Skocz do zawartości

Problem AT Subaru Tribeca


SubaruTribeca3,6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum:) wiem, że podobny temat był już na forum ale nie zostało zbyt wiele wyjaśnione, być może do tej pory ktoś z podobnym problemem był już tutaj i  ma go już za sobą.

Problem dotyczy Subaru Tribeca 3,6 2007 r. wersja USA. Raz na jakiś czas wyskakuje kontrolka AT OIL TEMP + ESP + CHECK ENGINE + migający CRUISE (czasem też ABS ale nie zawsze) i w tym momencie pogarsza się kultura pracy skrzyni (uderzenia podczas zmiany biegów) choć też nie zawsze. Po zgaszeniu auta i odpaleniu od nowa pozostają tylko kontrolki ESP + CRUISE + CHECK i skrzynia pracuje normalnie. Czasem tez skrzynia "uderzy" bez zapalenia się kontrolki.
Nie ma reguły kiedy takie zjawisko wystąpi, nieraz po przejechaniu 100km a nie raz po przejechaniu 5km. Jazda spokojna nie przekraczająca 140km/h.

Po podłączeniu do komputera zarejestrowano błędy o numerach:

- P0700
- P1710

Wydaje mi się że to może być wina oprogramowania. Kiedyś też natrafiłem na taką opinię, że to może być wina zaśniedziałego przewodu masowego. Proszę o podpowiedz co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd związany z czujnikiem prędkości turbiny 2, który znajduje się na płycie sterującej. Oczywiście wpierw przeprowadź procedurę opisaną w manualu, żeby wykluczyć wiązkę. Jak  okaże się że wszystko jest drożne to będziesz musiał zrzucić miskę skrzyni i zorientować się którego typu płytę  sterującą masz u siebie w skrzyni.

 

PS. fajny nick, taki oryginalny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, SubaruTribeca3,6 napisał:

Witam, jestem nowy na forum:) wiem, że podobny temat był już na forum ale nie zostało zbyt wiele wyjaśnione, być może do tej pory ktoś z podobnym problemem był już tutaj i  ma go już za sobą.

Problem dotyczy Subaru Tribeca 3,6 2007 r. wersja USA. Raz na jakiś czas wyskakuje kontrolka AT OIL TEMP + ESP + CHECK ENGINE + migający CRUISE (czasem też ABS ale nie zawsze) i w tym momencie pogarsza się kultura pracy skrzyni (uderzenia podczas zmiany biegów) choć też nie zawsze. Po zgaszeniu auta i odpaleniu od nowa pozostają tylko kontrolki ESP + CRUISE + CHECK i skrzynia pracuje normalnie. Czasem tez skrzynia "uderzy" bez zapalenia się kontrolki.
Nie ma reguły kiedy takie zjawisko wystąpi, nieraz po przejechaniu 100km a nie raz po przejechaniu 5km. Jazda spokojna nie przekraczająca 140km/h.

Po podłączeniu do komputera zarejestrowano błędy o numerach:

- P0700
- P1710

Wydaje mi się że to może być wina oprogramowania. Kiedyś też natrafiłem na taką opinię, że to może być wina zaśniedziałego przewodu masowego. Proszę o podpowiedz co to może być?

To nie jest wina oprogramowania , masz padniety lub brudny (do wyczyszczenia czujnik prędkości w mechatronice skrzyni ) ta część nie występuje osobno , tylko razem z kasetą sterującą ok 5,5tys PLN :( , ale jest na to rozwiązanie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, carfit napisał:

To nie jest wina oprogramowania , masz padniety lub brudny (do wyczyszczenia czujnik prędkości w mechatronice skrzyni ) ta część nie występuje osobno , tylko razem z kasetą sterującą ok 5,5tys PLN :( , ale jest na to rozwiązanie ;) 

Czy mógłbyś zdradzić jakie jest to rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, SubaruTribeca3,6 napisał:

Czy mógłbyś zdradzić jakie jest to rozwiązanie?

poprawna diagnostyka , wyjęcie mechatroniki , sprawdzenie czujnika , ewentualna wymiana , adaptacja skrzyni i gotowe :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SubaruTribeca3,6 napisał:

Znasz serwis który już ten temat przerabiał i to bez problemu ogarnie?

znam ;) ale lepiej napisz skąd jesteś , będzie prościej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, SubaruTribeca3,6 napisał:

Okolice Krakowa ale odległość nie jest dużym problemem. Często się poruszam w okolice Warszawy. Zależy mi na konkretnej naprawie ponieważ jest to dość uciążliwe.

No co Ci mogę zaproponować ..... ;) Emil Frey Kraków , ASO MTS Dzierżoniów , jak w Wawie to ASO Koper , albo szukać dalej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, carfit napisał:

No co Ci mogę zaproponować ..... ;) Emil Frey Kraków , ASO MTS Dzierżoniów , jak w Wawie to ASO Koper , albo szukać dalej ;) 

Ok ale czy któryś z tych serwisów ma taką naprawę za sobą? Chodzi o to, że dzwoniłem już do dwóch ASO (polecanych na forum) w celu wstępnego ustalenia problemu i w jednym poradzili wymianę skrzyni a w drugim niezbyt wiedzieli co to może być. Jaki przybliżony koszt takiej operacji? Czy wspomniane 5,5 tys czy coś mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, SubaruTribeca3,6 napisał:

aki przybliżony koszt takiej operacji? Czy wspomniane 5,5 tys czy coś mniej?

