Teddy26 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Sprawa wygląda następująco: Wentylator kabiny włącza się dopiero po kilku minutach jazdy. zawsze tak jest na zimnym silniku. Co ciekawe po uruchomieniu na ciepłym silniku problemu nie ma. Wentylator podmieniłem ale problem pozostał. Jakieś pomysły i sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Problem jest od zawsze czy pojawił się ostatnio? Było coś grzebane z elektryką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Auto jeździ od miesiąca. Wcześniej stało ponad 7 miesięcy z uwagi na obróconą panewkę. Został wymieniony silnik, ale ingerencji w elektrykę nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Skoro wymiana silnika wentylatora nic nie dała (załóżmy, że miał problem z pracą na zimno), to jedyne co mi przychodzi do głowy to pomyłkowe podłączenie elektryki tak, że wentylator dostaje zasilanie dopiero jak puści go dalej np. jakiś czujnik temperatury. Na samych wtyczkach raczej ciężko o taki błąd bo są kodowane i pomylić nie powinno dać się, dlatego pytałem o ewentualne modyfikacje. Ewentualnie może gdzieś jest wiązka przetarta albo wtyczka nie styka i dopiero po zagrzaniu jakimś dziwnym trafem (rozszerzalność termiczna?) zaczyna działać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 (edytowane) Jeśli sam wentylator jest ok, to po drodze masz jeszcze przekaźnik i rezystor wentylatora odpowiedzialne za jego włączenie. Na włączonym zapłonie wrzuć klimatronik na OFF, po czym spróbuj włączyć wentylator. Powinieneś w tym momencie usłyszeć cyknięcie przekaźnika z lewej strony kierownicy pod deską. Z kolei rezystor sprawdzisz zwykłym multimetrem. Edytowane 28 Grudnia 2017 przez mirasek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 @aflinta, @mirasek Dzieki za pomoc Sprawdzilem wszystko po drodze i okazało sie ze do wymiany jest przekaźnik wentylatora. A tymczasem zostały załatane dziury w tylnych kielichach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 A oto cała przyczyna problemów z wentylatorem troche sie przypieklo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Z przekaźnikami tak jest, jak styk przewodzi coraz gorzej to wydziela więcej ciepła, a większa temperatura pogarsza kontakt i tak do pójścia z dymem lub permanentnego sklejenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Całe szczęście mam dawcę na części wiec jak cos potrzebuje to mam na miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się