Skocz do zawartości

Przesiadka z OBK II na OBK III


kasprol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem mega zadowolonym posiadaczem OBK II 2,5 AT z 2000r. +LPG i powoli noszę się z zamiarem zmiany na OBK III i w związku z tym mam parę pytań:

1. Czy w OBK III z silnikiem 2,5 występowała skrzynia 5EAT?

2. Czy skrzynie 4EAT montowane w OBK II i OBK III czymś się różnią poza możliwością manualnej zmiany biegów?

3. Jak wygląda sprawa przeniesienia napędu ze skrzynią 4EAT czy występowały z centralnym mechanizmem różnicowym?

4. Czym różnią się silniki 2,5 montowane w OBK II i OBK III, z tego co przeglądałem to w OBK III moc silnika podawana jest od 165km do 173km z czego wynikają te różnice?

 

Wiem, że zaraz padną stwierdzenia, że lepsze było by H6 z 5EAT, niestety obecnie nie stać mnie na utrzymanie takiego samochodu z racji moich przebiegów 40-50tyś roczenie

jestem zmuszony jeździć na LPG a H6 tego nie lubi.

 

Powyższych informacji szukałem na forum niestety jednoznacznych odpowiedzi nie udało mi się uzyskać, z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest nie lubi LPG, wiem, że można go zagazować ale wtedy koszt regulacji zaworów może przewyższyć oszczędności z jazdy na LPG. Oczywiście chodziło mi o silnik 3.0.

Edytowane przez kasprol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kasprol napisał:

może przewyższyć oszczędności z jazdy na LPG

Nie przewyższy.

 

koszt 100 km na benzynie ( średnie spalanie  zakładam 12 ) * 4,7 = 56,4 pln 

koszt 100 km na gazie ( średnie spalanie 14 ) * 2 = 28 pln

 

zysk po 30 tys = 8 400,- pln

regulacja zaworów ( cena z ul. Mechaników ) = 2400

zakładając regulację nawet co 30 tys i tak zaoszczędzi się się z 5-6 tys

 

Oczywiście do tego dochodzi początkowy koszt założenia instalacji. Niemniej jednak w perspektywie powiedzmy 100 tys km oszczędności powinny wynieść jakieś 10 tys 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do przemyślenia, muszę się zorientować czy w mojej okolicy znajdzie się ogarnięty mechanik który będzie w stanie poradzić sobie z tematem regulacji zaworów w H6 3.0. Z 2,5 nie było problemu bo to na śrubkach i bez wyjmowania silnika się obyło a i koszt był niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat w H6 zrobił tak, że przed montażem gazu, zrobił regulację zaworów. Zrobili mu ciut luźniej, aby dłużej starczyło. Instalację zakładał w Radomiu trzy lata temu. Do tej pory zrobił prawie 120 tys km i nadal jeździ bez dodatkowych regulowań, czy wyciągania silnika. Koszt instalacji 3300zł. Nie wiem ile płacił za regulację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 wytrzymuje więcej niż pomiędzy regulacjami zaworów przy zasilaniu lpg, niż 2,5 N/A w tym modelu bez dolewania oleju ;).

 

A tak poważnie, to H6 ma interwał ok.90tys km pomiędzy regulacjami zaworów przy lpg. A 2,5 N/A ma zbyt cienkie pierścienie i zdecydowana większość silników wciąga olej na potęgę.

 

Odp.3 - występują skrzynie 4EAT z dyfrem - w tych autach, które mają VDC.

Odp.4 - niemal wszystkim poza wałem korbowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...