Piaskos Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Zaczyna trzasc buda samochodu w przedziale obrotow 1800-2000 na drugim biegu (automat). Kolejny objaw to wpadanie w wibracje całej budy przy wyższych prędkościach >100km/h. Po zrobieniu 1000 km wyraźnie wynika że trzęsienie auta występuje tylko w momencie dodawania/trzymania gazu. Jak puszczę to jest absolutna cisza i wszystko ok. Wydaję mi się także, że głównym epicentrum wibracji jest lewy przód autka. Na pewno nie jest to wina kół, bo i na zimowych i letnich jest ta sama sytuacja. Co może być tego przyczyną? Napędy, silnik, poduszki silnika/skrzyni, zawiecha? Od czego najlepiej zacząć szukanie? Dzięki za wszystkie rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Sprawdż poduszki pod silnikiem i skrzynią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Piaskos, autko miało jakieś przygody przodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Może przemiennik momentu obrotowego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 masz kilku kumatych w temacie forumowiczów we Wrocku, np. szczur75, najlepiej jakbyś się z nim przejechał, bo tak, to trochę wróżenie z fusów....może być rozwalona półoś, któraś z poduszek, pod silnikiem czy skrzynią, coś z wydechem itp, wibracje przenoszą się dość wrednie po karoserii i często wydaje się, że to tu, a to tam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 szczur75 Nie, autko nigdy nie miało poważnego przeżycia Jedynie kilka na zasadzie rozwalony zderzak przedni czy tylny. Takie miejskie i parkingowe sytuacje Powinienem być we wro jakoś w przyszłym tygodniu. Czy dysponował byś chwilą czasu aby rzucić okiem? ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Edyta: Nowa obserwacja, dzięki której może pojawi się światełko w tunelu Gdy jadę z większą prędkością po równej(płaskiej) drodze wibracje są takie same. Gdy pojawi się mocniejsza górka i na jej szczycie siły unoszą lekko budę, przestaję się trząść. Natomiast gdy wjadę we wgłębienie i buda przysiądzie w stronę asfaltu nasilają się :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Sprawdź, czy ci iskry po kablach do świec nie latają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Piaskos, sprawdzałeś luzy na krzyżakach wału napędowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Sprawdź, czy ci iskry po kablach do świec nie latają. Ja chyba nie rozumiem co to ma wspólnego z moim problemem :| Piaskos, sprawdzałeś luzy na krzyżakach wału napędowego? Nie sprawdzałem, za jakiś krótki czas muszą zrobić przegląd więc posprawdzam co mogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Piaskos, wjedź na kanał, podnieś auto i postaw na czterech kobyłkach . Posadź kierownika za kółkiem, niech "rozpędzi" samochód do prędkości w której następuje rezonans . Patrz na wał ... może to krzyżaki, może łożysko wału, może sam wał ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Tu problem polega na tym że jak auto stanie na kobyłkach to wibracji nie bedzie bo koła opadną najniżej jak się da czyli tak jak by buda poszła do góry. Wzrost wibracji nastepuje wraz z dociśnięciem auta do asfaltu (np jak jest mocno załadowany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Piaskos, wjedź na kanał, podnieś auto i postaw na czterech kobyłkach . Posadź kierownika za kółkiem, niech "rozpędzi" samochód do prędkości w której następuje rezonans . Patrz na wał ... może to krzyżaki, może łożysko wału, może sam wał Stara dobra subarowa próba-wygodniej na podnośniku.-ja bym zrobił -łatwo osłuchać. jak auto stanie na kobyłkach to wibracji nie bedzie bo koła opadną najniżej jak się da czyli tak jak by buda poszła do góry. Niekoniecznie ,bo jeśli winne są przeguby półosi to konkretny zwis przegina je- tyle ,że w dół, a dla przegubu to wszysko jedno.(szczególnie zobacz wewnętrzne jeśli przy skrętach cisza) . Ewent. mogą nakładać się 2 sprawy tzn .jeszcze wał. 1.Wibracje przy unoszeniu budy wskazywałyby na na przeguby. 2.jeśli wibracje zależą od obrotów to pociagnij na 2-ce i sprawdź.,jeśli od predkości auta to raczej nie wał. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Sprawdź, czy ci iskry po kablach do świec nie latają. Ja chyba nie rozumiem co to ma wspólnego z moim problemem :| Nie twierdzę, że na 100% ma, ale najlepiej sprawdzać od najprostszych rzeczy. Miałem raz takie przebicie na kablach, które ujawniało się tylko podczas ruszania i na niskich obrotach na piątce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Piaskos, wjedź na kanał, podnieś auto i postaw na czterech kobyłkach . Posadź kierownika za kółkiem, niech "rozpędzi" samochód do prędkości w której następuje rezonans . Patrz na wał ... może to krzyżaki, może łożysko wału, może sam wał Stara dobra subarowa próba-wygodniej na podnośniku.-ja bym zrobił -łatwo osłuchać ... możliwe, że autor wątku, po wielu innych próbach naprawy, posłucha mojej rady . Wzrost wibracji nastepuje wraz z dociśnięciem auta do asfaltu ... podczas próby, podkładasz podnośnik pod tylni dyfer i unosisz do góry ... z wyczuciem, patrząc na kobyłki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Po jeździe dzisiejszej odnoszę wrażenie, że mam 2 typy wibracji. 1. Przy ok 2000 obrotów na każdym biegu - co by za waszymi radami wskazywało na wał, krzyżak tudzież podporę. 2. Przy dużych prędkościach. Tam już auto ma więcej obrotów i wibracje nasilają się wraz ze wzrostem prędkości oraz dociążenia auta. - no tu już wiele może być. poduszki, półosie itd I czy w tym drugim przypadku może być to spowodowane wywalonymi gumami i łącznikami stab. w zawieszeniu? Czy raczej nie ma to wpływu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 witaj jak skonczyła sie ta przygoda z wibracjami ??????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Niestety nie pamiętam, to było 2 lata temu a od roku nie mam forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Coś mi sie przypomniało Wiekszość tych objawów ustąpiła po wymianie 100% zawiechy na poliuretan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Coś mi sie przypomniało Wiekszość tych objawów ustąpiła po wymianie 100% zawiechy na poliuretan. ok dzieki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zarak Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 witaj jak skonczyła sie ta przygoda z wibracjami ??????? Odnośnie wibracji auta przy dużych prędkościach, to w ostatnio miałem taką przygodę, może pomogę. W ostatni weekend jeździłem po dość mocno błotnistych drogach na północy . Następnego dnia wsiadłem w samochód i ruszyłem w trasę, samochód jakby inny, od 130km/h dostawał wibracji, a przy 160km/h mocne wibracje były już odczuwalne praktycznie na każdym elemencie samochodu, aż strach było jechać szybciej, nawet nie wiesz co mi się w głowie już uroiło... . Co się okazało... prozaiczna sprawa - miałem ciężarki w postaci zaschniętego błota od wewnętrznej strony felgi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Tzw. Boomstering, ale u mnie jak jest opisane w temacie było to zupełnie coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zarak Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Jasne u Ciebie inna historia, chciałem się podzielić swoimi przygodami, bo kolega pytał, może miał podobny, prozaiczny problem... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się