Skocz do zawartości

Problem z AVCS 2.0 165


Maciek.kalisz

Rekomendowane odpowiedzi

hej, podejrzewam problem z AVCS w moim subaru.
silnik to 2.0 DOHC 165 koni.

AVCS zaczęły wyraźnie po nagrzaniu silnika cykać/pukać - głośno pracować.

odczuwam również troche mniejszą moc w górnej partii obrotów i chyba inny dźwięk silnika(może placebo).

Po podpięciu do komputera diagnostycznego sprawdziłem stan "otwarcia/otwierania AVCS" w procentach w zależoności od obrotów silnika

Na obrotach jałowych wynosiły okolice 26% , natomiast przy zwiększniu gazu do maksymalnej granicy otwieraly się do max 33,5%.

Jakie powinny być prawidłowe wartości w tym silniku ? 
Raczej że wymienię oby dwa mam od razu pytanie z jakim momentem je dokręcić ? 
Jedna serwisówka podaje 30Nm i 45 stopni, druga że 98Nm. Nie chcialbym popełnić błedu w postaci nie dokrecenia lub przekręcenia śruby. 
Z tego co widziałem daje się równiez klej niebieski do gwintów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej, widze jak te zawory działają na youtubie, co można jeszcze sprawdzić ? niestety nie mam dostępy teraz do auta przez 1.5 mięsiąca (wyjazd) więc moge jedynie prosić znajomego/mechanika aby to sprawdził i nie chciałbym co chwile go prosic jak coś nowego przyjdzie do głowy.. ale uszkdozony zawór powinien wyrzucić błąd , checka czy cokolwiek ( ew. sam migający cruise ? ) 

aaaa. czy ja w swoim silniku mam filterek na zasilaniu przy tym zaworze ?

 

Edytowane przez Maciek.kalisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie uszkodzone OCVy nie dawały żadnych błędów. Że są uszkodzone, to przekonałem się gdy zobaczyłem rozbieżne kąty wyprzedzenia AVCS w logach (jeden wyraźnie spóźniał). Po wymianie jednego OCVa okazało się, że drugi spóźnia;) Po wymianie obu auto 'zaczęło jechać'.

Na koniec testowo odpiąłem wtyczki, wpiąłem je w wiszące stare OCVy (żeby check nie marudził) i znowu miałem muła jak poprzednio. Więc jeśli nie masz odpowiedniego loggera, najlepiej sprawdź czy przypadkiem odpięcie OCVa nie jest bez znaczenia dla dynamiki silnika (przy prawidłowo działającym OCV oraz AVCSie różnica powinna być wyraźnie odczuwalna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, znajomy zabral sie za zawory od avcs i po wykreceniu okazuje sie jak na zdjeciu, jakby byl troche uchylony , podlaczyl mu napiecie 12v i nawet nie drgnal . Czy to oznacza uszkodzony zawor ? Dorzucam zdjecie uchylonego zaworu ...

BF962F27-86C6-4580-98F5-B264B330F250.jpeg

Co lepsze , drugi jest doslownie w takim samym polozeniu , nie rusza sie pod napieciem rowniez ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2018 o 17:57, Maciek.kalisz napisał:

Z akumulatora wzięte napięcie wiec to odpada ..

Chodziło mi o złe podłączenie kabelków do zaworu (zła polaryzacja, albo może trzeba masę na obudowę, a "+" na jeden z pinów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
W dniu 15.05.2018 o 21:40, Maciek.kalisz napisał:

hej, podejrzewam problem z AVCS w moim subaru.
silnik to 2.0 DOHC 165 koni.

AVCS zaczęły wyraźnie po nagrzaniu silnika cykać/pukać - głośno pracować.

odczuwam również troche mniejszą moc w górnej partii obrotów i chyba inny dźwięk silnika(może placebo).

Po podpięciu do komputera diagnostycznego sprawdziłem stan "otwarcia/otwierania AVCS" w procentach w zależoności od obrotów silnika

Na obrotach jałowych wynosiły okolice 26% , natomiast przy zwiększniu gazu do maksymalnej granicy otwieraly się do max 33,5%.

Jakie powinny być prawidłowe wartości w tym silniku ? 
Raczej że wymienię oby dwa mam od razu pytanie z jakim momentem je dokręcić ? 
Jedna serwisówka podaje 30Nm i 45 stopni, druga że 98Nm. Nie chcialbym popełnić błedu w postaci nie dokrecenia lub przekręcenia śruby. 
Z tego co widziałem daje się równiez klej niebieski do gwintów.

 

na jakim oprogramowaniu testowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...