Jump to content

2.0R sprzegło + dwumas


Nurek
 Share

Recommended Posts

Hej, wiem że temat wałkowany wiele razy, ale mam pytanie.
Sprzęgło zaczyna się kończyć przy przebiegu 135 tyś (normalna sprawa), co radzicie, wkładać oryginał za 2 tysie, czy zamiennik sporo tanszy?
Przy okazji ma być sprawdzone koło dwumasowe, jeśli się okaże, że też do wymiany, to robić konwersję na jednomasę?
Co sądzicie?

Edited by Nurek
Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Nurek napisał:


Sprzęgło zaczyna się kończyć przy przebiegu 135 tyś (normalna sprawa),

To nie jest normalne przy takim przebiegu.

Zrób konwersje stracisz trochę na komforcie ale zapomnisz na długo o sprzęgle

Link to comment
Share on other sites

Dorzucam swoje 3 grosze bo sam 2 tygodnie temu miałem ten sam przypadek.

145 tysiecy mam nalatane i sprzeglo ćwierkało w niebogłosy. [takiego juz kupilem]

Nie bawilem sie w dwumasy choć rozważałem - od razu wsadziłem jednomase.

tak, jest spadek komfortu - za to przyśpieszenie zdecydowanie lepsze no i jak kolega wyżej - zapominasz o problemie na dlugie lata. 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, alikk1 napisał:

Dorzucam swoje 3 grosze bo sam 2 tygodnie temu miałem ten sam przypadek.

145 tysiecy mam nalatane i sprzeglo ćwierkało w niebogłosy. [takiego juz kupilem]

Nie bawilem sie w dwumasy choć rozważałem - od razu wsadziłem jednomase.

tak, jest spadek komfortu - za to przyśpieszenie zdecydowanie lepsze no i jak kolega wyżej - zapominasz o problemie na dlugie lata. 

 

Ja kupiłem legacy z 231k km na szafie i cwierkał teraz ma 254k km i ćwierka nadal Ale sprzęgło zaczęło się kończyć.

Dziś oddałem do aso Na konwersje

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Nurek napisał:


Sprzęgło oryginał zakładasz czy jakiś dobry zamiennik.
Dodam, ze w Aso odradzają mi zamiennik.

Zamiennik zamiennikowi nierówny.

Jaki zamiennik Ci odradzają?

Link to comment
Share on other sites

Zamiennik zamiennikowi nierówny.
Jaki zamiennik Ci odradzają?

Szczerze mówiąc to chyba każdy, ale zgłębię temat, bo podejrzewam ze niektóre zamienniki to oryginały bez znaczka Subaru, niestety nie wiem które ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Sprzęgło ćwierkało u mnie od 180kkm raz mocniej raz ciszej, olewałem temat bo nie było wibracji i tak do 250kkm jeździłem. Po wyjęciu okazało się że jest powiększony luz na sprężynach trochę poza normę ale w sumie tragedii nie ma. Samo sprzęgło w bardzo dobrym stanie. Więc jak masz koniec sprzęgła przy 130kkm to coś nie bardzo albo ze sprzęgłem albo z kierowcą. Akurat miałem już przygotowane jedno masowe więc założyłem. Jest spadek komfortu jak na 4tym 5tym biegu zejdziesz poniżej 1500rpm i depniesz to trzepie budą że plomby wypadają (tylko czy masz dwumasę czy jednomasę to i tak nieużyteczny zakres do przyspieszania). Myślę czy nie zregenerować dwumasowego bo mi leży, a jest niewytarte. Możesz poszukać używek i dać do machera na szlif i zakucia nowych okładek. Możesz kupić docisk i tarcze nową, a poszukać zamachowego używanego (warunek żeby wszystkie zęby były i nie było pęknięte) dać na szlif. Oczywiście koniecznie nowe łożysko dociskowe no i jak odkręcasz już sprzęgło to warto wymienić uszczelniacz wału korbowego nawet jak suchy żeby tam już nie grzebać. Jeśli będziesz robił sam podpowiem że łatwiej silnik wyjąć niż wyjechać skrzynią (ja nie posłuchałem i żałowałem).

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, cyckocholik napisał:

Jest spadek komfortu jak na 4tym 5tym biegu zejdziesz poniżej 1500rpm i depniesz to trzepie budą że plomby wypadają

Nigdy tego nie doświadczyłem, a na jednomasie jeżdżę już jakieś 40k km.

Owszem zdarzyło mi się w tym czasie ze 3 razy zasmrodzić "kapustką" przy zbyt energicznym podjeżdżaniu pod krawężnik, co nie miało miejsca przy dwumasie, ale nigdy nie zaobserwowałem objawów, o których piszesz.

Link to comment
Share on other sites

No dobra, ogólnie ćwierkanie u mnie nie występuje jedynie już szarpie przy ruszaniu, co już mnie mocno denerwuje.
Dzięki wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi, a polecacie któryś zamiennik w końcu?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.11.2018 o 21:27, Nurek napisał:


No i ekstra.
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odebrałem auto.

