Nurek Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 (edited) Hej, wiem że temat wałkowany wiele razy, ale mam pytanie. Sprzęgło zaczyna się kończyć przy przebiegu 135 tyś (normalna sprawa), co radzicie, wkładać oryginał za 2 tysie, czy zamiennik sporo tanszy? Przy okazji ma być sprawdzone koło dwumasowe, jeśli się okaże, że też do wymiany, to robić konwersję na jednomasę? Co sądzicie? Edited November 19, 2018 by Nurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 39 minut temu, Nurek napisał: Sprzęgło zaczyna się kończyć przy przebiegu 135 tyś (normalna sprawa), To nie jest normalne przy takim przebiegu. Zrób konwersje stracisz trochę na komforcie ale zapomnisz na długo o sprzęgle Link to comment Share on other sites More sharing options...
alikk1 Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Dorzucam swoje 3 grosze bo sam 2 tygodnie temu miałem ten sam przypadek. 145 tysiecy mam nalatane i sprzeglo ćwierkało w niebogłosy. [takiego juz kupilem] Nie bawilem sie w dwumasy choć rozważałem - od razu wsadziłem jednomase. tak, jest spadek komfortu - za to przyśpieszenie zdecydowanie lepsze no i jak kolega wyżej - zapominasz o problemie na dlugie lata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 8 minut temu, alikk1 napisał: Dorzucam swoje 3 grosze bo sam 2 tygodnie temu miałem ten sam przypadek. 145 tysiecy mam nalatane i sprzeglo ćwierkało w niebogłosy. [takiego juz kupilem] Nie bawilem sie w dwumasy choć rozważałem - od razu wsadziłem jednomase. tak, jest spadek komfortu - za to przyśpieszenie zdecydowanie lepsze no i jak kolega wyżej - zapominasz o problemie na dlugie lata. Ja kupiłem legacy z 231k km na szafie i cwierkał teraz ma 254k km i ćwierka nadal Ale sprzęgło zaczęło się kończyć. Dziś oddałem do aso Na konwersje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nurek Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 Dziś oddałem do aso Na konwersje Sprzęgło oryginał zakładasz czy jakiś dobry zamiennik. Dodam, ze w Aso odradzają mi zamiennik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 18 minut temu, Nurek napisał: Sprzęgło oryginał zakładasz czy jakiś dobry zamiennik. Dodam, ze w Aso odradzają mi zamiennik. Zamiennik zamiennikowi nierówny. Jaki zamiennik Ci odradzają? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nurek Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 Zamiennik zamiennikowi nierówny. Jaki zamiennik Ci odradzają? Szczerze mówiąc to chyba każdy, ale zgłębię temat, bo podejrzewam ze niektóre zamienniki to oryginały bez znaczka Subaru, niestety nie wiem które Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyckocholik Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Sprzęgło ćwierkało u mnie od 180kkm raz mocniej raz ciszej, olewałem temat bo nie było wibracji i tak do 250kkm jeździłem. Po wyjęciu okazało się że jest powiększony luz na sprężynach trochę poza normę ale w sumie tragedii nie ma. Samo sprzęgło w bardzo dobrym stanie. Więc jak masz koniec sprzęgła przy 130kkm to coś nie bardzo albo ze sprzęgłem albo z kierowcą. Akurat miałem już przygotowane jedno masowe więc założyłem. Jest spadek komfortu jak na 4tym 5tym biegu zejdziesz poniżej 1500rpm i depniesz to trzepie budą że plomby wypadają (tylko czy masz dwumasę czy jednomasę to i tak nieużyteczny zakres do przyspieszania). Myślę czy nie zregenerować dwumasowego bo mi leży, a jest niewytarte. Możesz poszukać używek i dać do machera na szlif i zakucia nowych okładek. Możesz kupić docisk i tarcze nową, a poszukać zamachowego używanego (warunek żeby wszystkie zęby były i nie było pęknięte) dać na szlif. Oczywiście koniecznie nowe łożysko dociskowe no i jak odkręcasz już sprzęgło to warto wymienić uszczelniacz wału korbowego nawet jak suchy żeby tam już nie grzebać. Jeśli będziesz robił sam podpowiem że łatwiej silnik wyjąć niż wyjechać skrzynią (ja nie posłuchałem i żałowałem). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 2 minuty temu, cyckocholik napisał: Jest spadek komfortu jak na 4tym 5tym biegu zejdziesz poniżej 1500rpm i depniesz to trzepie budą że plomby wypadają Nigdy tego nie doświadczyłem, a na jednomasie jeżdżę już jakieś 40k km. Owszem zdarzyło mi się w tym czasie ze 3 razy zasmrodzić "kapustką" przy zbyt energicznym podjeżdżaniu pod krawężnik, co nie miało miejsca przy dwumasie, ale nigdy nie zaobserwowałem objawów, o których piszesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nurek Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 No dobra, ogólnie ćwierkanie u mnie nie występuje jedynie już szarpie przy ruszaniu, co już mnie mocno denerwuje. Dzięki wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi, a polecacie któryś zamiennik w końcu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Exedy - robią na 1 montaż i taki kupiłem do siebie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nurek Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 Exedy - robią na 1 montaż i taki kupiłem do siebie Dzięki, daj znać jeśli możesz jak wrażenia po wymianie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 2 minuty temu, Nurek napisał: Dzięki, daj znać jeśli możesz jak wrażenia po wymianie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Jak tylko auto odbiorę bo dziś wjechało na serwis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nurek Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 Jak tylko auto odbiorę bo dziś wjechało na serwis No i ekstra.Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 W dniu 19.11.2018 o 21:27, Nurek napisał: No i ekstra. Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odebrałem auto. Sprzęgło chodzi miękko mam wrażenie że silnik chętniej się wkręca na obroty. W końcu nie ma cwierkania dwumasy. Co do jazdy to pojawiają się typowe dla sztywnego koła wibracje przy duszeniu auta na niskich obrotach. polecam takiego moda. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nurek Posted November 24, 2018 Author Share Posted November 24, 2018 Odebrałem auto. Sprzęgło chodzi miękko mam wrażenie że silnik chętniej się wkręca na obroty. W końcu nie ma cwierkania dwumasy. Co do jazdy to pojawiają się typowe dla sztywnego koła wibracje przy duszeniu auta na niskich obrotach. polecam takiego moda. Dzięki, dobije chyba to sprzęgło jeszcze i po nowym roku zrobię.Objawy u mnie ustały chwilowo, stąd decyzja. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przecier Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Jako, że sam kilka tysięcy km temu wymieniłem dwumas na jednomase to się wypowiem, nie wiem może źle dobrane mam to sprzęgło ale dobierane było według rad kolegów tu z forum, ale mimo pierwszego wrażenia pozytywnego z jednomasą to stanowczo odradzam, komfort spada masakrycznie, ( dźwięki i drgania, różnego rodzaju dochodzą ), przy jarać sprzęgło jest masakra łatwo, biegi wchodzą ciężej czyli synchronizacja dostaje w dupę, fakt na plus jest lepiej wkręcający się silnik w dolnym zakresie obrotów, ale kurcze ja jak tylko skończe palić to sprzęgło co mam obecnie wracam do dwu masy. Ja zamontowałem do siebie taki komplet sprzęgła: Forester 2007 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa061 1x docisk sprzęgła 30210aa590 1x tarcza sprzęgła 30100aa851 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051 1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021 lub 30530AA220 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 1x łożysko koła zamachowego 806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.) A sprzęgło dokładnie to: https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974#opis_start I może gdyby nie to, że tak łatwo się pali to było by adekwatnie do zaoszczędzonych pieniędzy względem dwumasy. Pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyckocholik Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 14 godzin temu, Mariusz Pantol napisał: przy jarać sprzęgło jest masakra łatwo U mnie nie ma szans przypalić, może masz docisk słaby, lub uszczelniacz wału popuszcza, może błąd montażowy źle odtłuszczone, ostatecznie złe łożysko wciskowe albo problem z cofanie pompki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 15 godzin temu, Mariusz Pantol napisał: Jako, że sam kilka tysięcy km temu wymieniłem dwumas na jednomase to się wypowiem, nie wiem może źle dobrane mam to sprzęgło ale dobierane było według rad kolegów tu z forum, ale mimo pierwszego wrażenia pozytywnego z jednomasą to stanowczo odradzam, komfort spada masakrycznie, ( dźwięki i drgania, różnego rodzaju dochodzą ), przy jarać sprzęgło jest masakra łatwo, biegi wchodzą ciężej czyli synchronizacja dostaje w dupę, fakt na plus jest lepiej wkręcający się silnik w dolnym zakresie obrotów, ale kurcze ja jak tylko skończe palić to sprzęgło co mam obecnie wracam do dwu masy. Ja zamontowałem do siebie taki komplet sprzęgła: Forester 2007 1x koło zamachowe jednomasowe 12342aa061 1x docisk sprzęgła 30210aa590 1x tarcza sprzęgła 30100aa851 1x łożysko oporowe - dociskowe 30502aa051 1x łapa - widełki sprzęgła 30530AA021 lub 30530AA220 2x zapinka łożyska oporowego 30539AA000 8x śruba koła zamachowego 800610740 1x łożysko koła zamachowego 806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.) A sprzęgło dokładnie to: https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974#opis_start I może gdyby nie to, że tak łatwo się pali to było by adekwatnie do zaoszczędzonych pieniędzy względem dwumasy. Pozdro. Wyreguluj luz między wysprzeglikiem A łapą sprzęgła. Ten sam set mam u siebie i ZERO problemów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przecier Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 Ok Umówię się na warsztat i sprawdzę wasze pomysły co może być nie tak. Dzięki. W dniu 29.11.2018 o 10:23, niebieskiultras napisał: Wyreguluj luz między wysprzeglikiem A łapą sprzęgła. Ten sam set mam u siebie i ZERO problemów A jeszcze powiedz mi w jaki sposób się to reguluje???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now