Jump to content

Brak mocy na rozgrzanym


ZdanoG6

Recommended Posts

Witam

Mam problem z moim WRX'em, nie wiem gdzie szukać przyczyny więc piszę tutaj o pomoc.

Temat jest taki. Odpalamy silnik, po 3-4km jest już 90*C, przy pełnej otwartej przepustnicy w każdym zakresie auto ma kopa, wchodzi na doładowanie przy 2800, przy 3500 już wgina w fotel. Po 10-15km od rozgrzania moc spada, auto nie dławi się, nie falują obroty, nie chodzi głośniej, lecz przy pełnym wciśnięciu gazu przyspieszenie jest równe 10% wciśnięcia pedału. W ogóle nie ma nawet "syknięcia" z zaworu upustowego, turbina w ogóle nie wstaje. Problem w tym, że takie auto bez turbo ma 125KM, a przy moim problemie i powyższych objawach czuję że nawet takiej mocy ono nie ma, do setki obstawiam, że byłoby około 20 sekund. Czy problem jest po stronie węży podciśnieniowych? Całe życie z wolnossakiem i tutaj po prostu rozkładam ręce. Łatwiej by mi było ogarnąć problem gdyby auto w ogóle nie miało mocy od momentu odpalenia. 
Ps. Zawór upustowy regulowałem, wracałem do seryjnego nastawu, dziś wyczyściłem dolot, puszkę filtra, przepływomierz. Reszta nie ruszana. 

W aucie stuka tłok (tak powiedział mechanik, ja obstawiałem Piston Slapa), u mnie od kilku tyś.km, u poprzednich właścicieli koło 10000km, dźwięk nie narasta, nagrywałem nawet ostatnio 0-100km/h auto szło jak złe, potem jeździłem do pracy, było wszystko w porządku, także to raczej nie on jest winny.

Link to comment
Share on other sites

Jak świeci się check engine z czytaj kod błędu. Może poszedł czujnik doładowania, albo zawór upustowy zawiesza się.

 

 Węże w silniku z doładowanie Turbo mają duże znaczenie układ musi być szczelny. Może któraś obejma poluzowała się. 

Link to comment
Share on other sites

Ściągnąłem przepustnicę aby zdjąć przewód który idzie z ssącego do zaworu blow off. Mam tutaj jakąś redukcję i przedłużenia bo widzę że fabryczny był za krótki (wejście węża w zaworze ktory mam jest na wprost a nie od boku). Czy długość przewodu jest istotna? Bo wypadałoby chyba abym kupił taki aby nie zgiął się przy IC'ku w 180* i zaburzyć przelot, tylko aby z zapasem go "okrążył". Zwykły wąż podcisnieniowy w motoryzacyjnym będzie ok ?Nie spuchnie ?

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, _scooby_ napisał:

Odbiegając od tematu 3-4 minuty to ja grzeję auto zanim nim ruszę a Ty w tym samym czasie jesteś już 4 kilometry dalej i masz już 90*C :)

 

Moja taktyka jest taka sama przy każdym aucie, zawsze robię tak samo, czy to zima czy lato, odpalam, auto, idę do bramy ją otworzyć i od razu jadę. Na postoju stoi około 30 sekund.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...