Skocz do zawartości

WRX STI po raz drugi


Tommi1

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Tommi1 napisał:

Ta ale chciałbym żeby jednak 18' też wchodziło wiec mysle że maks będzie 355 może 360 zależy jak zacisk będzie wielki.

Miałem tarcze 355 i był duży zapas do felgi 18", więc 362mm wejdzie spokojnie - to tylko 3,5mm na promieniu ;). Te zaciski stosują w rajdach, gdzie używane są koła 18", więc nie wierzę, że ktoś robiłby to pod 19" felgę jedynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Simon WRC napisał:

Miałem tarcze 355 i był duży zapas do felgi 18", więc 362mm wejdzie spokojnie - to tylko 3,5mm na promieniu ;). Te zaciski stosują w rajdach, gdzie używane są koła 18", więc nie wierzę, że ktoś robiłby to pod 19" felgę jedynie.

Ja tylko mam jedno "ale", ja naprawdę wspieram polskie firmy etc. To boje się że za chwile firma się "zwinie" i zaczną się kłopoty z dostępem do czesci etc.  Jednak z jednej strony takie AP jest na rynku wiele wiele lat i chyba jest w stanie zapewnić większe bezpieczeństwo w dostępie do części zamiennych. Bo już różnica w cenie aż tak duża nie jest pomiędzy tymi producentami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MaciekK napisał:

Jeżeli tarcza 350mm z dużym zaciskiem od Porsche wchodzi na felgę 17 cali to 362mm pod 18 cali też powinno wejść z odpowiednim zaciskiem. Będzie OK pod względem performance i cieszenia oka :-) 

Kooooootfa (taka statkowa ;):P) to fucktycznie OEM Brembo jest wielkie i grube.czytać. Spuchnięte jak na zacisk hamulcowy...

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wpadły nowe klocki na przod (Mintexy F6R), jak narazie dotarte i zrobione jakieś 35 km. Wstępnie wrażenia są niezłe, na zimnym bardzo podobnie się zachowują jak poprzednie M1155 ale jak już się dogrzeją to "łapią" jak dzikie lub tak jak bym chciał. I nie piszczą bardziej niż M1155 przynajmniej jak narazie :D.

 

Jedna rzeczą jaką zauważyłem to to że jeden klocek jest dużo bardziej "zdarty" niż pozostałe...

 

DSC_0618.JPG

 

Zapowiada się że albo zmiana na 6 tłoka będzie albo trzeba będzie zaciski do regeneracji posłać na jesieni...

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, suselek17 napisał:

35 km ?

Wklejam zdanie i tłumaczę... :P;)

"Dziś wpadły nowe klocki na przod (Mintexy F6R), jak narazie dotarte i zrobione jakieś 35 km."

 

Wczoraj zmieniłem klocki hamulcowe "osi" przedniej na nowe, stop.

Mintex'y F6R, stop.

Zostały dotarte wg. Zaleceń producenta, stop.

Przejechane na nich około 35 kilometrów, stop. 

 

;):D:biglol:

 

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gutek napisał:

Układałeś klocki tak jak zalecają , 10 razy ze 140 do 50 ? Mnie czeka instalacja 1155 przód i tył razem z tarczami,  tylko to "agresywne" docieranie" trochę mnie przeraża :).

Tak jak jest w załączonej ulotce (układanie oczywiście na niemieckiej autostradzie ;)).

1155 trochę delikatniej się to robi więc "no stresa just press" :D. Te 1155 też dużo wytrzymują :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gutek napisał:

Układałeś klocki tak jak zalecają , 10 razy ze 140 do 50 ? Mnie czeka instalacja 1155 przód i tył razem z tarczami,  tylko to "agresywne" docieranie" trochę mnie przeraża :).

Ja nie robiłem nic takiego w kwestii 1155 :). Po prostu pojeździłem normalnie bez zbędnego przeciążania hamulców. Wymieniałem cały komplet tj. tarcze i klocki.

Zrobiłem od wymiany pewnie około tysiąca km i hamują bardzo dobrze, nawet nie piszczą ;).

 

  

2 godziny temu, Tommi1 napisał:

Tak jak jest w załączonej ulotce (układanie oczywiście na niemieckiej autostradzie ;)).

A po co aż do Niemiec jeździć ;), na polskiej autostradzie też można legalnie 140 pojechać :P.

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simon , ja miałem taki sam plan tylko w kontakcie z pizza dostałem instrukcje żeby ułożyć te hamulce w sposób "dynamiczny" o którym mowa.Ma to zdecydowanie poprawić jakość hamowania. Dla mnie to trochę ekstremalny sposób,  ale pizzabrakes takie daje zalecenia.Zresztą kontakt z dystrybutorem jest naprawdę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, gutek napisał:

Dla mnie to trochę ekstremalny sposób

A co tu takiego ekstremalnego? Mintex zaleca dla mieszanek typu M:

Etap I: 3/4 lekkie hamowania z 50 do 0 (bez blokowania kół)

Etap II: 8/9 lekkie hamowania z 140 do 50 (bez blokowania kół) dla M1155 (dla M1144 6/7 z 110 do 40, dla M1166 9/10 z 140 do 50)

Etap III: Odstawić auto na dłuższy czas aby klocki wystygły

 

