hugo Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 (edytowane) Całą dyskusję o Fordzie, która została zapoczątkowana w temacie @irektob prowadzimy tutaj. Modele których dotyczy temat: Sierra 4x4 Scorpio 4x4 Escort 4x4 (silnik poprzecznie) Escort Cosworth (silnik wzdłużnie) Inne, które pominęłem a powinny się tu znaleźć. Edytowane 18 Września 2018 przez hugo zmiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 W takim razie na początek powtórzę zdjęcia.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 JA bym poprawił tytuł że o Fordzie Sierra i Scorpio 4x4 bo napęd niemal identyczny więc w zasadzie dotyczy obu No i jest jeszcze jeden rodzyn z takimi napędami, mianowicie Escort Cosworth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 8 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 (edytowane) Wiem, Van zaczął takiego reanimować, ale nie śledziłem jak mu poszło. Teraz tytuł powinien spełniać wymagania. Edytowane 8 Września 2018 przez hugo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 Oj @hugo namieszałeś teraz z tym tytułem nie wszystkie 4x4 były Cosworth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 9 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Wiem. Teraz może być? Jak nie to zaproponuj jaki ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 9 godzin temu, Oktan napisał: Oj @hugo namieszałeś teraz z tym tytułem nie wszystkie 4x4 były Cosworth i nie wszystkie sierry cosworth były 4x4,o ile w mkI wiadomo wszystkie były RWD,ale już mkII były cosworthy 4x4 i RDW -było ich stanowczo mniej nie miały wylotów powietrza w masce,bardziej wywiniętą maskę w rogach od strony szyby,dyfer 7,5cala(4x4 miały 7cali )z przodu czterotłoczka ale nie czepiajmy się,fajny temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 9 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 5 minut temu, irektob napisał: i nie wszystkie sierry cosworth były 4x4,o ile w mkI wiadomo wszystkie były RWD,ale już mkII były cosworthy 4x4 i RDW -było ich stanowczo mniej(...) Tak mi się wydawało, ale nie wszyscy o tym wiedzą, a napewno użytkownicy Subaru. Teraz taki Ford to rarytas jak Turbo Dziadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 te auta sie genialnie prowadzą może nie ori cosworth ale też kiedyś miałem sierry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 świetnie wygląda i wymiata....no i kierownik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 bordową miałem krótko, siedział tam 2.9 Cosworth BOA ze Scorpio, ale pewną czerwonkę chłostałem 4 lata i powiem Ci że tęsknię za nią, mega wytrwałe i wdzięczne auto oczywiście dbane eksploatacyjnie jak należy nawet sie wideło znalazło jakieś stare i tor którego już nie ma W dniu 9.09.2018 o 09:26, hugo napisał: Wiem. Teraz może być? Jak nie to zaproponuj jaki ma być. A może? 'Wszystko o Fordach Sierra & Scorpio głównie Cosworth i 4x4' Niech lud oceni Godzinę temu, irektob napisał: świetnie wygląda i wymiata....no i kierownik Dziena, cos tam machałem kierą kiedyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lelenbp Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Tak poczytałem trochę i w sumie nie tylko Cosworthy miały ten napęd na 4. Znajomy ma Sierre, która ma 2.9 a 2.0 115koni i również napęd na 4. To tak na prawdę dzieki temu autkowi zakochałem sie w napędzie na 4. tylko że ja kupiłem Subaru. Fakt przez to co te auto z nami przeżywało mogę stwierdzić że napęd jak i silnik są nie zawodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Sierra miała napęd 4x4 z różnymi silnikami: - XR4x4 MK1 2.8 V6 Hatchback -XR4x4 MK2 2.8 i 2.9 V6 Hatchback -4x4 MK2 2.0 DOHC Sedan i Kombi -MK2 Cosworth 4x4 2.0T Sedan Zawsze była skrzynia manualna tak jak i w Scorpio, jednak Scorpio miało tylko jeden motor połączony z 4x4 mianowicie 2.9 i wszystkie wersje nadwoziowe, lecz tylko MK1 i 2, MK3 były już tylko