Jump to content

Turbo timer i alarm Subaru


citto
 Share

Recommended Posts

Witam,

po zakupie turbo timera miałem standardowy problem: nie można załączyć alarmu podczas pracy silnika i odliczania turbo timera. W tym celu rozmawiałem z ASO, które jednoznacznie stwierdziło, że nie da się i trzeba zmienić alarm (podobnie jak pewna firma montująca alarmy). Nie liczyłem nawet ilu dobrych elektryków mówiło nie, nawet na tym forum dostałem info, że nie da się. Z pomocą przyszło jednak amerykanskie forum wrx , które przeredagowałem na polski i zamieściłem tutaj. Mam nadzieję, że się przyda, bo sam spędziłem masę czasu w poszukiwaniu tego rozwiązania.

Link to comment
Share on other sites

citto, chwała Ci - mi też ASO wciskało, że się nie da ... ale carfit potwierdził, że się oczywiście da ... producent alarmu przyszedł z pomocą i ASO się naumiało :)

 

Nie wiem jak można stwierdzić, że turbo timer ma sens, jeśli możesz zamknąć auto dopiero kiedy wyłączy silnik ... :roll:

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam się jak to wygląda w classic'u '99. Jaki masz alarm. Taki z niebieskim pilotem sigma coś tam 30? Po instalacji tego patentu alarm uzbraja się po zgaszeniu silnik przez TT czy bezpośrednio po zamknięciu auta pilotem? Czy położenie i model sterownika centralnego zamka jest taki sam w '99 i '02? Gdzie jest sterownik alarmu w GT? Te ostatnia informacje prosiłbym na priv co by nie douczac złodzieji. Z góry dziękuję za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam się jak to wygląda w classic'u '99. Jaki masz alarm. Taki z niebieskim pilotem sigma coś tam 30? Po instalacji tego patentu alarm uzbraja się po zgaszeniu silnik przez TT czy bezpośrednio po zamknięciu auta pilotem? Czy położenie i model sterownika centralnego zamka jest taki sam w '99 i '02? Gdzie jest sterownik alarmu w GT? Te ostatnia informacje prosiłbym na priv co by nie douczac złodzieji. Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Mam firmowy alarm Subaru, pilot mam czarny ale bez napisów. Alarm uzbraja się bezpośrednio po zamknięciu auta pilotem (tzn po ok. 30s). Niestety nie wiem jakie jest położenie sterownika centralnego i alarmu w GTku, ani czy kolory kabli się zgadzają. Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 11:21 pm ]

Na początku kupujemy turbo timer - w moim przypadku HKS type0 oraz kabel pozwalający na wpięcie się w zapłon. Podłączenie jest banalnie proste: montujemy zakupiony kabel ("trójnik") podłączając go do oryginalnych kostek zapłonu, a pozostałą boczną wiązkę montujemy do naszego turbo timera. Oprócz tego do turbo timera podłączamy masę oraz zasilanie z kabla doprowadzającego prąd od czujnika dźwigni hamulca ręcznego (znajdujący się pod tą dźwignią).

 

I tu pojawia się problem: turbo timer (urządzenie podtrzymujące pracę silnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) spełnia wprawdzie swą funkcję (odlicza czas i odłącza zapłon po zaprogramowanym czasie lub spuszczeniu hamulca ręcznego), ale nie możemy podczas tego odliczania uzbroić alarmu. To sprawia, że turbo timer jest bezużyteczny, gdyż cały czas odliczania musimy stać przy aucie, żeby następnie po danym czasie uzbroić alarm (ewentualnie pozostaje opcja zamknięcia kluczykiem, ale wtedy zostawiamy auto bez alarmu). Nam chodzi o to, żeby po wyjęciu kluczyka podczas odliczania turbo timera zamknąć drzwi, uzbroić alarm i zostawić auto z włączonym silnikiem, który po pewnym czasie zgaśnie nie zmieniając przy tym oryginalnego alarmu Subaru.

 

 

Do tego musimy wykonać prostą modyfikację. Czas jaki potrzebujemy do tej czynności to ok. 30min, podstawowe narzędzia, lutownicę i ok. 80cm pojedynczego kabla (w tym przypadku czerwony). Sprawa jest naprawdę prosta.

 

Najpierw zdejmujemy panel spod kierownicy odkręcając zaznaczone na zdjęciu śrubki z dołu i kołek z lewej:

 

 

tt1.JPG

 

Następnie demontujemy plastik zasłaniający moduł alarmu:

 

 

tt2.JPG

 

Dalej odkręcamy sterownik zamka centralnego:

 

 

tt3.JPG

 

Do w/w sterownika podłączona jest kostka, do której dochodzi zielony kabel z czarnym paskiem. Uwaga! Jest tam też inny zielony kabel jednak bez paska. Przecinamy zielony kabel z czarnym paskiem, izolujemy dystalny jego fragment, a do fragmentu dochodzącego do kostki podłączamy "nasz" czerwony kabel:

 

tt4.JPG

 

Dalej z wiązki dochodzącej bezpośrednio to tubo timera wypinamy jasno niebieski kabel w czerwone kropki i izolujemy jego końcówkę:

 

 

tt5.JPG

 

Teraz dolutowujemy nasz czerwony kabel do granatowego kabla, który znajduje się w wiązce zakupionego przez nas kabla do danego modelu Imprezy "trójniku" podłączonym do zapłonu:

 

tt8.JPG

 

Czerwony kabel jest już podłączony do modułu centralnego zamka i dolutowany do zapłonu, teraz łączymy go z alarmem. W tym celu odpinamy kostkę od modułu alarmu:

 

tt6.JPG

 

Do szarego kabla przy kostce alarmu dolutowujemy nasz czerwony kabel, izolujemy odciętą dystalną końcówkę:

 

tt7.JPG

 

 

Jeśli wszystko dobrze podłączyliśmy, możemy uzbroić alarm podczas odliczania turbo timera i udać się w tym czasie na zasłużone piwo.