Jakaś boczna droga z długą prostą i mniejszym ruchem (a o to obecnie nie trudno) i heja. Ja tak układałem w zeszłym roku M1155.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Ptasi0r napisał:

A co tu takiego ekstremalnego? Mintex zaleca dla mieszanek typu M:

Etap I: 3/4 lekkie hamowania z 50 do 0 (bez blokowania kół)

Etap II: 8/9 lekkie hamowania z 140 do 50 (bez blokowania kół) dla M1155 (dla M1144 6/7 z 110 do 40, dla M1166 9/10 z 140 do 50)

Etap III: Odstawić auto na dłuższy czas aby klocki wystygły

Można powiedzieć, że bez czytania tego zrobiłem mniej więcej zgodnie z instrukcją :). Efekt jest taki, że hamują naprawdę dobrze - wydajnościowo porównywalnie z RC5+, ale bez zbędnego szumu, dudnienia i telepania nadwoziem. Wyraźnie lepiej niż DS2500.

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tommi1 napisał:

Wklejam zdanie i tłumaczę... :P;)

"Dziś wpadły nowe klocki na przod (Mintexy F6R), jak narazie dotarte i zrobione jakieś 35 km."

 

Wczoraj zmieniłem klocki hamulcowe "osi" przedniej na nowe, stop.

Mintex'y F6R, stop.

Zostały dotarte wg. Zaleceń producenta, stop.

Przejechane na nich około 35 kilometrów, stop. 

 

;):D:biglol:

 

Teraz weszło:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ptasi0r napisał:

A co tu takiego ekstremalnego? Mintex zaleca dla mieszanek typu M:

Etap I: 3/4 lekkie hamowania z 50 do 0 (bez blokowania kół)

Etap II: 8/9 lekkie hamowania z 140 do 50 (bez blokowania kół) dla M1155 (dla M1144 6/7 z 110 do 40, dla M1166 9/10 z 140 do 50)

Etap III: Odstawić auto na dłuższy czas aby klocki wystygły

 

Jakaś boczna droga z długą prostą i mniejszym ruchem (a o to obecnie nie trudno) i heja. Ja tak układałem w zeszłym roku M1155.

 

Zamontowałeś gumki sti do belki skrzyni , pitch stopa zdecydowałeś się zamontować tak jak Ci polecałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Simon WRC napisał:

Można powiedzieć, że bez czytania tego zrobiłem mniej więcej zgodnie z instrukcją :)

Jak ktoś już zaprawiony to takie rzeczy robi sie instynktownie:) Ważne żeby w ogólnym bilansie częściej układać klocki niż docierać silnik:D

 

17 minut temu, gutek napisał:

Zamontowałeś gumki sti do belki skrzyni , pitch stopa zdecydowałeś się zamontować tak jak Ci polecałem ?

Pitch stop kupiłem też od STI Performance, opisałem na forum wrażenia po montażu. Gumki od belki jeszcze czekają na półce na swoją kolej.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ptasi0r napisał:

Jak ktoś już zaprawiony to takie rzeczy robi sie instynktownie:) Ważne żeby w ogólnym bilansie częściej układać klocki niż docierać silnik:D

 

Pitch stop kupiłem też od STI Performance, opisałem na forum wrażenia po montażu. Gumki od belki jeszcze czekają na półce na swoją kolej.

A ja wiebawszy wszystko z N grupy, łapę skrzyni i poduszkę skrzyni, poduszki silnika i wszystkie tuleje tylniego dyfra. I nawet na kluczyku w kieszeni zaczołem czuć wibracje :P

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ptasi0r napisał:

To musiałby być bardzo kręty OS zeby tak klocki zjadło:D

Moje doświadczenie z RC6 na N-grupowym zacisku było takie, że starczyły na 2 Ułęże i na dojazdówce przy powrocie już hamowałem ręcznym, bo bałem się o tarcze :biglol:. W sumie przejechały jakieś 500km dojazdówki i ok. 150km OESowych ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2020 o 11:04, Simon WRC napisał:

Można powiedzieć, że bez czytania tego zrobiłem mniej więcej zgodnie z instrukcją :). Efekt jest taki, że hamują naprawdę dobrze - wydajnościowo porównywalnie z RC5+, ale bez zbędnego szumu, dudnienia i telepania nadwoziem. Wyraźnie lepiej niż DS2500. 

Ja u siebie mam własnie DS2500  przód i tył  DS performence , wcześniej miałem Hawk  i różnica po założeniu ferodo na pewno odczuwalna na + choć szału niema   ale  piszczą jak rosyjski pociąg jak się rozgrzeją  ;) Natomiast  już wiem jakie następne będą po waszych opiniach   :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja HPS'y miałem założone jeszcze w Hawk'u nie było źle były przewidywalne i stabilne no i mało pyliły. 

Natomiast z każdym kilometrem przejechanym STi w różnych warunkach drogowych od zimowego człapania po autostradzie do trackdayowych przygód przy temperaturze powietrza (+33 stopnie) to uważam że M1155 jak do tej pory były naprawdę świetnymi klockami jak i poziom pylenia był zadowalający. Natomiast o F6R powiedziałem tyle co zaobserwowałem przez pierwsze 35 kilometrów użytkowania. Mam nadzieję że bedzie jeszcze szansa w tym roku na to że sprawdzę je gdzieś na torze podczas jakiegoś eventu.

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...