Maciek.kalisz Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 hej, podejrzewam problem z AVCS w moim subaru. silnik to 2.0 DOHC 165 koni. AVCS zaczęły wyraźnie po nagrzaniu silnika cykać/pukać - głośno pracować. odczuwam również troche mniejszą moc w górnej partii obrotów i chyba inny dźwięk silnika(może placebo). Po podpięciu do komputera diagnostycznego sprawdziłem stan "otwarcia/otwierania AVCS" w procentach w zależoności od obrotów silnika Na obrotach jałowych wynosiły okolice 26% , natomiast przy zwiększniu gazu do maksymalnej granicy otwieraly się do max 33,5%. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tym silniku ? Raczej że wymienię oby dwa mam od razu pytanie z jakim momentem je dokręcić ? Jedna serwisówka podaje 30Nm i 45 stopni, druga że 98Nm. Nie chcialbym popełnić błedu w postaci nie dokrecenia lub przekręcenia śruby. Z tego co widziałem daje się równiez klej niebieski do gwintów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 W EJ20F na biegu jałowym jest ok. 0 st. Nie widzę powodu, żeby miało być inaczej... Odepnij kabelki od zaworów (OCV) i zobacz co się zmienia. Może są uszkodzone i podają niewłaściwe ciśnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 Zapaliła się CEL, były jakieś błędy? Może wykręć zawory i sprawdź podłączając do akumulatora, jak pracują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek.kalisz Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 zero błędów na komputerze, żadnego checka. a jak powinny prawidłowo pracować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 No przynajmniej w pełni się otwierać i zamykać. Jest dużo filmów na YT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 Najlepiej zlogować sobie ustawienia AVCS na jakiejś krótkiej trasie. Następnie odpiąć zawory i zrobić to samo na tej samej trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek.kalisz Opublikowano 17 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 (edytowane) okej, widze jak te zawory działają na youtubie, co można jeszcze sprawdzić ? niestety nie mam dostępy teraz do auta przez 1.5 mięsiąca (wyjazd) więc moge jedynie prosić znajomego/mechanika aby to sprawdził i nie chciałbym co chwile go prosic jak coś nowego przyjdzie do głowy.. ale uszkdozony zawór powinien wyrzucić błąd , checka czy cokolwiek ( ew. sam migający cruise ? ) aaaa. czy ja w swoim silniku mam filterek na zasilaniu przy tym zaworze ? Edytowane 17 Maja 2018 przez Maciek.kalisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 U mnie uszkodzone OCVy nie dawały żadnych błędów. Że są uszkodzone, to przekonałem się gdy zobaczyłem rozbieżne kąty wyprzedzenia AVCS w logach (jeden wyraźnie spóźniał). Po wymianie jednego OCVa okazało się, że drugi spóźnia Po wymianie obu auto 'zaczęło jechać'. Na koniec testowo odpiąłem wtyczki, wpiąłem je w wiszące stare OCVy (żeby check nie marudził) i znowu miałem muła jak poprzednio. Więc jeśli nie masz odpowiedniego loggera, najlepiej sprawdź czy przypadkiem odpięcie OCVa nie jest bez znaczenia dla dynamiki silnika (przy prawidłowo działającym OCV oraz AVCSie różnica powinna być wyraźnie odczuwalna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek.kalisz Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Hej, znajomy zabral sie za zawory od avcs i po wykreceniu okazuje sie jak na zdjeciu, jakby byl troche uchylony , podlaczyl mu napiecie 12v i nawet nie drgnal . Czy to oznacza uszkodzony zawor ? Dorzucam zdjecie uchylonego zaworu ... Co lepsze , drugi jest doslownie w takim samym polozeniu , nie rusza sie pod napieciem rowniez .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Może źle podane napięcie. Testowałem swoje jakiś czas temu, ale już nie pamiętam jak podłączałem. Może masa na obudowę..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek.kalisz Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Z akumulatora wzięte napięcie wiec to odpada .. Nikt nic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek.kalisz Opublikowano 6 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Nikt nic ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 W dniu 29.05.2018 o 17:57, Maciek.kalisz napisał: Z akumulatora wzięte napięcie wiec to odpada .. Chodziło mi o złe podłączenie kabelków do zaworu (zła polaryzacja, albo może trzeba masę na obudowę, a "+" na jeden z pinów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek.kalisz Opublikowano 7 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Sprawdzone zostało , bez zmian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecajek Opublikowano 4 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 U mnie komputer zgłasza błąd P0011. Zawór wyjęty z prawej strony da się poruszać śrubokrętem a po podłączeniu pod akumulator-otwierał/przesuwał się. Zasilanie podłączyłem do bolców zasilających w złączce zaworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinac Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 W dniu 15.05.2018 o 21:40, Maciek.kalisz napisał: hej, podejrzewam problem z AVCS w moim subaru. silnik to 2.0 DOHC 165 koni. AVCS zaczęły wyraźnie po nagrzaniu silnika cykać/pukać - głośno pracować. odczuwam również troche mniejszą moc w górnej partii obrotów i chyba inny dźwięk silnika(może placebo). Po podpięciu do komputera diagnostycznego sprawdziłem stan "otwarcia/otwierania AVCS" w procentach w zależoności od obrotów silnika Na obrotach jałowych wynosiły okolice 26% , natomiast przy zwiększniu gazu do maksymalnej granicy otwieraly się do max 33,5%. Jakie powinny być prawidłowe wartości w tym silniku ? Raczej że wymienię oby dwa mam od razu pytanie z jakim momentem je dokręcić ? Jedna serwisówka podaje 30Nm i 45 stopni, druga że 98Nm. Nie chcialbym popełnić błedu w postaci nie dokrecenia lub przekręcenia śruby. Z tego co widziałem daje się równiez klej niebieski do gwintów. na jakim oprogramowaniu testowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się