Jump to content

Przesiadka z OBK II na OBK III


kasprol
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem mega zadowolonym posiadaczem OBK II 2,5 AT z 2000r. +LPG i powoli noszę się z zamiarem zmiany na OBK III i w związku z tym mam parę pytań:

1. Czy w OBK III z silnikiem 2,5 występowała skrzynia 5EAT?

2. Czy skrzynie 4EAT montowane w OBK II i OBK III czymś się różnią poza możliwością manualnej zmiany biegów?

3. Jak wygląda sprawa przeniesienia napędu ze skrzynią 4EAT czy występowały z centralnym mechanizmem różnicowym?

4. Czym różnią się silniki 2,5 montowane w OBK II i OBK III, z tego co przeglądałem to w OBK III moc silnika podawana jest od 165km do 173km z czego wynikają te różnice?

 

Wiem, że zaraz padną stwierdzenia, że lepsze było by H6 z 5EAT, niestety obecnie nie stać mnie na utrzymanie takiego samochodu z racji moich przebiegów 40-50tyś roczenie

jestem zmuszony jeździć na LPG a H6 tego nie lubi.

 

Powyższych informacji szukałem na forum niestety jednoznacznych odpowiedzi nie udało mi się uzyskać, z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Tam jest nie lubi LPG, wiem, że można go zagazować ale wtedy koszt regulacji zaworów może przewyższyć oszczędności z jazdy na LPG. Oczywiście chodziło mi o silnik 3.0.

Edited by kasprol
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, kasprol napisał:

może przewyższyć oszczędności z jazdy na LPG

Nie przewyższy.

 

koszt 100 km na benzynie ( średnie spalanie  zakładam 12 ) * 4,7 = 56,4 pln 

koszt 100 km na gazie ( średnie spalanie 14 ) * 2 = 28 pln

 

zysk po 30 tys = 8 400,- pln

regulacja zaworów ( cena z ul. Mechaników ) = 2400

zakładając regulację nawet co 30 tys i tak zaoszczędzi się się z 5-6 tys

 

Oczywiście do tego dochodzi początkowy koszt założenia instalacji. Niemniej jednak w perspektywie powiedzmy 100 tys km oszczędności powinny wynieść jakieś 10 tys 

 

Link to comment
Share on other sites

Temat do przemyślenia, muszę się zorientować czy w mojej okolicy znajdzie się ogarnięty mechanik który będzie w stanie poradzić sobie z tematem regulacji zaworów w H6 3.0. Z 2,5 nie było problemu bo to na śrubkach i bez wyjmowania silnika się obyło a i koszt był niewielki.

Link to comment
Share on other sites

Mój brat w H6 zrobił tak, że przed montażem gazu, zrobił regulację zaworów. Zrobili mu ciut luźniej, aby dłużej starczyło. Instalację zakładał w Radomiu trzy lata temu. Do tej pory zrobił prawie 120 tys km i nadal jeździ bez dodatkowych regulowań, czy wyciągania silnika. Koszt instalacji 3300zł. Nie wiem ile płacił za regulację

Link to comment
Share on other sites

H6 wytrzymuje więcej niż pomiędzy regulacjami zaworów przy zasilaniu lpg, niż 2,5 N/A w tym modelu bez dolewania oleju ;).

 

A tak poważnie, to H6 ma interwał ok.90tys km pomiędzy regulacjami zaworów przy lpg. A 2,5 N/A ma zbyt cienkie pierścienie i zdecydowana większość silników wciąga olej na potęgę.

 

Odp.3 - występują skrzynie 4EAT z dyfrem - w tych autach, które mają VDC.

Odp.4 - niemal wszystkim poza wałem korbowym.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...