PrzemoST Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Zanim zacznę grzebać, będę wdzięczny za opcjonalną diagnozę. Szum dochodzi z okolic prawego koła, objawia się po przejechaniu kliku kilometrów, chociaż bywają dni, że słychać go już od momentu odpalenia i jazdy zimnym autem. Zakres niezmienny - narasta od 40 km/h do około 100 km/h i poziom szumu nie zmienia się mimo dalszego nabierania prędkości. Wykluczam łożyska wiskozy, bo hałas ewidentnie dochodzi w okolic prawego koła a nie tunelu. Mój wybór padł na łożysko koła (mimo, że nie ma żadnego luzu) - pytanie tylko, czy hałas nie narastałby wraz ze wzrostem prędkości nawet po przekroczeniu "magicznej" setki? Czy ewentualnie takie odgłosy może też wydawać krzyżak w przegubie wewnętrznym? Zauważyłem małe pękniecie manżety i ubytek smaru. Będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Podnieś podnośnikiem i rozpędź je. Następnie nasłuchuj skąd dochodzi ten niepokojący Cię dźwięk. Mnie w Foresterze też tak szumiało i myślałem, że to łożysko prawego, przedniego koła, a okazało się iż hałasowało łożysko podpory wału napędowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lejos Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 jak nie wiesz skąd te szumy to pojeździj jeszcze troch i się wyłoni kandydat do operacji Stawiam na łożysko piasty, ale w ciemno hehe, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Łożysko nie musi mieć luzu żeby było do wymiany ogólnie trzeba by ostro przejeździć żeby od szumu dostało luzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 na zakrętach nie ma jakiś zmian, np w lewo mocniejszy szum a prawo słabszy? skoro guma pęknięta to i tak musisz wyjąć półoś, wtedy możesz swobodnie pokręcić piastą i będziesz miał odpowiedź, przy okazji sprawdzisz stan przegubu po wymyciu ze smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoST Opublikowano 21 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Szum niezależny od obciążenia na zakrętach. Sprawdzę faktycznie łożysko po wyjęciu półosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Kup stetoskop warsztatowy podnies auto na podnosniku i osłuchaj koła bedziesz miał pewność i przy okazji oszczedzisz sporo czasu i roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się