citto Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Witam, po zakupie turbo timera miałem standardowy problem: nie można załączyć alarmu podczas pracy silnika i odliczania turbo timera. W tym celu rozmawiałem z ASO, które jednoznacznie stwierdziło, że nie da się i trzeba zmienić alarm (podobnie jak pewna firma montująca alarmy). Nie liczyłem nawet ilu dobrych elektryków mówiło nie, nawet na tym forum dostałem info, że nie da się. Z pomocą przyszło jednak amerykanskie forum wrx , które przeredagowałem na polski i zamieściłem tutaj. Mam nadzieję, że się przyda, bo sam spędziłem masę czasu w poszukiwaniu tego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukiman Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 citto, chwała Ci - mi też ASO wciskało, że się nie da ... ale carfit potwierdził, że się oczywiście da ... producent alarmu przyszedł z pomocą i ASO się naumiało Nie wiem jak można stwierdzić, że turbo timer ma sens, jeśli możesz zamknąć auto dopiero kiedy wyłączy silnik ... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 citto, dobra robota. Zawiozę to do swojego pana od alarmu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 zastanawiam się jak to wygląda w classic'u '99. Jaki masz alarm. Taki z niebieskim pilotem sigma coś tam 30? Po instalacji tego patentu alarm uzbraja się po zgaszeniu silnik przez TT czy bezpośrednio po zamknięciu auta pilotem? Czy położenie i model sterownika centralnego zamka jest taki sam w '99 i '02? Gdzie jest sterownik alarmu w GT? Te ostatnia informacje prosiłbym na priv co by nie douczac złodzieji. Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citto Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 zastanawiam się jak to wygląda w classic'u '99. Jaki masz alarm. Taki z niebieskim pilotem sigma coś tam 30? Po instalacji tego patentu alarm uzbraja się po zgaszeniu silnik przez TT czy bezpośrednio po zamknięciu auta pilotem? Czy położenie i model sterownika centralnego zamka jest taki sam w '99 i '02? Gdzie jest sterownik alarmu w GT? Te ostatnia informacje prosiłbym na priv co by nie douczac złodzieji. Z góry dziękuję za pomoc Mam firmowy alarm Subaru, pilot mam czarny ale bez napisów. Alarm uzbraja się bezpośrednio po zamknięciu auta pilotem (tzn po ok. 30s). Niestety nie wiem jakie jest położenie sterownika centralnego i alarmu w GTku, ani czy kolory kabli się zgadzają. Pozdrawiam [ Dodano: Pią Paź 30, 2009 11:21 pm ] Na początku kupujemy turbo timer - w moim przypadku HKS type0 oraz kabel pozwalający na wpięcie się w zapłon. Podłączenie jest banalnie proste: montujemy zakupiony kabel ("trójnik") podłączając go do oryginalnych kostek zapłonu, a pozostałą boczną wiązkę montujemy do naszego turbo timera. Oprócz tego do turbo timera podłączamy masę oraz zasilanie z kabla doprowadzającego prąd od czujnika dźwigni hamulca ręcznego (znajdujący się pod tą dźwignią). I tu pojawia się problem: turbo timer (urządzenie podtrzymujące pracę silnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) spełnia wprawdzie swą funkcję (odlicza czas i odłącza zapłon po zaprogramowanym czasie lub spuszczeniu hamulca ręcznego), ale nie możemy podczas tego odliczania uzbroić alarmu. To sprawia, że turbo timer jest bezużyteczny, gdyż cały czas odliczania musimy stać przy aucie, żeby następnie po danym czasie uzbroić alarm (ewentualnie pozostaje opcja zamknięcia kluczykiem, ale wtedy zostawiamy auto bez alarmu). Nam chodzi o to, żeby po wyjęciu kluczyka podczas odliczania turbo timera zamknąć drzwi, uzbroić alarm i zostawić auto z włączonym silnikiem, który po pewnym czasie zgaśnie nie zmieniając przy tym oryginalnego alarmu Subaru. Do tego musimy wykonać prostą modyfikację. Czas jaki potrzebujemy do tej czynności to ok. 30min, podstawowe narzędzia, lutownicę i ok. 80cm pojedynczego kabla (w tym przypadku czerwony). Sprawa jest naprawdę prosta. Najpierw zdejmujemy panel spod kierownicy odkręcając zaznaczone na zdjęciu śrubki z dołu i kołek z lewej: Następnie demontujemy plastik zasłaniający moduł alarmu: Dalej odkręcamy sterownik zamka centralnego: Do w/w sterownika podłączona jest kostka, do której dochodzi zielony kabel z czarnym paskiem. Uwaga! Jest tam też inny zielony kabel jednak bez paska. Przecinamy zielony kabel z czarnym paskiem, izolujemy dystalny jego fragment, a do fragmentu dochodzącego do kostki podłączamy "nasz" czerwony kabel: Dalej z wiązki dochodzącej bezpośrednio to tubo timera wypinamy jasno niebieski kabel w czerwone kropki i izolujemy jego końcówkę: Teraz dolutowujemy nasz czerwony kabel do granatowego kabla, który znajduje się w wiązce zakupionego przez nas kabla do danego modelu Imprezy "trójniku" podłączonym do zapłonu: Czerwony kabel jest już podłączony do modułu centralnego zamka i dolutowany do zapłonu, teraz łączymy go z alarmem. W tym celu odpinamy kostkę od modułu alarmu: Do szarego kabla przy kostce alarmu dolutowujemy nasz czerwony kabel, izolujemy odciętą dystalną końcówkę: Jeśli wszystko dobrze podłączyliśmy, możemy uzbroić alarm podczas odliczania turbo timera i udać się w tym czasie na zasłużone piwo. Na koniec schemat: Powodzenia! CittO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_p Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 cześć, mógł byś poprawić zdjęcia bo się nie otwierają pzdr kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerech Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 podłączam się do prośby kolegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plasma555 Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Posiadam TT customowy robiony recznie i do tego alarm Cobra! Po przeczytaniu instrukcji bez problemu kolega się wpial i działa aż miło! wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak;) koszt takiego najprostszego urządzenia to bagatela 100zl wiec grosze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerech Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 coś takiego znalazłem, może komuś się przyda http://www.web-nine.com/projects/wrx/turbotimer/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