RWD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Nie wiedziałem, że w Fordzie też był k-jetronic https://www.olx.pl/oferta/ford-sierra-2-8-4x4-w-swietnej-kondycji-CID5-IDxrZ0V.html#71abe996b8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Niedawno upolowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 2 godziny temu, eddie_gt4 napisał: Niedawno upolowany Fajne XR4i 8 godzin temu, hugo napisał: Nie wiedziałem, że w Fordzie też był k-jetronic https://www.olx.pl/oferta/ford-sierra-2-8-4x4-w-swietnej-kondycji-CID5-IDxrZ0V.html#71abe996b8 Jak mało panie wiesz w latach 70 jak mnie pamięć nie myli Granada i Capri już miały 2.8 K-Jet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 14 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Godzinę temu, Oktan napisał: Jak mało panie wiesz w latach 70 jak mnie pamięć nie myli Granada i Capri już miały 2.8 K-Jet Możliwe, takich Fordów nigdy nie było dużo w porównaniu z Mercami i Kałdi. Zresztą jak zacząłem interesować się motoryzacją to była połowa lat 90, a to były inne realia. Z tego co pamiętam: "K-Jet? Tego nie zgazujesz, a jak zgazujesz to przeklniesz." Było rozwiązanie (OMVL miało jakiś set), ale teraz to już tylko używki, a przejście na EFI, aby zamontować sekwencję to już tylko dla fanatyków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Jeszcze tu nie ma Azraela ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Woziłem się Scorpio 2,9 EFI (z LPG) 4x4 hatchback rocznik 91 i sprzedałem z przebiegiem blisko 400 tys. Nigdy nie miałem z tym autem problemów, a zdarzyło się że ciągnąłem lawetę z garbatą Warszawą i praktycznie drugim kompletem blach do niej (ponad 2 tony) w śniegu sięgającym progów. Jedynym mankamentem było zużycie paliwa. Zimny silnik podczas jazdy pod górę potrafił pożreć 50 l/100 km (chwilowe wskazania). Na trasie i bez obciążenia 15 l gazu było normą. Po sześciu latach użytkowania, pewien nieuprzejmy polski Niemiec wymusił pierwszeństwo, skutkiem czego cała prawa strona wozu uległa uszkodzeniu i auto sprzedałem. Nabywcą był klient z Podkarpacia, który potrzebował silnika i skrzyni do Sierry szykowanej do wyścigów na 1/4 mili. Podobno z tego silnika (po rozprężeniu i uturbieniu można było wydusić blisko 400 KM (normalnie miał 150). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 14 minut temu, hak64 napisał: Podobno z tego silnika (po rozprężeniu i uturbieniu można było wydusić blisko 400 KM (normalnie miał 150). 145 wersja z 2.9 EFI z katalizatorem, 150 wersja bez kata z podwójnym układem wydechowym. Gdyby nie zaniedbania użytkowników z wymianami oleju i jego jakością nie byłoby wcale kłopotów w tym silniku, a tak bywało że samoregulatory hydrauliczne padały jak i wałek rozrządu się wycierał nadmiernie. Ale i tak to w miarę pancerna jednostka Podobnie pancerna jak 2.0 Pinto, którego blok stał się podstawą do budowy silnika montowanego w Sierrach i Escortach w wersji Cosworth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 U mnie jeździ troche Cosworthow ta nawet widuje dosc regularnie i jest nawet do sprzedania za jedynie 180 Kpln a to tylko RS500 wonnabe ale prezentuje sie pięknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 FAjna Ale najbardziej męskie MK1 to wersja XR8 przynajmniej jeśli chodzi o silnik A w tle chyba Supra MK4? Widać że właściciel ma gust Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 14 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Tylko części rozrządu do v6 (ślizgi) nie występują już jako nowe tylko używki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 (edytowane) Godzinę temu, hugo napisał: Tylko części rozrządu do v6 (ślizgi) nie występują już jako nowe tylko używki. mówisz o 24v, przy 12v nie ma tego kłopotu, tam jest jeden ślizg, łańcuch i dwa koła zębate ale te śligi do 24v dorobić można bez kłopotu Edytowane 14 Listopada 2018 przez Oktan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się