Skocz do zawartości
Maciek.kalisz

Problem z AVCS 2.0 165

Rekomendowane odpowiedzi

hej, podejrzewam problem z AVCS w moim subaru.
silnik to 2.0 DOHC 165 koni.

AVCS zaczęły wyraźnie po nagrzaniu silnika cykać/pukać - głośno pracować.

odczuwam również troche mniejszą moc w górnej partii obrotów i chyba inny dźwięk silnika(może placebo).

Po podpięciu do komputera diagnostycznego sprawdziłem stan "otwarcia/otwierania AVCS" w procentach w zależoności od obrotów silnika

Na obrotach jałowych wynosiły okolice 26% , natomiast przy zwiększniu gazu do maksymalnej granicy otwieraly się do max 33,5%.

Jakie powinny być prawidłowe wartości w tym silniku ? 
Raczej że wymienię oby dwa mam od razu pytanie z jakim momentem je dokręcić ? 
Jedna serwisówka podaje 30Nm i 45 stopni, druga że 98Nm. Nie chcialbym popełnić błedu w postaci nie dokrecenia lub przekręcenia śruby. 
Z tego co widziałem daje się równiez klej niebieski do gwintów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W EJ20F na biegu jałowym jest ok. 0 st. Nie widzę powodu, żeby miało być inaczej...

Odepnij kabelki od zaworów (OCV) i zobacz co się zmienia. Może są uszkodzone i podają niewłaściwe ciśnienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapaliła się CEL, były jakieś błędy?

Może wykręć zawory i sprawdź podłączając do akumulatora, jak pracują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zero błędów na komputerze, żadnego checka. a jak powinny prawidłowo pracować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przynajmniej w pełni się otwierać i zamykać. Jest dużo filmów na YT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zlogować sobie ustawienia AVCS na jakiejś krótkiej trasie. Następnie odpiąć zawory i zrobić to samo na tej samej trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

okej, widze jak te zawory działają na youtubie, co można jeszcze sprawdzić ? niestety nie mam dostępy teraz do auta przez 1.5 mięsiąca (wyjazd) więc moge jedynie prosić znajomego/mechanika aby to sprawdził i nie chciałbym co chwile go prosic jak coś nowego przyjdzie do głowy.. ale uszkdozony zawór powinien wyrzucić błąd , checka czy cokolwiek ( ew. sam migający cruise ? ) 

aaaa. czy ja w swoim silniku mam filterek na zasilaniu przy tym zaworze ?

 

Edytowane przez Maciek.kalisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie uszkodzone OCVy nie dawały żadnych błędów. Że są uszkodzone, to przekonałem się gdy zobaczyłem rozbieżne kąty wyprzedzenia AVCS w logach (jeden wyraźnie spóźniał). Po wymianie jednego OCVa okazało się, że drugi spóźnia;) Po wymianie obu auto 'zaczęło jechać'.

Na koniec testowo odpiąłem wtyczki, wpiąłem je w wiszące stare OCVy (żeby check nie marudził) i znowu miałem muła jak poprzednio. Więc jeśli nie masz odpowiedniego loggera, najlepiej sprawdź czy przypadkiem odpięcie OCVa nie jest bez znaczenia dla dynamiki silnika (przy prawidłowo działającym OCV oraz AVCSie różnica powinna być wyraźnie odczuwalna).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, znajomy zabral sie za zawory od avcs i po wykreceniu okazuje sie jak na zdjeciu, jakby byl troche uchylony , podlaczyl mu napiecie 12v i nawet nie drgnal . Czy to oznacza uszkodzony zawor ? Dorzucam zdjecie uchylonego zaworu ...

BF962F27-86C6-4580-98F5-B264B330F250.jpeg

Co lepsze , drugi jest doslownie w takim samym polozeniu , nie rusza sie pod napieciem rowniez ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może źle podane napięcie. Testowałem swoje jakiś czas temu, ale już nie pamiętam jak podłączałem. Może masa na obudowę..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z akumulatora wzięte napięcie wiec to odpada ..

Nikt nic ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.05.2018 o 17:57, Maciek.kalisz napisał:

Z akumulatora wzięte napięcie wiec to odpada ..

Chodziło mi o złe podłączenie kabelków do zaworu (zła polaryzacja, albo może trzeba masę na obudowę, a "+" na jeden z pinów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie komputer zgłasza błąd P0011. Zawór wyjęty z prawej strony da się poruszać śrubokrętem a po podłączeniu pod akumulator-otwierał/przesuwał się.

Zasilanie podłączyłem do bolców zasilających w złączce zaworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×