Runner Opublikowano 29 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2018 Po pięciu latach i ponad 100 tys. bezproblemowo przejechanych kilometrów wolnossącym Forkiem SG, którego losy sprzedażowe można było śledzić tutaj: spontanicznie pojechałem do Wrocławia, aby zweryfikować stan faktyczny, ze znanym mi z forum obrazem auta, które cyklicznie widywałem w poniższym wątku Arnolda. Tym bardziej, że Forester był już poliftowy wewnątrz, z fotelami, które były tylko w tym roczniku, o niebo lepszymi, niż stołki parę lat wstecz lub przód w tym modelu. Dodatkowo dla mnie to ostatni Samuraj - najlepsza buda ever, bezramkowe okna, silnik 211KM uważany za mniej awaryjny niż 230KM. Wszak życie uczy, że wszystko co spontaniczne, stanowi wyższy poziom zadowolenia, szybko (po 3h ) mój park maszynowy zwiększył się o drugiego Forestera O zakupie zdecydował fakt, że egzemplarz Arnolda, faktycznie nie posiadał ani jednego rudego elementu, był w topowej wersji wyposażenia, miał piękny i mało spotykany kolor, oraz seryjny silnik. Fajny sportowy akcent, stanowiły czterotłoczki z GT-ka, cichy wydech Prodrive, grill z oryginalnym Subarowym kangurem oraz tylna lotka. Na chwilę obecną od maja i czasu zakupu, upłynęło już trochę wody w Wiśle oraz blisko 5 tys. kilometrów. Samych walorów użytkowo-szosowych nie ma co opisywać, bo jeżeli ktoś powoził XT-ka, wie, że z auta nie chce się wysiadać Tuż po zakupie, auto zostało dokładnie obejrzane przez Piaseczyńskich speców oraz połknęło pakiet startowy w postaci: - wymiana opon na letnie - mamy maj na parapecie - olej silnikowy z filtrami, oraz olej dyfra i skrzyni, - oba węże gumowe chłodnicy - ostatni dzwonek, a chłodzenie w tym silniku to podstawa - stilenblocki tył, flansza wydechu, - łożysko piasty LT - wreszcie kompletna cisza w aucie - profilaktycznie świece, paski klimy i alternatora, - nabicie odgrzybienie klimatyzacji wraz z kabinówką, - naprawa czujnika temperatury zewnętrznej i wywalenie zegara doładowania turbiny. Klika aktualnych fotek rzeczonego auta: W najbliższych planach lakierowanie nieco zmęczonego tylnego zderzaka, oraz renowacja obecnych felg wraz ze zmianą koloru na delikatnie ciemniejszy tytan. C.D.N. 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 29 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2018 Gratki, piękne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Dzięki Herostrates, Twój Forek to dopiero Forek Tymczasem borem, lasem auto wróciło z szybkiego tripu, u naszych południowych sąsiadów, celem rowerowej włóczęgi po Morawach i jakże zacnych winnicach - kto nie kosztował, białego z okolic Sobes, powinien szybko to zrobić Przybyło 2tys. sympatycznych kilometrów. Forek z trzema osobami i czworonogiem na pokładzie, oraz platformą z rowerami, objuczony szklanym bagażem, zadowalał się umiarkowanymi ilościami paliwa, a usterki po pakiecie startowym nie wystąpiły Jeszcze chwilę powygrzewa się w Roztoczańskim słonku 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Na budziku 253 tys, wczoraj przegląd po 10 tys - awarii nie stwierdzono Zalano świeżą oliwę, filtry kompleksowo i tyle. Nadmienię tylko, że UPG w oryginale, wygląda, że 2,5XT wymaga tylko uwagi użytkownika i właściwego obuwia Rekreacyjnie polatałem dziś na szmacie - uwielbiam ten zapach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Bo EJ255 w forkach przedliftowych różni się od EJ255 w poliftach i WRXach i nie cierpi na problem UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 (edytowane) Godzinę temu, gorion napisał: Dokładnie wszystkie 2.5XT są podatne na UPG. W poliftach też można jeździć bez takich problemów od nowości tak jak u mnie, ale nie wyciągałbym z tego daleko idących wniosków. Nie wszystkie, 2.5XT przedlift ma taki sam silnik jak STI czyli blok, tłoki i głowice, co powoduje że jest dużo bardziej odporny na UPG. Polift i WRXy mają już inne głowice i wyższy stopień sprężania. Edytowane 13 Października 2018 przez skwaro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 (edytowane) 7 minut temu, gorion napisał: Przecież w STI jest to samo z UPG. Mniej wysilona konstrukcja to może mniejsze ryzyko panewek, ale akurat to właśnie w polifcie był usztywniony blok. W obu nadal jest on znacznie rozwiercony, jedna nieawaryjna jaskółka w przedlifcie czy polifcie nie czyni wiosny. Właśnie zdarza się dużo rzadziej, mi też nikt nie chce wierzyć że mam seryjną nigdy nie naprawianą UPG mimo 230kkm, a od prawie 10kkm 330KM/460Nm i jakoś UPG nie pada. A sam blok EJ255 jest dokładnie taki sam w przed i poliftach, nie jest żaden usztywniony. Zresztą sam blok EJ257 jest też dokładnie taki sam i ma nawet ten sam numer OEM. Edytowane 13 Października 2018 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 (edytowane) . Edytowane 7 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 To się zdecyduj o czym piszesz: o EJ257 czy EJ255 a nie edytuj później posty. U mnie w w warsztatach też nie mogą