impreza22b Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Witam posiadam turbo timer apexi i szukam schematu jak go podłączyć , pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor7 Opublikowano 12 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2011 Udało mi się zamontować TT HKS type0 ale mam problem z alarmem - nie mogę zamknąć auta i uzbroić alarmu dopóki pracuje silnik co czyni oczywiście Turbo Timer bezużytecznym W tym temacie są podane trzy różne wersje rozwiązania tego problemu: 1. citto proponuje żeby przeprowadzić dodatkowy kabel łączący szary kabel, zielony kabel z czarnym paskiem oraz granatowy kabel z wiązki do Turbo Timera 2. http://www.swankmonkey.com/subaru/wrx/2 ... index.html tutaj radzą praktycznie tak samo 3. http://www.web-nine.com/projects/wrx/turbotimer/ tutaj zalecane jest przecięcie zielonego kabla z czarnym paskiem oraz tego szarego... Niestety nie udało mi się znaleźć tego szarego kabla, bez zdjęć nawet nie bardzo wiem gdzie go szukać, pod plastikiem o którym tutaj mowa "Remove the plastic piece that surrounds the parking brake (piece where the mirror controls are). Pull up from the back, it's just a snap in piece. There is a grey wire" mam tylko zielony kabel od ręcznego, oraz trzy kable idące do małego czegoś (czarny biały oraz czerwony). Ponadto nad skrzynką z bezpiecznikami mam 2 wtyczki, w tej górnej jest zielony kabel z czarnym paskiem ale odpowiada on u mnie w aucie za działanie prawego przedniego kierunkowskazu... Czy ktoś wie skąd wziąć schemat instalacji WRX wersja USA rocznik 2004? Ewentualnie czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie w tym aucie znajdują się te moduły centralnego zamka oraz alarmu z kablami do przerwania lub też połączenia z Accesory Wire? -- So lut 12, 2011 8:35 pm -- Odpowiem sam sobie, może komuś w przyszłości się przyda. Pod kierownicą w WRX US 2004 jest sporo zielonych kabli z czarnym paskiem, jeden odpowiada za kierunkowskaz prawy przedni i jest we wtyczce w tym samym module w którym są bezpieczniki. Nad tym modułem jest czarny moduł centralnego zamka. W jego wtyczce są aż trzy zielone kable z czarnymi paskami - dwa jasne i jeden ciemny. Przeciąłem ten ciemniejszy i mogę już zamknąć auto z pilota przy pracującym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 A alarm się uzbraja po wyłączeniu auta przez tt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario100 Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 W jaki sposób obeszliście immobilizer? W normalnych warunkach po oddaleniu kluczyka z transponderem od stacyjki, sterownik silnika odcina zapłon. W serwisie poradzili mi wyłupać transponder z kluczyka i na stałe przykleic w okolicy stacyjki. Tyle że równie dobrze mogę wtedy nie zamykać samochodu - da się uruchomić śrubokrętem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citto Opublikowano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Witam, choć już czas jakiś nie mam subaraka w związku z mailami lub privami w sprawie turbo timera zamieszczam zdjęcia do mojego powyższego opisu, które znalazłem przypadkiem zupełnym porządkując dysk. Naduś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRGC8 Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 Witam Pacjent gc8 my99 wrx i brak wiedzy jak wpiąć się z TurboTimerem. HKS typ0 bez przejsciówki mam wybebeszone auto i tak: TT już na swoim miejscu: znalazłem centralkę alarmu (chyba) i odpialem od niego kostke: rozpiąłem kostke od stacyjki: i mam moduł od type0: Czy jest ktoś kto pokierował by mnie jak wpiąć się bez przejsciówki ? najlepiej łopatologicznym sposobem Dzięki z góry ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) przejściówka kosztuje 80zł, wydaje mi się, że to nie dużo a unikasz druciarskiego kombinowania. http://www.tomson.com.pl/product-pol-72-Wiazka-do-Turbo-Timera-HKS-SUBARU-IMPREZA-WRX-STi-Turbo-02-07.html Jak znajdziesz odpowiednie wtyczki to możesz sam zrobić taką wiązkę. Też myślałem nad podpięciem TT bez tej wiązki, ale odechciało mi się po pierwszym podejściu, gdybym miał takie coś to może by się udało, ale nie wiedziałem jak kable połączyć poza tym, że czarny to masa, a szary ręczny. Edytowane 4 Października 2016 przez mly96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SRGC8 Opublikowano 4 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 akurat przejsciówka naj mniej tutaj wadzi ale dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAZI 86 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Panowie na jaki czas macie ustawiony timer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się