Skocz do zawartości

Wszystko o Fordach Sierra & Scorpio głównie Cosworth i 4x4


hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Całą dyskusję o Fordzie, która została zapoczątkowana w temacie @irektob prowadzimy tutaj.

Modele których dotyczy temat:

Sierra 4x4

Scorpio 4x4

Escort 4x4 (silnik poprzecznie)

Escort Cosworth (silnik wzdłużnie)

Inne, które pominęłem a powinny się tu znaleźć.

Edytowane przez hugo
zmiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA bym poprawił tytuł że o Fordzie Sierra i Scorpio 4x4 bo napęd niemal identyczny więc w zasadzie dotyczy obu ;)

No i jest jeszcze jeden rodzyn z takimi napędami, mianowicie Escort Cosworth :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj @hugo namieszałeś teraz z tym tytułem :) nie wszystkie 4x4 były Cosworth ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Oktan napisał:

Oj @hugo namieszałeś teraz z tym tytułem :) nie wszystkie 4x4 były Cosworth ;)

i nie wszystkie sierry cosworth były 4x4,o ile w mkI wiadomo wszystkie były RWD,ale już mkII były cosworthy 4x4 i RDW -było ich stanowczo mniej nie miały wylotów powietrza w masce,bardziej wywiniętą maskę w rogach od strony szyby,dyfer 7,5cala(4x4 miały 7cali )z przodu czterotłoczka

ale nie czepiajmy się,fajny temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, irektob napisał:

i nie wszystkie sierry cosworth były 4x4,o ile w mkI wiadomo wszystkie były RWD,ale już mkII były cosworthy 4x4 i RDW -było ich stanowczo mniej(...)

Tak mi się wydawało, ale nie wszyscy o tym wiedzą, a napewno użytkownicy Subaru. Teraz taki Ford to rarytas jak Turbo Dziadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te auta sie genialnie prowadzą :) może nie ori cosworth ale też kiedyś miałem sierry :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bordową miałem krótko, siedział tam 2.9 Cosworth BOA ze Scorpio, ale pewną czerwonkę chłostałem 4 lata i powiem Ci że tęsknię za nią, mega wytrwałe i wdzięczne auto :wub:

oczywiście dbane eksploatacyjnie jak należy :)

nawet sie wideło znalazło jakieś stare :P i tor którego już nie ma :unsure:

 

 

 

W dniu 9.09.2018 o 09:26, hugo napisał:

Wiem. Teraz może być? Jak nie to zaproponuj jaki ma być.

A może? 'Wszystko o Fordach Sierra & Scorpio głównie Cosworth i 4x4'

Niech lud oceni :P

Godzinę temu, irektob napisał:

:bowdown:świetnie wygląda i wymiata....no i kierownik:superhero:

Dziena, cos tam machałem kierą kiedyś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak poczytałem trochę i w sumie nie tylko Cosworthy miały ten napęd na 4. Znajomy ma Sierre, która ma 2.9 a 2.0 115koni i również napęd na 4. To tak na prawdę dzieki temu autkowi zakochałem sie w napędzie na 4. tylko że ja kupiłem Subaru. Fakt przez to co te auto z nami przeżywało mogę stwierdzić że napęd jak i silnik są nie zawodne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sierra miała napęd 4x4 z różnymi silnikami:

- XR4x4 MK1 2.8 V6 Hatchback

 -XR4x4 MK2 2.8 i 2.9 V6 Hatchback

  -4x4 MK2 2.0 DOHC  Sedan i Kombi

   -MK2 Cosworth 4x4 2.0T Sedan

 Zawsze była skrzynia manualna tak jak i w Scorpio, jednak Scorpio miało tylko jeden motor połączony z 4x4 mianowicie 2.9 i wszystkie wersje nadwoziowe, lecz tylko MK1 i 2, MK3 były już tylko RWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

Niedawno upolowany

20181101_135238.jpg

Fajne XR4i :)

8 godzin temu, hugo napisał:

Jak mało panie wiesz :P

w latach 70 jak mnie pamięć nie myli Granada i Capri już miały 2.8 K-Jet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Oktan napisał:

Jak mało panie wiesz :P

w latach 70 jak mnie pamięć nie myli Granada i Capri już miały 2.8 K-Jet

Możliwe, takich Fordów nigdy nie było dużo w porównaniu z Mercami i Kałdi.

Zresztą jak zacząłem interesować się motoryzacją to była połowa lat 90, a to były inne realia.

Z tego co pamiętam: "K-Jet? Tego nie zgazujesz, a jak zgazujesz to przeklniesz."

Było rozwiązanie (OMVL miało jakiś set), ale teraz to już tylko używki, a przejście na EFI, aby zamontować sekwencję to już tylko dla fanatyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woziłem się  Scorpio 2,9 EFI (z LPG) 4x4 hatchback rocznik 91 i sprzedałem z przebiegiem blisko 400 tys. Nigdy nie miałem z tym autem problemów, a zdarzyło się że ciągnąłem lawetę z garbatą Warszawą i praktycznie drugim kompletem blach do niej (ponad 2 tony) w śniegu sięgającym progów. Jedynym mankamentem było zużycie paliwa. Zimny silnik podczas jazdy pod górę potrafił pożreć 50 l/100 km (chwilowe wskazania). Na trasie i bez obciążenia 15 l gazu było normą.  Po sześciu latach użytkowania, pewien nieuprzejmy polski Niemiec wymusił pierwszeństwo, skutkiem czego cała prawa strona wozu uległa uszkodzeniu i auto sprzedałem. Nabywcą był klient z Podkarpacia, który potrzebował silnika i skrzyni do Sierry szykowanej do wyścigów na 1/4 mili. Podobno z tego silnika (po rozprężeniu i uturbieniu można było wydusić blisko 400 KM (normalnie miał 150).       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, hak64 napisał:

Podobno z tego silnika (po rozprężeniu i uturbieniu można było wydusić blisko 400 KM (normalnie miał 150).       

145 wersja z 2.9 EFI z katalizatorem, 150 wersja bez kata z podwójnym układem wydechowym.

Gdyby nie zaniedbania użytkowników z wymianami oleju i jego jakością nie byłoby wcale kłopotów w tym silniku, a tak bywało że samoregulatory hydrauliczne padały jak i wałek rozrządu się wycierał nadmiernie.

Ale i tak to w miarę pancerna jednostka ;)

Podobnie pancerna jak 2.0 Pinto, którego blok stał się podstawą do budowy silnika montowanego w Sierrach i Escortach w wersji Cosworth :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeździ troche Cosworthow ta nawet widuje dosc regularnie i jest nawet do sprzedania za jedynie 180 Kpln a to tylko RS500 wonnabe ;) ale prezentuje sie pięknie B)

IMG_6299.JPG

IMG_6300.JPG

IMG_6301.JPG

IMG_6302.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAjna :D

Ale najbardziej męskie MK1 to wersja XR8 :yahoo:przynajmniej jeśli chodzi o silnik ;)

 

A w tle chyba Supra MK4?

Widać że właściciel ma gust :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hugo napisał:

Tylko części rozrządu do v6 (ślizgi) nie występują już jako nowe tylko używki.

mówisz o 24v, przy 12v nie ma tego kłopotu, tam jest jeden ślizg, łańcuch i dwa koła zębate ;)

ale te śligi do 24v dorobić można bez kłopotu :)

Edytowane przez Oktan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...