uwierzyć w ten przebieg bez UPG i czego to dowodzi? Piszę cały czas o EJ255 w przedlifcie i jego podobieństwach z EJ257 w przeciwieństwie do EJ255 w poliftach i WRXach. Wydaje mi się że dość precyzyjnie. Edytowałem żeby poprawić literówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 (edytowane) . Edytowane 7 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Sam blok jest taki sam w EJ255 przedliftowym, poliftowym i w EJ257 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 (edytowane) . Edytowane 7 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 W poliftowych EJ255 jest inna głowica i jest wyższy stopień sprężania i UPG pada częściej, np. większość poliftowych forków ma robione UPG w okolicach 150kkm, w przedliftach się to zdarza bardzo rzadko przy tym przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 (edytowane) . Edytowane 7 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Masz statystyki na poparcie tego? Na pewno sypią się oba. Wcześniej czy później sypie się każdy silnik, wg mojego researchu i grzebaniu przy tych silnikach przedlifty wytrzymują dużo więcej niż polifty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Zapytam z ciekawości: czy wymiana profilaktyczna UPG ma sens? Czy da się wprowadzić prewencyjne działania zmniejszające ryzyko awarii uszczelki? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Kolejni wróżą z fusów Dajcie spokój to nie wątek o UPG - tam możecie się przekrzykiwać ! Bartek z chęcią tutaj zaglądam Mam nadzieję, że Cię nie zawiedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logtopau Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Piękny samochód, gratuluję właścicielowi. Zauważyłem tylko, że nakładasz nieotrzebnie efekty na te zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Sredniaq - nie ma sensu, jak się kiedyś wydarzy, naprawa nie stanowi dla mnie problemu, ani kosztowo, ani technicznie/logistycznie. Mam swoją prywatną teorię na UPG, a lubię wszelkie swoje teorie przerobić empirycznie i póki co bilans jest dodatni Podobne obserwacje mają inni userzy 2,5XT SG 211KM, włączając powyżej kolegę Skwaro. To dobra wersja, i mam wrażenie, że jak pilnuje się poziomu i czasu wymiany oleju, odpowiedniego dogrzania silnika, stanu płynów, węży i generalnie auta, bez jazdy 200+ autostradą, to to auto długo działa. Ja tak robię, bo to daily/family car a mnie się nie śpieszy w życiu (MY 76' ), choć używam turbiny i wyprzedzę nawet raz dziennie jakiś motocykl Arnold - UPG/panewka/piston/SBD to nośny temat, ludzie lubią o tym pisać wypracowania/habilitacje Dzięki za dobre słowo, też mam taką nadzieję, sporo pracy/przyjemnego czasu w niego włożyłeś, a sam też pilnuję go mechanicznie na bieżąco. Lubię to auto, bo to piękny, niszowy oraz kompletny samochód Logtopau - dzięki, następne fotki, będą już bez filtra, który przestawił mi się w telefonie, i tak już wrzuciłem, bo czasem jestem leniwy lub furiat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Jakie masz wrażenie w stosunku do jazdy zwykłym SG ? Jak z ruda ? pojawia się w tym roczniku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 2 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 1 godzinę temu, Siodemka napisał: Jakie masz wrażenie w stosunku do jazdy zwykłym SG ? Jak z ruda ? pojawia się w tym roczniku ? Ruda jest niezależna od rocznika, bo rdzewieją już młodsze Forki SG, w wiadomych miejscach, tylko od dbania o swój pojazd. Można o tym poczytać, choćby w sąsiednim dziale technicznym Forester/blacharka. Wrażenia z jazdy są wyłącznie pozytywne, porównując do SG 2,0X Począwszy od wnętrza w mojej wersji, czyli komfort - nawigacja, skóra, podgrzewane siedzenia, auto mimo, że 14 letnie nadal ergonomicznie i wizualnie może się podobać i przez klasykę bez kompleksów porównywać się z nowszymi modelami. Co do jazdy nie ma porównania, najfajniejsze jest to, że nawet jak w mieście subtelnie obchodzisz się z prawym pedałem auto jedzie W poprzednim Forku dużo jeździłem na tzw. autopilocie, nawet w zakrętach, i zimą, tutaj nauczyłem się, że z uwagi na komfort pasażerów warto być czujnym stale, bo sytuacja na budziku zmienia się czasem dość dynamicznie Koszt to pewnie nieco droższy serwis i podatki przy dystrybutorze, choć w moim przypadku te 2-3 litry więcej w stosunku do poprzednika, jest pomijalne, póki co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logtopau Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 Jak się spisuje w terenie? Sam się zastanawiam nad foresterem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 3 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 6 godzin temu, Logtopau napisał: Jak się spisuje w terenie? Sam się zastanawiam nad foresterem. Dobrze, można o tym poczytać w watkach Plejadowo/Subariadowych, sam nie taplam się w błotku. Mam wrażenie, że potrzebujesz cos sprzedać, wnioskując po maszynowym nabijaniu postów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się