Skocz do zawartości

Brak mocy na rozgrzanym


ZdanoG6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moim WRX'em, nie wiem gdzie szukać przyczyny więc piszę tutaj o pomoc.

Temat jest taki. Odpalamy silnik, po 3-4km jest już 90*C, przy pełnej otwartej przepustnicy w każdym zakresie auto ma kopa, wchodzi na doładowanie przy 2800, przy 3500 już wgina w fotel. Po 10-15km od rozgrzania moc spada, auto nie dławi się, nie falują obroty, nie chodzi głośniej, lecz przy pełnym wciśnięciu gazu przyspieszenie jest równe 10% wciśnięcia pedału. W ogóle nie ma nawet "syknięcia" z zaworu upustowego, turbina w ogóle nie wstaje. Problem w tym, że takie auto bez turbo ma 125KM, a przy moim problemie i powyższych objawach czuję że nawet takiej mocy ono nie ma, do setki obstawiam, że byłoby około 20 sekund. Czy problem jest po stronie węży podciśnieniowych? Całe życie z wolnossakiem i tutaj po prostu rozkładam ręce. Łatwiej by mi było ogarnąć problem gdyby auto w ogóle nie miało mocy od momentu odpalenia. 
Ps. Zawór upustowy regulowałem, wracałem do seryjnego nastawu, dziś wyczyściłem dolot, puszkę filtra, przepływomierz. Reszta nie ruszana. 

W aucie stuka tłok (tak powiedział mechanik, ja obstawiałem Piston Slapa), u mnie od kilku tyś.km, u poprzednich właścicieli koło 10000km, dźwięk nie narasta, nagrywałem nawet ostatnio 0-100km/h auto szło jak złe, potem jeździłem do pracy, było wszystko w porządku, także to raczej nie on jest winny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak świeci się check engine z czytaj kod błędu. Może poszedł czujnik doładowania, albo zawór upustowy zawiesza się.

 

 Węże w silniku z doładowanie Turbo mają duże znaczenie układ musi być szczelny. Może któraś obejma poluzowała się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem przepustnicę aby zdjąć przewód który idzie z ssącego do zaworu blow off. Mam tutaj jakąś redukcję i przedłużenia bo widzę że fabryczny był za krótki (wejście węża w zaworze ktory mam jest na wprost a nie od boku). Czy długość przewodu jest istotna? Bo wypadałoby chyba abym kupił taki aby nie zgiął się przy IC'ku w 180* i zaburzyć przelot, tylko aby z zapasem go "okrążył". Zwykły wąż podcisnieniowy w motoryzacyjnym będzie ok ?Nie spuchnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, _scooby_ napisał:

Odbiegając od tematu 3-4 minuty to ja grzeję auto zanim nim ruszę a Ty w tym samym czasie jesteś już 4 kilometry dalej i masz już 90*C :)

 

Moja taktyka jest taka sama przy każdym aucie, zawsze robię tak samo, czy to zima czy lato, odpalam, auto, idę do bramy ją otworzyć i od razu jadę. Na postoju stoi około 30 sekund.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...