniów , jak w Wawie to ASO Koper , albo szukać dalej Ok ale czy któryś z tych serwisów ma taką naprawę za sobą? Chodzi o to, że dzwoniłem już do dwóch ASO (polecanych na forum) w celu wstępnego ustalenia problemu i w jednym poradzili wymianę skrzyni a w drugim niezbyt wiedzieli co to może być. Jaki przybliżony koszt takiej operacji? Czy wspomniane 5,5 tys czy coś mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 10 minut temu, SubaruTribeca3,6 napisał: aki przybliżony koszt takiej operacji? Czy wspomniane 5,5 tys czy coś mniej? Nikt rozsądny bez diagnostyki nie poda Ci kosztów .... może być dużo mniej , może być dużo więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruTribeca3,6 Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 1 minutę temu, carfit napisał: Nikt rozsądny bez diagnostyki nie poda Ci kosztów .... może być dużo mniej , może być dużo więcej A co do sprawdzonego serwisu czy któryś z wymienionych ma za sobą taka naprawę? Wiesz coś na ten temat? A co z serwisem w Józefowie jakieś opinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 15 minut temu, SubaruTribeca3,6 napisał: Wiesz coś na ten temat? generalnie nie mam bladego pojęcia , co i jak, i za ile coś Ci narpawi może koledzy pomogą;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 W sumie wskazówka(nazwa)pojawiła się w tym temacie Polecam szukać w mieście gdzie urodziła się Krystyna Czubówna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Ah te forumowe kalambury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruTribeca3,6 Opublikowano 3 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Ok w takim razie dzięki Panowie za poświęcony czas, przynajmniej serwis będzie miał jakiś trop, bo z doświadczenia wiem, ze różnie to bywa. Tym bardziej ze przy regulacji zaworów i wymianie olejów przekładniowych prosiłem ASO Mikołów o sprawdzenie skrzyni to ograniczyli się tylko do wymiany oleju i przepłukania skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Czujnik prędkości na płycie sterującej skrzyni można wymienić, tutaj przykład na płycie nowszego typu (plastikowy filtr) https://www.subaruoutback.org/forums/109-gen-3-2005-2009/499945-repair-p1710-hard-shifts-5eat.html Wpierw zorientuj się która płyta sterująca jest u ciebie w skrzyni, metalowy czy plastikowy filtr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruTribeca3,6 Opublikowano 3 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 5 minut temu, lutek34 napisał: Czujnik prędkości na płycie sterującej skrzyni można wymienić, tutaj przykład na płycie nowszego typu (plastikowy filtr) https://www.subaruoutback.org/forums/109-gen-3-2005-2009/499945-repair-p1710-hard-shifts-5eat.html Wpierw zorientuj się która płyta sterująca jest u ciebie w skrzyni, metalowy czy plastikowy filtr. Czy po numerze VIN dojdziemy który filtr jest u mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Czy po numerze VIN dojdziemy który filtr jest u mnie? Wątpię żeby ktoś w 100%, udzielił takiej informacji. A co w przypadku jak u Ciebie skrzynia była wymieniana?Spuszczenie oleju i miski dla weryfikacji, to nie problem.Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamis Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 (edytowane) A tak przy okazji ten filtr metalowy / plastikowy wymienia sie przy każdym serwisie olejowym? Zbliża sie kolejna wymiana oleju w AT i zastanawiam się czy rownież ten filtr jest do wymiany? Ostatnio miałem wymieniany tylko ten przy nadkolu Edytowane 7 Maja 2019 przez Kamis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 10 godzin temu, Kamis napisał: A tak przy okazji ten filtr metalowy / plastikowy wymienia sie przy każdym serwisie olejowym? a co ile km wymieniasz olej w skrzyni? W serwisówkach nie ma nic na temat wymiany wewnętrznego filtra, tylko zewnętrzny. U mnie ten filtr był wymieniany po raz pierwszy przy okazji regeneracji konwertera przy przebiegu 213kkm, od tego momentu dwa razy wymieniałem olej w skrzyni, raz statycznie, raz dynamicznie i wymieniałem tylko filtr zewnętrzny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 11 godzin temu, Kamis napisał: A tak przy okazji ten filtr metalowy / plastikowy wymienia sie przy każdym serwisie olejowym? Zbliża sie kolejna wymiana oleju w AT i zastanawiam się czy rownież ten filtr jest do wymiany? Ostatnio miałem wymieniany tylko ten przy nadkolu To tak naprawdę nie jest filtr a sitko , filtr jest w nadkolu lub przykręcony do skrzyni , (filtr papierowy) , zasada jest taka że filtra/sitka wewn. nie trzeba wymieniać , ale warto jak się nie zna historii auta , czasem zdjąć miskę i zwyczajnie go wyczyścić , wymienić , ( często nie występuję jako cześć zamienna ) . Warto taki filtr wtedy wsadzić do myjki UV i wyciągasz jak nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 2 minuty temu, carfit napisał: To tak naprawdę nie jest filtr a sitko plastikowy "filtr", to nie takie sitko, coś tam na pewno filtruje. o. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 plastikowy owszem , dlatego napisałem że są skrzynie gdzie mimo filtra wewn. nie występuje jako część zamienna , najczęściej jeśli jest filtr zewn. , ale nie jest to też regułą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruTribeca3,6 Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 W dniu 3.05.2019 o 16:53, lutek34 napisał: Czujnik prędkości na płycie sterującej skrzyni można wymienić, tutaj przykład na płycie nowszego typu (plastikowy filtr) https://www.subaruoutback.org/forums/109-gen-3-2005-2009/499945-repair-p1710-hard-shifts-5eat.html Wpierw zorientuj się która płyta sterująca jest u ciebie w skrzyni, metalowy czy plastikowy filtr. Panowie jestem wstępnie umówiony na oględziny mojej skrzyni. Po opisaniu problemu przeze mnie, serwis skrzyń automatycznych wstępnie zdiagnozował uszkodzony konwerter mimo ze nie zauważyłem objawów przemawiających za tym aby był uszkodzony (szarpanie podczas jazdy). Czy jest to prawdopodobne ze konwerter może powodować taki błąd? Tym bardziej ze nie jest to ciągły problem tylko występujący od czasu do czasu. W piątek jadę na wizytę i nie chcialbym żeby ktoś mi wcisnął nie trafioną diagnozę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się