Jump to content

Problem z AVCS 2.0 165


Maciek.kalisz
 Share

Recommended Posts

hej, podejrzewam problem z AVCS w moim subaru.
silnik to 2.0 DOHC 165 koni.

AVCS zaczęły wyraźnie po nagrzaniu silnika cykać/pukać - głośno pracować.

odczuwam również troche mniejszą moc w górnej partii obrotów i chyba inny dźwięk silnika(może placebo).

Po podpięciu do komputera diagnostycznego sprawdziłem stan "otwarcia/otwierania AVCS" w procentach w zależoności od obrotów silnika

Na obrotach jałowych wynosiły okolice 26% , natomiast przy zwiększniu gazu do maksymalnej granicy otwieraly się do max 33,5%.

Jakie powinny być prawidłowe wartości w tym silniku ? 
Raczej że wymienię oby dwa mam od razu pytanie z jakim momentem je dokręcić ? 
Jedna serwisówka podaje 30Nm i 45 stopni, druga że 98Nm. Nie chcialbym popełnić błedu w postaci nie dokrecenia lub przekręcenia śruby. 
Z tego co widziałem daje się równiez klej niebieski do gwintów.

 

Link to comment
Share on other sites

W EJ20F na biegu jałowym jest ok. 0 st. Nie widzę powodu, żeby miało być inaczej...

Odepnij kabelki od zaworów (OCV) i zobacz co się zmienia. Może są uszkodzone i podają niewłaściwe ciśnienie?

Link to comment
Share on other sites

okej, widze jak te zawory działają na youtubie, co można jeszcze sprawdzić ? niestety nie mam dostępy teraz do auta przez 1.5 mięsiąca (wyjazd) więc moge jedynie prosić znajomego/mechanika aby to sprawdził i nie chciałbym co chwile go prosic jak coś nowego przyjdzie do głowy.. ale uszkdozony zawór powinien wyrzucić błąd , checka czy cokolwiek ( ew. sam migający cruise ? ) 

aaaa. czy ja w swoim silniku mam filterek na zasilaniu przy tym zaworze ?

 

Edited by Maciek.kalisz
Link to comment
Share on other sites

U mnie uszkodzone OCVy nie dawały żadnych błędów. Że są uszkodzone, to przekonałem się gdy zobaczyłem rozbieżne kąty wyprzedzenia AVCS w logach (jeden wyraźnie spóźniał). Po wymianie jednego OCVa okazało się, że drugi spóźnia;) Po wymianie obu auto 'zaczęło jechać'.

Na koniec testowo odpiąłem wtyczki, wpiąłem je w wiszące stare OCVy (żeby check nie marudził) i znowu miałem muła jak poprzednio. Więc jeśli nie masz odpowiedniego loggera, najlepiej sprawdź czy przypadkiem odpięcie OCVa nie jest bez znaczenia dla dynamiki silnika (przy prawidłowo działającym OCV oraz AVCSie różnica powinna być wyraźnie odczuwalna).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej, znajomy zabral sie za zawory od avcs i po wykreceniu okazuje sie jak na zdjeciu, jakby byl troche uchylony , podlaczyl mu napiecie 12v i nawet nie drgnal . Czy to oznacza uszkodzony zawor ? Dorzucam zdjecie uchylonego zaworu ...

BF962F27-86C6-4580-98F5-B264B330F250.jpeg

Co lepsze , drugi jest doslownie w takim samym polozeniu , nie rusza sie pod napieciem rowniez ..

Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.05.2018 o 17:57, Maciek.kalisz napisał:

Z akumulatora wzięte napięcie wiec to odpada ..

Chodziło mi o złe podłączenie kabelków do zaworu (zła polaryzacja, albo może trzeba masę na obudowę, a "+" na jeden z pinów).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

U mnie komputer zgłasza błąd P0011. Zawór wyjęty z prawej strony da się poruszać śrubokrętem a po podłączeniu pod akumulator-otwierał/przesuwał się.

Zasilanie podłączyłem do bolców zasilających w złączce zaworu.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
W dniu 15.05.2018 o 21:40, Maciek.kalisz napisał:

hej, podejrzewam problem z AVCS w moim subaru.
silnik to 2.0 DOHC 165 koni.

AVCS zaczęły wyraźnie po nagrzaniu silnika cykać/pukać - głośno pracować.

odczuwam również troche mniejszą moc w górnej partii obrotów i chyba inny dźwięk silnika(może placebo).

Po podpięciu do komputera diagnostycznego sprawdziłem stan "otwarcia/otwierania AVCS" w procentach w zależoności od obrotów silnika

Na obrotach jałowych wynosiły okolice 26% , natomiast przy zwiększniu gazu do maksymalnej granicy otwieraly się do max 33,5%.

Jakie powinny być prawidłowe wartości w tym silniku ? 
Raczej że wymienię oby dwa mam od razu pytanie z jakim momentem je dokręcić ? 
Jedna serwisówka podaje 30Nm i 45 stopni, druga że 98Nm. Nie chcialbym popełnić błedu w postaci nie dokrecenia lub przekręcenia śruby. 
Z tego co widziałem daje się równiez klej niebieski do gwintów.

 

na jakim oprogramowaniu testowałeś?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...