Sprzęgło chodzi miękko mam wrażenie że silnik chętniej się wkręca na obroty.

W końcu nie ma cwierkania dwumasy.

Co do jazdy to pojawiają się typowe dla sztywnego koła wibracje przy duszeniu auta na niskich obrotach.

 

 

polecam takiego moda.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Odebrałem auto.
Sprzęgło chodzi miękko mam wrażenie że silnik chętniej się wkręca na obroty.
W końcu nie ma cwierkania dwumasy.
Co do jazdy to pojawiają się typowe dla sztywnego koła wibracje przy duszeniu auta na niskich obrotach.
 
 
polecam takiego moda.

Dzięki, dobije chyba to sprzęgło jeszcze i po nowym roku zrobię.
Objawy u mnie ustały chwilowo, stąd decyzja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Jako, że sam kilka tysięcy km temu wymieniłem dwumas na jednomase to się wypowiem, nie wiem może źle dobrane mam to sprzęgło ale dobierane było według rad kolegów tu z forum, ale mimo pierwszego wrażenia pozytywnego z jednomasą to stanowczo odradzam, komfort spada masakrycznie, ( dźwięki i drgania, różnego rodzaju dochodzą ), przy jarać sprzęgło jest masakra łatwo, biegi wchodzą ciężej czyli synchronizacja dostaje w dupę, fakt na plus jest lepiej wkręcający się silnik w dolnym zakresie obrotów, ale kurcze ja jak tylko skończe palić to sprzęgło co mam obecnie wracam do dwu masy.

Ja zamontowałem do siebie taki komplet sprzęgła:

Forester 2007

1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa061
1x docisk sprzęgła        30210aa590
1x tarcza sprzęgła        30100aa851
1x łożysko oporowe - dociskowe    30502aa051
1x łapa - widełki sprzęgła    30530AA021 lub 30530AA220
2x zapinka łożyska oporowego    30539AA000
8x śruba koła zamachowego    800610740
1x łożysko koła zamachowego    806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.)

 

 

A sprzęgło dokładnie to: https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974#opis_start

 

I może gdyby nie to, że tak łatwo się pali to było by adekwatnie do zaoszczędzonych pieniędzy względem dwumasy.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Mariusz Pantol napisał:

przy jarać sprzęgło jest masakra łatwo

U mnie nie ma szans przypalić, może masz docisk słaby, lub uszczelniacz wału popuszcza, może błąd montażowy źle odtłuszczone, ostatecznie złe łożysko wciskowe albo problem z cofanie pompki.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Mariusz Pantol napisał:

Jako, że sam kilka tysięcy km temu wymieniłem dwumas na jednomase to się wypowiem, nie wiem może źle dobrane mam to sprzęgło ale dobierane było według rad kolegów tu z forum, ale mimo pierwszego wrażenia pozytywnego z jednomasą to stanowczo odradzam, komfort spada masakrycznie, ( dźwięki i drgania, różnego rodzaju dochodzą ), przy jarać sprzęgło jest masakra łatwo, biegi wchodzą ciężej czyli synchronizacja dostaje w dupę, fakt na plus jest lepiej wkręcający się silnik w dolnym zakresie obrotów, ale kurcze ja jak tylko skończe palić to sprzęgło co mam obecnie wracam do dwu masy.

Ja zamontowałem do siebie taki komplet sprzęgła:

Forester 2007

1x koło zamachowe jednomasowe    12342aa061
1x docisk sprzęgła        30210aa590
1x tarcza sprzęgła        30100aa851
1x łożysko oporowe - dociskowe    30502aa051
1x łapa - widełki sprzęgła    30530AA021 lub 30530AA220
2x zapinka łożyska oporowego    30539AA000
8x śruba koła zamachowego    800610740
1x łożysko koła zamachowego    806212020 lub 6201-2RS2-C3 NKE 12(wew.)x32(zew.)x10(szer.)

 

 

A sprzęgło dokładnie to: https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-exedy-fjk2037/54974#opis_start

 

I może gdyby nie to, że tak łatwo się pali to było by adekwatnie do zaoszczędzonych pieniędzy względem dwumasy.

Pozdro.

Wyreguluj luz między wysprzeglikiem A łapą sprzęgła.

Ten sam set mam u siebie i ZERO problemów

Link to comment
Share on other sites

Ok       Umówię się na warsztat i sprawdzę wasze pomysły co może być nie tak. Dzięki.

W dniu 29.11.2018 o 10:23, niebieskiultras napisał:

Wyreguluj luz między wysprzeglikiem A łapą sprzęgła.

Ten sam set mam u siebie i ZERO problemów

A jeszcze powiedz mi w jaki sposób się to reguluje????

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...