Nikt rozsądny bez diagnostyki nie poda Ci kosztów .... może być dużo mniej , może być dużo więcej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, SubaruTribeca3,6 napisał:

Wiesz coś na ten temat?

generalnie nie mam bladego pojęcia , co i jak, i za ile coś Ci narpawi ;) może koledzy pomogą;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie dzięki Panowie za poświęcony czas, przynajmniej serwis będzie miał jakiś trop, bo z doświadczenia wiem, ze różnie to bywa. Tym bardziej ze przy regulacji zaworów i wymianie olejów przekładniowych prosiłem ASO Mikołów o sprawdzenie skrzyni to ograniczyli się tylko do wymiany oleju i przepłukania skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik prędkości na płycie sterującej skrzyni można wymienić, tutaj przykład na płycie nowszego typu (plastikowy filtr) 

https://www.subaruoutback.org/forums/109-gen-3-2005-2009/499945-repair-p1710-hard-shifts-5eat.html

 

Wpierw zorientuj się która płyta sterująca jest u ciebie w skrzyni, metalowy czy plastikowy filtr.

fee8a1d7acc5ff4e794ac5c91fe17a77.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, lutek34 napisał:

Czujnik prędkości na płycie sterującej skrzyni można wymienić, tutaj przykład na płycie nowszego typu (plastikowy filtr) 

https://www.subaruoutback.org/forums/109-gen-3-2005-2009/499945-repair-p1710-hard-shifts-5eat.html

 

Wpierw zorientuj się która płyta sterująca jest u ciebie w skrzyni, metalowy czy plastikowy filtr.

fee8a1d7acc5ff4e794ac5c91fe17a77.png

Czy po numerze VIN dojdziemy który filtr jest u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po numerze VIN dojdziemy który filtr jest u mnie?
Wątpię żeby ktoś w 100%, udzielił takiej informacji. A co w przypadku jak u Ciebie skrzynia była wymieniana?
Spuszczenie oleju i miski dla weryfikacji, to nie problem.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji ten filtr metalowy / plastikowy wymienia sie przy każdym serwisie olejowym? Zbliża sie kolejna wymiana oleju w AT i zastanawiam się czy rownież ten filtr jest do wymiany? Ostatnio miałem wymieniany tylko ten przy nadkolu

Edytowane przez Kamis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kamis napisał:

A tak przy okazji ten filtr metalowy / plastikowy wymienia sie przy każdym serwisie olejowym?

 

a co ile km wymieniasz olej w skrzyni? W serwisówkach nie ma nic na temat wymiany wewnętrznego filtra, tylko zewnętrzny. U mnie ten filtr był wymieniany po raz pierwszy przy okazji regeneracji konwertera przy przebiegu 213kkm, od tego momentu dwa razy wymieniałem olej w skrzyni, raz statycznie, raz dynamicznie i wymieniałem tylko filtr zewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kamis napisał:

A tak przy okazji ten filtr metalowy / plastikowy wymienia sie przy każdym serwisie olejowym? Zbliża sie kolejna wymiana oleju w AT i zastanawiam się czy rownież ten filtr jest do wymiany? Ostatnio miałem wymieniany tylko ten przy nadkolu

To tak naprawdę nie jest filtr a sitko , filtr jest w nadkolu lub przykręcony do skrzyni , (filtr papierowy) , zasada jest taka że filtra/sitka wewn. nie trzeba wymieniać , ale warto jak się nie zna historii auta , czasem zdjąć miskę i zwyczajnie go wyczyścić , wymienić , ( często nie występuję jako cześć zamienna ) . Warto taki filtr wtedy wsadzić do myjki UV i wyciągasz jak nowy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plastikowy owszem , dlatego napisałem że są skrzynie gdzie mimo filtra wewn. nie występuje jako część zamienna , najczęściej jeśli jest filtr zewn. , ale nie jest to też regułą . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.05.2019 o 16:53, lutek34 napisał:

Czujnik prędkości na płycie sterującej skrzyni można wymienić, tutaj przykład na płycie nowszego typu (plastikowy filtr) 

https://www.subaruoutback.org/forums/109-gen-3-2005-2009/499945-repair-p1710-hard-shifts-5eat.html

 

Wpierw zorientuj się która płyta sterująca jest u ciebie w skrzyni, metalowy czy plastikowy filtr.

fee8a1d7acc5ff4e794ac5c91fe17a77.png

Panowie jestem wstępnie umówiony na oględziny mojej skrzyni. Po opisaniu problemu przeze mnie, serwis skrzyń automatycznych wstępnie zdiagnozował uszkodzony konwerter mimo ze nie zauważyłem objawów przemawiających za tym aby był uszkodzony (szarpanie podczas jazdy). Czy jest to prawdopodobne ze konwerter może powodować taki błąd? Tym bardziej ze nie jest to ciągły problem tylko występujący od czasu do czasu. W piątek jadę na wizytę i nie chcialbym żeby ktoś mi wcisnął nie trafioną diagnozę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...