 

Na koniec schemat:

tt9s.JPG

Powodzenia!

CittO

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 5 months later...

Posiadam TT customowy robiony recznie i do tego alarm Cobra! Po przeczytaniu instrukcji bez problemu kolega się wpial i działa aż miło! ;) wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak;) koszt takiego najprostszego urządzenia to bagatela 100zl wiec grosze...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Udało mi się zamontować TT HKS type0 ale mam problem z alarmem - nie mogę zamknąć auta i uzbroić alarmu dopóki pracuje silnik co czyni oczywiście Turbo Timer bezużytecznym ;)

 

W tym temacie są podane trzy różne wersje rozwiązania tego problemu:

 

1. citto proponuje żeby przeprowadzić dodatkowy kabel łączący szary kabel, zielony kabel z czarnym paskiem oraz granatowy kabel z wiązki do Turbo Timera

2. http://www.swankmonkey.com/subaru/wrx/2 ... index.html tutaj radzą praktycznie tak samo

3. http://www.web-nine.com/projects/wrx/turbotimer/ tutaj zalecane jest przecięcie zielonego kabla z czarnym paskiem oraz tego szarego...

 

Niestety nie udało mi się znaleźć tego szarego kabla, bez zdjęć nawet nie bardzo wiem gdzie go szukać, pod plastikiem o którym tutaj mowa

"Remove the plastic piece that surrounds the parking brake (piece where the mirror controls are). Pull up from the back, it's just a snap in piece. There is a grey wire" mam tylko zielony kabel od ręcznego, oraz trzy kable idące do małego czegoś (czarny biały oraz czerwony).

 

Ponadto nad skrzynką z bezpiecznikami mam 2 wtyczki, w tej górnej jest zielony kabel z czarnym paskiem ale odpowiada on u mnie w aucie za działanie prawego przedniego kierunkowskazu...

 

Czy ktoś wie skąd wziąć schemat instalacji WRX wersja USA rocznik 2004?

 

Ewentualnie czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie w tym aucie znajdują się te moduły centralnego zamka oraz alarmu z kablami do przerwania lub też połączenia z Accesory Wire?

 

-- So lut 12, 2011 8:35 pm --

 

Odpowiem sam sobie, może komuś w przyszłości się przyda. Pod kierownicą w WRX US 2004 jest sporo zielonych kabli z czarnym paskiem, jeden odpowiada za kierunkowskaz prawy przedni i jest we wtyczce w tym samym module w którym są bezpieczniki. Nad tym modułem jest czarny moduł centralnego zamka. W jego wtyczce są aż trzy zielone kable z czarnymi paskami - dwa jasne i jeden ciemny. Przeciąłem ten ciemniejszy i mogę już zamknąć auto z pilota przy pracującym silniku ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

W jaki sposób obeszliście immobilizer? W normalnych warunkach po oddaleniu kluczyka z transponderem od stacyjki, sterownik silnika odcina zapłon. W serwisie poradzili mi wyłupać transponder z kluczyka i na stałe przykleic w okolicy stacyjki. Tyle że równie dobrze mogę wtedy nie zamykać samochodu - da się uruchomić śrubokrętem.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Witam :)

Pacjent gc8 my99 wrx i brak wiedzy jak wpiąć się z TurboTimerem.

HKS typ0 bez przejsciówki

mam wybebeszone auto i tak:

TT już na swoim miejscu:

post-27406-0-13245100-1475564820_thumb.jpg

znalazłem centralkę alarmu (chyba) i odpialem od niego kostke:

post-27406-0-61455800-1475564873_thumb.jpg

post-27406-0-52803700-1475565000_thumb.jpg

rozpiąłem kostke od stacyjki:

post-27406-0-19678900-1475564920_thumb.jpgpost-27406-0-04167700-1475564921_thumb.jpg

i mam moduł od type0:

post-27406-0-28957000-1475564969.jpg

 

Czy jest ktoś kto pokierował by mnie jak wpiąć się bez przejsciówki ? najlepiej łopatologicznym sposobem :P Dzięki z góry !

Link to comment
Share on other sites

przejściówka kosztuje 80zł, wydaje mi się, że to nie dużo a unikasz druciarskiego kombinowania.

 http://www.tomson.com.pl/product-pol-72-Wiazka-do-Turbo-Timera-HKS-SUBARU-IMPREZA-WRX-STi-Turbo-02-07.html

Jak znajdziesz odpowiednie wtyczki to możesz sam zrobić taką wiązkę. Też myślałem nad podpięciem TT bez tej wiązki, ale odechciało mi się po pierwszym podejściu, gdybym miał takie coś post-20593-0-53446200-1475582668.jpg

to może by się udało, ale nie wiedziałem jak kable połączyć poza tym, że czarny to masa, a szary ręczny.

Edited by mly96
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...