kasprol Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Witam, jestem mega zadowolonym posiadaczem OBK II 2,5 AT z 2000r. +LPG i powoli noszę się z zamiarem zmiany na OBK III i w związku z tym mam parę pytań: 1. Czy w OBK III z silnikiem 2,5 występowała skrzynia 5EAT? 2. Czy skrzynie 4EAT montowane w OBK II i OBK III czymś się różnią poza możliwością manualnej zmiany biegów? 3. Jak wygląda sprawa przeniesienia napędu ze skrzynią 4EAT czy występowały z centralnym mechanizmem różnicowym? 4. Czym różnią się silniki 2,5 montowane w OBK II i OBK III, z tego co przeglądałem to w OBK III moc silnika podawana jest od 165km do 173km z czego wynikają te różnice? Wiem, że zaraz padną stwierdzenia, że lepsze było by H6 z 5EAT, niestety obecnie nie stać mnie na utrzymanie takiego samochodu z racji moich przebiegów 40-50tyś roczenie jestem zmuszony jeździć na LPG a H6 tego nie lubi. Powyższych informacji szukałem na forum niestety jednoznacznych odpowiedzi nie udało mi się uzyskać, z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 ad.1. Nie, ale była 5MT. Nie mogłem się powstrzymać: lepsze byłoby H6 Ale zaraz też padną stwierdzenia, że H6 lubi LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasprol Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 (edytowane) Tam jest nie lubi LPG, wiem, że można go zagazować ale wtedy koszt regulacji zaworów może przewyższyć oszczędności z jazdy na LPG. Oczywiście chodziło mi o silnik 3.0. Edytowane 23 Marca 2018 przez kasprol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 14 minut temu, kasprol napisał: może przewyższyć oszczędności z jazdy na LPG Nie przewyższy. koszt 100 km na benzynie ( średnie spalanie zakładam 12 ) * 4,7 = 56,4 pln koszt 100 km na gazie ( średnie spalanie 14 ) * 2 = 28 pln zysk po 30 tys = 8 400,- pln regulacja zaworów ( cena z ul. Mechaników ) = 2400 zakładając regulację nawet co 30 tys i tak zaoszczędzi się się z 5-6 tys Oczywiście do tego dochodzi początkowy koszt założenia instalacji. Niemniej jednak w perspektywie powiedzmy 100 tys km oszczędności powinny wynieść jakieś 10 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasprol Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Temat do przemyślenia, muszę się zorientować czy w mojej okolicy znajdzie się ogarnięty mechanik który będzie w stanie poradzić sobie z tematem regulacji zaworów w H6 3.0. Z 2,5 nie było problemu bo to na śrubkach i bez wyjmowania silnika się obyło a i koszt był niewielki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 24 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Mój brat w H6 zrobił tak, że przed montażem gazu, zrobił regulację zaworów. Zrobili mu ciut luźniej, aby dłużej starczyło. Instalację zakładał w Radomiu trzy lata temu. Do tej pory zrobił prawie 120 tys km i nadal jeździ bez dodatkowych regulowań, czy wyciągania silnika. Koszt instalacji 3300zł. Nie wiem ile płacił za regulację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 H6 wytrzymuje więcej niż pomiędzy regulacjami zaworów przy zasilaniu lpg, niż 2,5 N/A w tym modelu bez dolewania oleju . A tak poważnie, to H6 ma interwał ok.90tys km pomiędzy regulacjami zaworów przy lpg. A 2,5 N/A ma zbyt cienkie pierścienie i zdecydowana większość silników wciąga olej na potęgę. Odp.3 - występują skrzynie 4EAT z dyfrem - w tych autach, które mają VDC. Odp.4 - niemal wszystkim poza wałem korbowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się